0/5 - (0امتیاز)
02 شهریور 1398 ساعت :08:05 1740

حقایق روستاهای سنگی واردزیا گرجستان

پنج حقیقت جالب روستاهای سنگی واردزیا گرجستان
  1. چرا ملکه تامار می خواست در یک شهر غار زندگی کند

واضح است ، دلیلی وجود داشت كه ملكه تامار می خواست در یك شهر غار زندگی كند. پدر او ، جورج سوم ، ساخت شهر را آغاز کرد ، اما زنده نماند تا آن را به اتمام برساند. در دوران قرون وسطی ، مردم پادشاهی جورجیا مجبور بودند با حملات ویرانگر اژدها مغول مقابله کنند. گرجی ها تصمیم گرفتند که بهترین کار ایجاد یک مکان مخفی زیرزمینی در سال 1185 در واردزیا است. او به عنوان اولین حاکم زن جورجیا ، پادشاه تاجگذاری فنی یا "مپه" شد. کارگران منازل مسکونی را در کنار کوه اروشیلی حک کردند و یک پناهگاه را به دور از مهاجمان ایجاد کردند.

  1. فقط یک راه در: معابر پنهان و یک تونل ورودی مخفی

شهر غار واردزیا در نیمه فوقانی کوه اروشلی حک شده است ، که از سطح زمین بلند است. آنها به صورت دستی غارهای موجود را گسترش داده و غارهای جدیدی به آن افزودند. این در نهایت منجر به یک اتاق تاج و تخت ، یک کلیسا و 6000 خانه برای راهبان و پناهندگان شد. سطوح مختلف همه از طریق گذرگاه های پنهان در سقف ها به یکدیگر متصل شده بودند. طبق یک افسانه ، ملکه تامار دارای 366 اتاق به خود بود ، بنابراین مهاجمان هرگز حدس نمی زنند که کدام اتاق اتاق خواب واقعی او باشد. در آن زمان ، تنها راه ورود به شهر زیرزمینی هم از طریق تونل مخفی بود. ورودی تونل راز و مخفی نگه داشته شده بود ، جایی در سواحل رودخانه مکتواری.

  1. شهری "سبز" و پایدار در قرون وسطی

در دوران طلایی گرجستان ، واردزیا به شهری شگفت آور و مرفه تبدیل شد. حتی به حدی شکل گرفت که به عنوان یک جامعه "سبز" و خود پایدار عمل کند. شیب کوه Erusheli به طرز چشمگیری بارور و مناسب برای کشاورزی بود ، بنابراین مکان در حال حاضر یک انتخاب استراتژیک عالی بود. راهبان که در داخل شهر غار زندگی می کردند تراس هایی را در دامنه کوه ایجاد کردند و یک سیستم آبیاری پیچیده را پیاده سازی کردند. به این ترتیب ، وردزیا به یكی از نمونه های قرون وسطایی یك شهر خود پایدار در اروپا بدل شد. در اوج خود ، این شهر احتمالاً برای همه ساكنان غذا و آب زیادی تهیه كرده است.

  1. چگونه یک زمین لرزه (تقریبا) همه چیز را پایان داد

شهر غار وردزیا یک دژ مستحکم بود ، زیرا با موفقیت در برابر هرگونه حمله دشمن تا پایان قرن سیزدهم مقاومت کرد. در آن زمان ، حسن بیگ روملو ، نویسنده پارسی حتی آن را با "دیوار غیرقابل نفوذ اسکندر کبیر" مقایسه می کرد. متأسفانه ، با وجود 70 سال پس از مرگ ملکه تامار ، واردزیا هنوز هم با یک ویرانی سرنوشت ساز روبرو شد. در سال 1283 ، یک زمین لرزه بزرگ تا حد زیادی واردزیا را ویران کرد. این زمین لرزه حدود 75 درصد شهر را خراب کرده و حتی قطعه ای را از دامنه کوه قطع کرده است. این بخشی از سیستم غار پنهان در داخل صخره ها را فاش کرد ، به همین دلیل است که امروز می توانید غارها را در سمت کوه مشاهده کنید. این حادثه صومعه را در معرض هوا قرار داد و شهر به هدف بسیار آسان تری برای دشمنان تبدیل شد.

  1. راهب هایی که آزمون زمان را زنده می کنند

در پی وقوع زمین لرزه در اواخر قرن سیزدهم ، وردزیا چندین حمله و تهاجم را متحمل شد. پس از حمله عثمانی ها و حمله به شهر غار سابق در قرن شانزدهم ، اکثر ساکنان وردزی را رها کردند. تعداد معدودی از ساکنان تا 1551 اقامت خود را انتخاب کردند ، اما اکثر آنها نمی خواستند صبر کنند تا ببینند که مهاجمان ایرانی وارد شدند. بدیهی است ، اکثر ساکنان شهر غار سابق مدتهاست که رفته اند ، اما گروه کوچکی از راهبان به وردزیا بازگشتند. آنها حتی باعث شده لوله های آبیاری مجدداً کار کنند و آب پاک آن را به محل مورد نظر تأمین کنند. امروزه به لطف این راهبان زحمتکش ، گردشگران می توانند از وردزیا دیدن کنند ، چندین خانه و تونل را ببینند و از تاریخ گرجستان مطلع شوند.برای بازدید از این منطقه زیبا و تاریخی، از طریق تور لحظه آخری گرجستان اقدام نمایید.

مطلب مرتبط: شهر واردزیا(ملکه قدرتمند تامار گرجستان)

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران