0/5 - (0امتیاز)
04 شهریور 1398 ساعت :07:39 2589

 رستوران سیسکویلی تفلیس(سنتی ترین رستوران تفلیس)

عمده ترین رستوران سنتی در گرجستان، رستوران سیسکویلی تفلیس است که دارای فضایی کاملا سنتی و متنوع است و در کنار سرو غذاهای سنتی و اروپایی،برنامه های جذابی در کنار موسیقی محلی اجرا می شود.

داستان از دهه نود میلادی آغاز می شود، در زمانی که در خیابان بلیاشویلی فعلی، که  امروزه این رستوران در آن قرار دارد، یک آسیاب واقعی و قدیمی قرار داشت. هیچ کس نمی داند این اثر تاریخی چه سرنوشتی دارد. نام این رستوران از آسیاب آبی آمده است.سازنده این رستوران، ماموکا چخائیده، تختی راحت رو به آبشار طبیعی ساخت و این آسیاب قدیمی حکم رمز عبور به این رستوران را پیدا کرد  و رستوران در سال 2002 افتتاح شد و به سرعت محبوبیت پیدا کرد و طبق استانداردهای گرجی و اروپایی ساخته شد و بعد از 14 سال هنوز تغییری نکرده است.رستوران سیسکویلی تفلیس از سنتی ترین رستوران های گرجستان است که طراحی و معماری سنتی خاص خود را دارد و  8 تا 10 کیلومتر از مرکزشهر فاصله دارد.  این رستوران در سال 2005 افتتاح شد  و به خاطر معماری و طراحی منحصر به فرد خود، متمایز است.این رستوران پیش خدمت های حرفه ای دارد، البته اغلب آنها انگلیسی صحبت نمی کنند و این به سنتی بودن این فضا می افزاید.   همه انواع غذاهای سنتی سرو می شود.برای صرف غذا باید از پیش رزرو کرد. فضای داخلی و دکوراسیون خاص خود را دارد. قیمت های رستوران منصفانه است و هر شب راس ساعت 8 موسیقی اجرا می شود. با تور ارزان تفلیس می توان به این منطقه سفر کرد و غذاهای این رستوران لذت برد.

انواع رستوران های زنجیره ای سیسکویلی تفلیس

این رستوران که از طریق تور تفلیس در دسترس است، زنجیره ای است و چهار رستوران دیگر از زنجیره های آن محسوب می شود. این رستوران ها عبارتند از:

  • Tsiskvili in Tskneti: آهنگ های عامیانه گرجستان، محیطی آرام و دلپذیر و منظره جنگل مانند از ویژگی های این رستوران است یک نوع سرویس ویژه، ارائه می شود و غذا در کنار شومینه سرو می شود که دورتادور آن شمع چیده شده است.
  • Middle Eastern Hall: در اینجا می توان استراحت کرد، چای سرو می شود و شیرینی های خاص خود را دارد و تا آخر شب می توان کنار رودخانه مت واری نشست و لذت برد.
  • Ethno Tsiskvili: رستوران - موزه  اتنو سیسکویلی تفلیس در سال 2002 افتتاح شد و یک رستوران نماد گرجی است. با استفاده از آبشار طبیعی، آسیاب و بسیاری از آثار باستانی باستانی، طراحی منحصر به فرد و اصیلی پیدا کرده است و هر شب نمایش های محلی در آن اجرا می شود.

ساختار و معماری رستوران سیسکویلی تفلیس

این رستوران بیشتر شبیه موزه ای روباز است تا اینکه بخواهد محل غذا خوری باشد. فضایی زیبا با آسیابی بادی است که هنوز هم کار می کند و روی یک تخته سنگ بر روی رود بنک ساخته شده است تعدادی میز رستورانی از یک طرف  در کنار آسیاب بادی قرار داده شده اند، و همزمان با ریزش آبشار، حس می کنید ییلاق نشسته اید.آثار باستانی زیادی که در رستوران و اطراف آن قرار گرفته اند به عنوان نمونه ای از تاریخ گرجستان هستند. در میان آنها حتی می توان به نسخه هایی از مجسمه های قرن بیستم میلادی  اشاره کرد که  نیکو پیروسمانی  طراحی کرده است، توجه کرد. در عین حال، همه چیز بسیار سلیقه  ای و هیچ زرق و برقی ندارد.    

ویژگی های رستوران سیسکویلی تفلیس

گرجی ها عاشق سنت و فرهنگ خود هستند،  به همین دلیل است که آنها به  رستوران سیسکویلی تفلیس می آیند تا غذاهای خوشمزه، دکوراسیون و آهنگ ها و رقص های سنتی لذت ببرند. منظره ای که به سمت رودخانه دارد یکی دیگر از دلایل بازدید از این رستوران است. در این رستوران می توانید طرز تهیه نان سنتی را از نزدیک ببینید.  غذاهای سنتی گرجی ، اوکراینی و سایر غذاهای خوشمزه  گریل شده در این رستوران سرو می شود.غذاهای خوشمزه گرجستان و رقص مردمی ملی و نمایش های  آهنگین از ویژگی های این رستوران است.  آبشار طبیعی، آسیاب، آثار باستانی گرجستان کهن و سنگفرش ها و مواردی مانند این از جذابیت های این رستوران است. منوی غذاها شامل غذاهای گرجی، گیاهی، وگان و بدون گلوتن است. فضای این رستوران  سنتی است و گویی موزه یا اثر تاریخی  است. در این رستوران    نهار یا شام سرو می شود.این رستوران حیاط بسیار بزرگی دارد، بنابراین برای خانواده های دارای کودک و  خانواده های پرجمعیت بسیار مناسب است.

نشانی رستوران سیسکویلی تفلیس

آدرس: خیابان بلیاشویلی، تفلیس.

ساعت کاری: 9 صبح تا 11 بعد از ظهر

موسیقی زنده: از ساعت 18  تا 24    

بسیاری از گردشگران ایرانی با تور لحظه آخری گرجستان به شهر تفلیس سفر کرده و از غذاهای لذیذ و فضای زیبای این رستوران لذت می برند.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران