0/5 - (0امتیاز)
10 مرداد 1398 ساعت :07:55 1976

بدون دیدن این سه پارک تفلیس را ترک نکنید

بهترین پارکهای تفلیس کشور گرجستان کجاست؟

پارک ها می توانند مکان های بسیار مناسبی برای قدم زدن با دوستان و خانواده، استفاده از مناظر طبیعت و همچنین تهیه و میل انواع مختلف خوراکی های خوشمزه باشند. ساعتی پیاده روی در پارک های زیبا به خصوص پارک های شهر تفلیس که جاذبه های بسیاری نیز دارند خالی از لطف نیست. در ادامه شما را با سه تا از معروف ترین و جالب ترین پارک های تفلیس آشنا می­کنیم که توصیه می­کنیم بدون بازدید از آن ها شهر تفلیس را ترک نکنید.

1-رایک پارک تفلیس (rike park tbilisi)

پارک رایک جوان­ترین منطقه تفریحی تفلیس به حساب می آید. این پارک در ساحل سمت چپ رودخانه کورا (مشکواری) واقع شده است و در تابستان به مکانی محبوب برای بازدید کنندگان محلی و بین المللی ، به ویژه خانواده ها تبدیل می­شود.یافتن پارک رایک بسیار آسان است، زیرا ورودی اصلی آن دقیقاً در پیاده روی زیبای "پل صلح" واقع شده است. این پارک میزبان امکانات تفریحی بیشماری مانند مکان های آواز و رقص ، دیوار صعود (کوهنوردی) مصنوعی، سرسره و وسایل بازی پر پیچ و خم کودکان، تخته مگا شطرنج و همچنین پیاده روها و گوشه های آرام است. همچنین در این پارک به تازگی یک تله کابین افتتاح شده که بازدید کنندگان را به قلعه ناریکالا می برد، در رایک پارک همچنین تعدادی بار و رستوران فانتزی واقع شده است.این پارک خود فعالیت های زیادی را در خود جای داده است و دو ساختمان جالب در آن وجود دارد. تله کابین ها فوق العاده هستند و منظره ای درخشان از کل تفلیس در مقابلتان قرار می­دهند. مسیرهای پیاده روی در پیاده های مختلف واقعاً لذت بخش هستند. یکی از خروجی ها به جاده منتهی می شود که شما را به سمت حمام های گوگرد سوق می دهد. در نزدیکی حمام ها نیز یک رستوران وجود دارد به نام entree که غذای آن بسیار خوشمزه و با قیمت متوسط ​​است. پارک رایک را باید در ساعات مختلف روز مورد بازدید قرار دهید زیرا در هر یک از آنها زیبایی خاصی دارد. در طول روز و پس از طی کردن یک قدم زدن با طراوت در آنجا ، می توانید با تله کابین را به قلعه ناریکالا در بالای تپه مشرف به شهر بروید.. نمای تفلیس از آنجا فوق العاده است. این شهر به دلیل خانه هایی با سقف آجری قرمز و درختانی که در همه جا پراکنده شده اند ، مانند موزائیکی از رنگ های قرمز و سبز به نظر می رسد. شبها پارک خوب و آرام است و به خوبی روشن است. شبهای شنبه، می­توانید نمایشگاه چشمه های رقص را ببینید که بسیار تماشایی هستند.

رایک پارک تفلیس

2- پارک نهم آوریل (  9 April park)

در تفلیس پارک های زیادی وجود دارند، اما این یکی عالی است. اگر در  اطراف مرکز شهر هستید، این پارک  به­خاطر موقعیت مکانی که دارد - بین خیابان رستاوولی و سمت راست بانک قدیمی از یک طرف و بازار Bridge Flee  و بخش عابر پیاده خیابان آقماشبلی از طرف دیگر، بسیار مناسب است که آن را به ایستگاه های توقف خود اضافه کنید. از طرف دیگر، در اینجا صندلی ها، درختان، سایه ها، گل ها و آب زیادی وجود دارد. بنابراین شما قادر خواهید بود قدرت خود را برای ادامه راه خود بدست آورید. این پارک کوچک درست در خیابان اصلی روستاولی واقع در پشت گالری ملی و نزدیک به کلیسای سنت جورج واقع شده است.. اگر به یک مکان مختصر بین گشت و گذار هایتان  نیاز دارید، این پارک می­تواند یکی از بهترین مکان ها به این منظور باشد. این یکی از پارک های بسیاری است که دارای مجسمه های زیبا و صندلی برای نشستن است. مکان خوبی برای گذراندن وقت با دوستان و خانواده می باشد.

پارک نهم آوریل

3-پارک ددا انا (DedaEna Park)

14 آوریل روز جهانی زبان مادری - زبان گرجی - در گرجستان است. در 14 آوریل 1978 ، مردم گرجستان به تصمیم مقامات شوروی مرکزی مبنی بر ابطال زبان گرجی  (به عنوان یکی از زبانهای جزئی در اتحاد جماهیر شوروی) و جایگزینی آن با زبان روسی  به عنوان یک زبان دولتی ، اعتراض کردند و آن را با گرجی جایگزین کردند. مسکو پس از اعتراض گسترده ، تصمیم خود را پس گرفت. تندیس به نام ددا انا (زبان مادری) در گرجستان برای گرامیداشت این رویداد در پارک ددا انا تفلیس برپا شده است.این مجسمه که توسط الگوجا آماشوکلی و نودار مگالوبلیشویلی طراحی شده است ، در پارک ددا انا (گرجی: مادر زبان باغی) در ساحل سمت راست رودخانه متکوری، نزدیک سالن خدمات عمومی تفلیس قرار دارد. پارک ددا انا به لطف دانشگاه های اطراف به ویژه مورد توجه دانشجویان است و برخی از گردشگران نیز به دلیل بازار Dry Bridge که در وسط پارک واقع شده است، به آنجا جذب می شوند. اینجا مجسمه های جالبی وجود دارد و یک صحنه محلی شلوغ ، اما در عین حال این یک پارک شهری نسبتاً استاندارد است.

پارک ددا انا

برای بازدید از این پارک ها می توانید از طریق تور لحظه آخری گرجستان و یا تور گرجستان ارزان اقدام نمایید.این جدیدترین منطقه تفریحی عمومی در تفلیس است که مورد علاقه خانواده ها به ویژه در تابستان است. در ساحل سمت چپ رودخانه مکتواری ، زیر چشمه کاخ ریاست جمهوری قرار دارد. با پایین آمدن پله ها از اتلباری ، از طریق پل صلح پیاده شیشه ای و فولادی یا در آن طرف رودخانه به راحتی می توانید از شهر قدیم دسترسی داشته باشید. یک ایستگاه کابلی که به تازگی افتتاح شده است مردم را به قلعه ناریکالا می برد. در طول شب های تابستان ، یک نمایش موسیقی و نور همراه با یک نمایشگر چشمه رقص همراه است.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران