0/5 - (0امتیاز)
08 شهریور 1398 ساعت :17:40 1740

پارک ملی تفلیس(تجربه جنگل زیبای سبادوری)

اگر می­خواهید در یک پارک پر از جاذبه های طبیعی و حیات وحش کمپ کنید یا قدم بزنید و تفریح کنید، اگر مایلید یکی از زیباترین پارک های گرجستان را تجربه کنید، پارک ملی تفلیس بهترین گزینه است!

پارک ملی تفلیس فقط 30 کیلومتر با تفلیس فاصله دارد و مناظر دست نخورده ای و بکر دارد . درختان پوشیده از برف و جاده های برفی در زمستان و جنگل سرسبز در تابستان فرار کامل از زندگی شلوغ شهر تفلیس است.پارک ملی تفلیس یکی از 9 پارک ملی در گرجستان است که در شمال شهر تفلیس واقع شده است. این پارک ملی در سال 1973  تأسیس شد و قدیمی ترین پارک ملی گرجستان به شمار می­آید. مساحت این پارک 243 کیلومتر مربع (94 مایل مربع) است.این پارک  که از طریق تور تفلیس در دسترس است، در شیب دامنه ساگوورامو، در شرق رودخانه آراگوی واقع شده است و متعلق به حوضه زهکشی کورا است. بلندترین نقطه پارک 1385 متر (4544 فوت) است. مساحت پارک عمدتاً توسط درختان و درختچه هایی از بلوط، ممرز و راش پوشیده شده است. پستانداران محافظت شده در پارک شامل گوزن قرمز، سیاه گوش، خرس قهوه ای اوراسیا، روباه قرمز و شغال است.جاده ای آسفالت شده نیز که به تفلیس و تیانتی وصل می شود، از قسمت مرکزی پارک رد شده و از محدوده ساگورامولالنو عبور می کند.

آب و هوا و گیاهان

پارک ملی تفلیس متعلق به منطقه آب و هوای مرطوب معتدل است. زمستان سرد است و تابستان در اینجا طولانی است. میزان بارش سالانه جوی 523-720 میلی متر است. دمای هوا سالانه در ژانویه 0.5- درجه سانتی گراد و در آگوست 24 + درجه سانتی گراد است. از لحاظ ژئومورفولوژیکی این منطقه یک منطقه ناهموار است که دارای کوه ها ، دامنه ها و دره های بی شماری است. بلندترین نقطه در ارتفاع 1385 متر از سطح دریا واقع شده است.در سرزمین های پارک ملی تفلیس گیاهان متنوعی در حیات هستند. در اینجا 675 گونه گیاه چمن و گیاه وجود دارد که از بین آنها 104 گونه از درختان و درختچه ها وجود دارد. پارک ملی تفلیس به دلیل وجود نمایندگان گسترده گیاهان زیبا از جمله: هلی دریای سیاه (Ilex colchica)، پیچک ایرانی (Hedera colchica) و پیچک پیچ پاستوچف (Hedera pastuchowii) ، بوته زغال اخته اروپا (Viburnum opulus) جالب توجه است. قلمرو پارک ملی تفلیس توسط اکوسیستم های جنگلی بلوط گرجستان، راش شرقی، ممرز قفقازی، درختان معمولی و کاج پوشیده شده است.

قلمرو جانوران این پارک

قلمرو پارک ملی تفلیس با تنوع قابل توجهی از نمایندگان جانوران متفاوت مواجه است. در اینجا می توان حیواناتی از قبیل: گوزن روئه (Capreolus capreolus)، خرگوش (Lepus europaeus)، راش مارتن (Martes foina) و دیگران را یافت. گرگ خاکستری (Canis lupus)، خرس قهوه ای (Ursus arctos)، روباه قرمز (Vulpes vulpes) و سیاهگوش) نیز در آنجا یافت می شود. تعداد گوزن های زیبای روئه نیز در بین حیوانات پارک ملی تفلیس وجود دارند.

مناظر تاریخی و طبیعی بی­نظیر...

پارک ملی تفلیس مستقیماً با شاهکار معماری گرجستان در قرن ششم - صومعه جواری از مشختا، هم مرز است و از آنجا منظره ای نفس گیر از بنای بی نظیر مشختا و کل محیط زیبای طبیعت نیز وجود دارد که می­توانید در میان این همه زیبایی به پیاده روی های دست جمعی و خانوادگی بپردازید و از مناظر بدیع آن لذت ببرید. برای سفر به این پارک و شهر زیبای تفلیس با قیمتی مناسب و امکانات کامل، تور ارزان تفلیس را مشاهده بفرمایید. از سویی دیگر نیز در این پارک، کاوش های باستان شناسی انجام شده در محدوده باگنتی در طرف دیگر رودخانه مکتواری دیده می شود. این آثار باقیمانده کاخ پیتاخشیس (سرپرستان مکتسا) از آرمازی، حمام های عتیقه و بت­های پاگان هستند که توسط سنت نینو تخریب شده اند و مسیحیت را به گرجستان آورده اند.پس از گذشت چند قرن، معبد گنبدی جواری در کوهستان مرتفع در طرف مقابل پارک ملی تفلیس، به عنوان نشانه پیروزی مسیحیت بر پاژانیسم ساخته شد. مشختا از بناهای باستانی و فرهنگی بسیار غنی در این منطقه است.بناهای تاریخی متعددی با اهمیت ویژه ای در متسکه و اطراف آن وجود دارد که تحت حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) هستند. این­ بناها شامل معبد کلیسای جامع سدیتسخوولی قرن یازدهم، کلیسای سامتاوور در همان دوره، مجتمع صومعه شیو مگسیمه از قرن ششم و صومعه جواری است. متستا نیز یک موزه کوچک شهری است و هر روز میزبان میهمانان بیشمار گرجی و خارجی است.قلمرو پارک ملی تفلیس از نظر گردشگری بسیار جالب است. گردشگری فرهنگی هم در تفلیس و هم در متسکه، شهرهایی سرشار از آثار تاریخی چند قومیتی و تاریخی به خوبی توسعه یافته است. ساگورامو، به عنوان بخشی از پارک ملی تفلیس، از پتانسیل های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری زیست محیطی، گیاه شناسی و پرندگان برخوردار است.پارک ملی تفلیس حدود 1 ساعت زمان رانندگی از شهر فاصله دارد. در راه رسیدن به آن، از مجاورت مخزن آب تفلیس (به اصطلاح دریای تفلیس) عبور خواهید کرد و بنای تاریخی چشمگیر کرونیکلز گرجستان را نیز مشاهده خواهید نمود. به زودی پس از حرکت به سمت ارتفاعات کوه ساگوورامو در ارتفاع 1800 متری، مناظر تغییر خواهند کرد. برای حدود 5/1 ساعت می توانید از جاده جنگل و منظره پانوراما از کوه های قفقاز لذت ببرید. در این پارک مکان­های مختلفی برای پیک نیک وجود دارد که می توانید در طول فصل گرم از آنها استفاده کنید. بعد از رسیدن به دریاچه سیونی، به بزرگراه کاکتی بروید که شما را به قلعه باستانی اوجارما که زمانی پایتخت پادشاهی ایوریا بود، می برد. از اینجا فقط 45 دقیقه تا تفلیس راه است.برای سفر به این پارک حیرت انگیز با تور لحظه آخری گرجستان تماس حاصل فرمایید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران