5/5 - (1امتیاز)
16 شهریور 1397 ساعت :23:12 5557

سفرنامه تایلند

سفری با دوستان به تایلند!

همیشه از اطرافیان و دوستان در مورد تجربه اسپای فوق العاده، هیجان سفر و جاذبه های توریستی تایلند، حرفای زیادی شنیده بودم. خوندن راهنمای سفر به تایلند هم شدیدا من رو ترغیب به سفر به تایلند می‌کرد و تصمیم گرفتم زمانی رو به این سفر اختصاص بدم. من آراد هستم و ماه قبل فرصت خوبی برای سفر پیدا کردم و با چند تا از دوستانم به تایلند سفر کردیم. قبل از اینکه به سفر بریم، یک لیست از جاذبه‌های تایلند و کارایی که باید اونجا انجام بدیم آماده کردم و البته زمانی رو هم به اسپا اختصاص دادم. بعد از کلی بررسی هتل های تایلند و پرواز هاش یک تور تر کیبی بانکوک- پاتایا رزرو کردم؛ 3 روز بانکوک و 4 روز پاتایا. البته من خیلی دنبال تور ارزان تایلند بودم. اما نتونستم اونچه که میخخوام رو پیدا کنم. اما خوب خوبیش این بود که تونستم یه تور لحظه آخری تایلند پیدا کنم و ما با قیمت نسبتا خوبی به تایلند سفر کردیم.

روز اول در بانکوک:

تقریبا صبح بود که به بانکوک رسیدیم و خیلی هیجان زده بودیم. از اونجایی که ساعت 2 بعد از ظهر می‌تونستیم هتل رو تحویل بگیریم، تور لیدر ما رو به یکی از جاذبه ‌های تایلند یعنی معبد وات فرا کائو (wat phra kaew temple) برد. این معبد عظمت عجیبی داشت و توی قسمت تاریخی شهر بانکوک قرار داشت. خوشبختانه ساعات کار معبد از 8:30 تا 15:30 بود؛ دقیقا زمان خالی بین فرود توی بانکوک و تحویل هتل. ورودی معبد 400 بات بود و به نظر ما این مبلغ کمی زیاد بود به همین دلیل ترجیح دادیم اطراف معبد رو ببینیم و به داخل نریم.

سفرنامه تایلند - تایلند

بعد از معبد گردی دیگه گرسنه بودیم و حدودا ساعت 1 بعد از ظهر شده بود. به سمت هتل رفتیم و بعد از تحویل اتاق‌مون احتیاج به استراحت داشتیم. البته اول ناهار رو توی هتل میل کردیم و بعد توی اتاقمون استراحت کردیم. حدود عصر برای گشت توی شهر و بازدید از معابد دیگه آماده شدیم. چون تقریبا بیشتر روز گذشته بود به یکی دیگه از معبدهای بانکوک به نام معبد وات آرون (Wat Arun) رفتیم. این معبد خیلی زیبا توی قسمت غربی رود چائو فرایا (Chao Phraya River) بود، اینطور شد که با یک تیر دو تا نشون رو زدیم و هم از معبد دیدن کردیم و هم از رود چائو فرایا. ورودی معبد خیلی مناسب بود و تنها با 100 بات تونستیم از معبد دیدن کنیم. بازدید از معبد حدودا 2 ساعت طول کشید؛ تقریبا ساعت 8 شب بود که احساس گرسنگی کردیم و  تصمیم گرفتیم که با توک توک به یکی از رستوران‌های تایلند به نام  Thip Samai بریم. این رستوران بهترین پد تای ( یک نوع غذای تایلندی) رو توی شهر طبخ می‌کنه.

سفرنامه تایلند - پد تای

شکل غذا واقعا جالب و وسوسه انگیز بود؛ البته ممکنه با سلیقه همه جور در نیاد. پد تای از نودل برنج و نیمرو درست شده بود و به نظر من توش می شد کلی مزه‌های مختلف و جالب پیدا کرد. با همه سادگیش، من عاشق این غذا شدم. البته این رستوران غذاهای دیگه‌ای هم داره و دوستانم ترجیح دادن غذاها و نوشیدنی‌های مختلف دیگه رو سفارش بدن. بعد از خوردن غذا، سراغ یکی از بازارهای شبانه بانکوک رفتیم. بازار جی جی گرین (JJ Green) یکی از بازارهای شبانه بانکوک هست که از ساعت 5 عصر کارش رو شروع می‌کنه. این بازار واقعا بزرگه و هرچیزی می‌تونید اونجا پیدا کنید. بازار جی جی گرین خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای هم داره و قیمت اجناس هم نسبتا تو بازار خوب هستن. این بازار خیلی شلوغ و پر جنب و جوش بود و من  تونستم یک تی شرت و یک مجسمه فیل با قیمت خیلی خوب بخرم.

سفرنامه تایلند - بازار جی جی گرین

حدودا 2 ساعت توی بازار بودیم و تصمیم گرفتیم به هتل برگردیم؛ چون هنوز خستگی صبح از تنمون بیرون نرفته بود.

روز دوم در بانکوک:

خرید دیشب خیلی به ما مزه داده بود و تصمیم گرفتیم سر زدن به چندتا مرکز خرید رو در اولویت گشت هامون قرار بدیم. سیام یک مرکز خرید خیلی بزرگ و عالی و بود و واقعا همه ما اونجا رو دوست داشتیم. البته این مرکز تنها به خرید کردن ختم نمیشه و سرگرمی‌های زیادی داره. بعد از کلی خوشگذرونی و خرید توی سیام، نوبت ناهار شد. میشه گفت که فود کورت‌های این مرکز خرید بی نظیر بودن. منوی غذایی کاملا متنوع بود و کیفیت غذاها هم خیلی بالا و خوب بودن. بعد از خرید و خوردن ناهار به موزه خانه جیم تامپسون رفتیم و ورودی اون 150 بات بود. تقریبا دیگه از دیدن جاذبه‌های تاریخی خسته شده بودیم که به فکر سینمای چهار بعدی یا آیمکس افتادیم. جالبه که بدونید، بانکوک بهترین سینماهای چهار بعدی دنیا رو داره. دوباره به سمت مرکز خرید سیام رفتیم. یکی از این سینماها توی طبقه پنجم این مرکز قرار داشت و تماشای فلیم توی اون واقعا جالب و هیجان انگیز بود.

سفرنامه تایلند - سینما آی مکس

بعد از یک روز پر هیجان و کلی تفریح به هتل رفتیم تا استراحت کنیم و تصمیم گرفتیم توی هتل بمونیم و از امکاناتش استفاده کنیم.

روز سوم در بانکوک:

روز سوم روز آخر اقامت ما در بانکوک بود. بعد از بیدار شدن وقت زیادی برای انجام کاری بیرون از هتل نداشتیم و باید وسیله‌ها مون رو جمع می‌کردیم تا به پاتایا بریم. البته اونقدر وقت داشتیم که توی خیابون‌های بانکوک کمی گشت بزنیم. از بانکوک با اتوبوس به پاتایا رفتیم و درست سر موقع تحویل هتل به پاتایا رسیدیم. قرار بود 3 شب و 4روز در پاتایا اقامت داشته باشیم. ورودبه پاتایا حسابی ما رو شگفت زده کرد و به نظر من زندگی در اونجا یه جور دیگه‌ای جریان داشت.

روز اول در پاتایا:

پس از ورود به هتل، اول از همه به واکینگ استریت (Walking Street ) رفتیم؛ این خیابان به خاطر فعالیت‌ها و تفریحات شبانش خیلی معروفه و ما تا آخر شب رو در این خیابان مشغول تفریح بودیم. همچنین رستوران‌های خوبی در این خیابون وجود دارن که توی یکی از اونها شام رو میل کردیم و بعد از کلی تفریح و بازی به هتل برگشتیم.

روز دوم در پایاتا:

روز دوم بعد از خوردن صبحانه توی هتل، برای گشت در شهر آماده شدیم. اولین جایی که رفتیم معبد پناهگاه حقیقت (Sanctuary of Truth) بود. این معبد با معماری اصیلش واقعا شگفت انگیز بود و احساس عجیبی رو به آدم القا می‌کرد. این بنا هنوز تکمیل نشده بود و هنوز در حال ساخت بود. ما شلوارک پوشیده بودیم و برای همین به ما اجازه ورود به معبد رو ندادن و مجبور شدیم با اجاره کرده لباس وارد معبد بشیم.

سفرنامه تایلند - پناهگاه حقیقت

همیشه تعریف سواحل پاتایا رو خیلی شنیده بودم و تصمیم گرفتیم بعد از بازدید از این معبد سری به ساحل جومتین(Jomtien Beach) بزنیم. با یک تاکسی به این ساحل رفتیم و حدود 30 دقیقه تو راه بودیم. وقتی به این ساحل رسیدیم، یکمی شوکه شدیم. اونطور که شنیده بودیم، سواحل پاتایا خیلی شلوغ و پر هیجان هستن اما ساحل جومتین نسبتا آروم بود. البته کلی تفریح و سرگرمی توی ساحل وجود داشت. بعد متوجه شدیم که این ساحل جزء ساحل‌های آروم پاتایاست و انتخاب ما اشتباه بوده. شاید بهتر بود قبل از رفتن از کسی راهنمایی می‌گرفتیم. البته باید بگم این ساحل خیلی زیبا و بکر بود و برای کسایی که دنبال آرامش و دوری از شلوغی هستن، می‌تونه گزینه خیلی مناسبی باشه. ناهار رو تو یکی از رستوران‌های ساحلی میل کردیم و کمی کنار ساحل استراحت کردیم. بعد تصمیم گرفتیم برای شب گردی توی خیابون‌های پاتا گشتی بزنیم. واقعا شب‌های پاتایا پر جنب و جوش بود و توی هر گوشش می‌شد یه جایی برای تفریح و خوش گذرونی پیدا کرد. مغازه‌های متنوع، بار، چرخدستی‌ها و همه چیز جالب بود. توی هر قدم هم رستوران‌های متنوعی وجود داشت و ما شام رو توی یکی از این رستوران‌ها میل کردیم. البته اینم بگم که انتخاب بین این همه رستوران واقعا سخت بود.

روز سوم در پاتایا:

نوبتی هم بود، نوبت اسپا و ماساژ تایلندی رسیده بود. تصمیم گرفتیم کل روز رو تفریح کنیم و آخر شب هم بریم اسپا و ماساژ. اینبار دیگه اشتباه نکردیم و به ساحل اصلی پاتایا (Pattaya beach) که خیلی شلوغ بود رفتیم. این ساحل هم خیلی زیبا بود و هم کلی تفریحات متنوع داشت. انواع بار، رستوران، تفریحات آبی، صندلی برای آفتاب، آدمای شاد، نوشیدنی‌های عالی؛ همه چیز اونجا می‌شد دید. حسابی شنا کردیم و یکم لب ساحل آفتاب گرفتیم. بعد از خوردن ناهار تو یکی از رستوران‌های ساحلی، نزدیکای عصر به هتل برگرشتیم.  ما تو  هتل 4 ستاره  هالیدی این اقامت داشتیم. خود هتل یه شهر بود و کلی خدمات مختلف داشت. وقتی از ساحل برگشتیم یه سر رفتیم به اتاقمون و دوش گرفتیم و بعد رفتیم مرکز اسپای هتل. واقعا عالی بود. با ماساژ تایلندی و خدمات دیگه‌ای که اونجا ارائه می‌دادن، کلی آرامش گرفتیم. اصلا دلم نمی‌خواست ماساژ تموم شه. بعد از اسپا و ماساژ هم توی هتل شام خوردیم و کم کم لوازممون رو جمع کردیم. فردا آخرین روز سفرمون بود و قرار بود به کشور خودمون برگردیم. هممون یه جورایی افسرده بودیم و اصلا دوست نداشتیم برگردیم.

روز چهارم در پاتایا:

از اونجا که لوازممون رو دیشب جمع کرده بودیم، کار خاصی نداشتیم. صبح زود بیدار شدیم و بعد صبحانه رفتیم برای آخرین بار تو پاتایا گشت بزنیم. البته شبای پاتایا واقعا یه چیز دیگست. بعد به هتل رفتیم و با اتوبوس به فرودگاه بانکوک برگشتیم و توی فرودگاه منتظر پرواز به سمت تهران شدیم.

در فرودگاه:

سفر با تور تایلند برای من تجربه خیلی جدیدی بود و به من واقعا خوش گذاشت. به نظر من سفرمون خیلی خوب و عالی بود، اما می‌شد بهتر از این هم باشه. توی فرودگاه موقع برگشت با دوستانم در مورد سفر بعدی کلی حرف زدیم و برنامه ریزی کردیم. خیلی جاها مونده بود که برای تفریح بریم. خیلی کار بود که نکردیم. جاذبه های توریستی تایلند انقدر زیادن که باید برای دیدنشون برنامه ریزی درستی داشته باشید. این بار با تجربه بیشتر و با برنامه بهتر دوباره به تایلند سفر می‌کنیم. شاید اگر بتونم به همین زودیا یه تور تایلند ارزان پیدا کنم، دوباره به تایلند سفر میکنم. مطمئن هستم که شما هم تو سفر خودتون به تایلند همچین حسی رو خواهید داشت. شما می‌تونید با مراجعه به وب سایت توریاب، به راحتی تورهای تایلند را از منزل تون بررسی کنید و مناسب ترینش رو انتخاب کنید.