5/5 - (2امتیاز)
04 آبان 1398 ساعت :08:53 2897

دره مارتویلی گرجستان+VIDEO

دره ای زیبا و دیدنی که دارای آبشاری خروشان، مناطق ویژه ای برای شنا و غواصی و نیز قایق سواری می باشد. مارتویلی گرجستان را از دست ندهید!

مارتویلی در منطقه سامگرولو در گرجستان غربی و در فاصله 280 کیلومتری تفلیس واقع شده است. در بالاترین تپه آن نیز صومعه ای تاریخی و زیبا وجود دارد. محوطه ای که بر روی تپه ای قرار دارد که امروزه صومعه در آن جا واقع است، در دوران باستان به عنوان یک مرکز فرهنگی مورد استفاده قرار می گرفت و یک مکان مقدس بود. گفته می شود روزگاری در این منطقه یک درخت بلوط باستانی و عظیم وجود داشت که به عنوان نماد باروری و سعادت شناخته می شد. در آینده یک کلیسا در ابتدا در اواخر قرن 7 بر روی ریشه های درخت بلوط قدیمی ساخته شد و به افتخار سنت اندرو که موعظه را بر عهده داشت و در این منطقه زندگی می کرد، نامگذاری شد. کلیسای جامع اصلی مارتویلی-چکندی (مینگلیایی: چکنی ترجمه شده به واژه "بلوط") در قرن 10 پس از تهاجم هایی که کلیسای قبلی را نابود کرده بود ، بازسازی شد. در این کلیسا از نقاشی های دیواری از قرن 14 تا 17 نگهداری شده است که فوق العاده دیدنی می باشند و دیدار از این نقاشی های باستانی را به گردشگران تور گرجستان توصیه می نماییم.

قایق سواری در دل طبیعت!

دره مارتویلی قبلاً محلی برای حمام خانواده دادیانی ها نیز بود! اکنون مردم برای لذت بردن از مناظر بدیع، آبشارها و طبیعت دیدنی از آن بازدید می کنند و با پس زمینه ای از رنگ سبز عمیق در اطراف، یک قایق سواری لذت بخش را بر رودخانه می گذرانند. مرکز بازدید کنندگان جدید تور ارزان گرجستان در مارتویوی در تابستان سال 2016 ساخته شد و قیمت ها و شرایط به روز شده آن به شرح زیر است: ورودی 15 ژل، سفر با قایق 13 ژل برای هر نفر و برای دانش آموزان دارای کارت شناسایی و دانش آموزان مدرسه ورودی 5 ژل خواهد بود. بنابراین در کل 18 ژل هزینه شامل قایق سواری می گردد.

غواصی و آبشار زیبای کاغو

در این منطقه زیبا همچنین می توانید غواصی نیز انجام دهید و از مناظر بی نظیر دنیای زیر آب بهره مند گردید. 50 ژل گرجستان برای غواصی در نظر گرفته شده است(قیمت های به روز شده برای سال 2019)، اما برای غواصی باید 1 ساعت قبل تماس بگیرید و رزرو نمایید. مسیرهای پیاده روی در دره (حدود 300-500 متر) وجود دارد و سفر با قایق از جمله زمان توقف حدوداً 15 تا 20 دقیقه طول می کشد. مسیرهای پیاده روی و سفر با قایق بسیار چشم گیر هستند. همچنین دره عمیق و باریک در نزدیکی روستای بالدا ورودی 2 ژل را دارا می باشد. آبشار کاغو نیز در این منطقه با هر خودروی شخصی در روستای بالدا قابل دسترسی است و مکانی عالی برای استراحت، باربیکیو و کمپینگ می باشد. این آبشار هزینه ورودی نیست. در صورت تمایل برای سفر به گرجستان و لذت بردن از زیبایی های این منطقه، می توانید از طریق تور لحظه آخری گرجستان اقدام نمایید.

در خلال بازدید خود از منطقه ساتاپلیا، می توانید به یکی از مکان های مخفی و بسیار زیبای این منطقه یعنی آبشار کاغو نیز سفر نمایید. آبشار دارای آب زلال و شفاف بوده و مکان مناسبی برای خنک شدن در هنگام گرمای تابستان کشور گرجستان می باشد. آبشار کاغو همچنین در اطراف خود دارای مسیر های بسیار زیبایی با پس زمینه طبیعت برای پیاده روی های خانوادگی و دوستانه می باشد. همچنین می توانید در اطراف آبشار دست به آب تنی نیز بزنید و از معجزه طبیعت لذت ببرید. آسان ترین راه برای رسیدن به آبشار کاغو به وسیله ماشین است است که البته اندکی پیاده روی نیز دارد. می توانید وسیله نقلیه خود را در نزدیکی صومعه بالدا پارک نمایید. از صومعه بالدا تا رسیدن به محل آبشار یک مسیر خاکی وجود دارد که می توانید در حدود ۱۰ دقیقه آن را طی نمایید.

باغ سالینکو

سابقاً سالكینو اقامتگاه و استراحت تابستانی خاندان دادیانی بود. این باغ فوق العاده زیبا با طبیعت و فضای به یاد ماندنی خود، تجربه بی نظیری را از اقامت در گرجستان ارائه می دهد.

ساعات بازدید و اقامت

از 10 صبح تا 6 عصر؛ همه روزه به جز دوشنبه. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره مقابل تماس بگیرید: (+995) 579 80 28 42. همچنین در صورت تمایل می توانید در بسیاری از هتل ها و مهمانخانه های خوب در کوتاویسی که ارزان تر از هتل های تفلیس یا باتومی هستند اقامت داشته باشید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران