0/5 - (0امتیاز)
23 آبان 1398 ساعت :21:13 1732

کاخ و پارک شارلوتنبورگ(باشکوه ترین کاخ برلین)

سحر و جادو روکوکو را در کاخ زیبای شارلوتنبورگ(Charlottenburg Palace) که یک بار اقامتگاه تابستانی سلطنتی بود کشف کنید. این بنا امروز بزرگترین و باشکوه ترین کاخ برلین است.

سوفی شارلوت، اولین ملکه منطقه Prussia، نه تنها یک موسیقیدان برجسته، نوازنده هارشیپورد و آوازخوان اپرای ایتالیایی بود، بلکه به همراه دوستش، محقق و فیلسوف مشهور گوتفرید ویلهلم لایبنیتز، در این کاخ سکنی می گزید. هنگامی که سوفی شارلوت درگذشت تنها 36 سال داشت. پس از مرگ وی کاخ و منطقه اطراف آن پس از وی به نام شارلوتنبورگ نامگذاری شد. امروزه، این مجموعه بزرگترین و باشکوه ترین کاخ در برلین بوده و بازدید از آن برای مسافرین تور آلمان ضروری می باشد.

تاریخچه کاخ شارلوتنبرگ  

سوفی شارلوت از اهالی هانوفر آلمان و خواهر کوچکتر جورج لوئیس از سلیر چهره های برجسته هانوفر بود که به عنوان جورج اول موفق به کسب تاج و تخت بریتانیا شد. در سال 1684، وی با فردریش سوم، منتخب براندنبورگ و دوک آن زمان پروس ازدواج کرد. فردریش در آن زمان هنوز خارج از برلین سکنی داشت و عده ای از دارایی های بزرگ خویش از جمله روستای لیتز(Lützow ) را در اختیارسوفی شارلوت قرار داد و این محل کاخ تابستانی او بود. در سال 1699 که ساخت این کاخ تکمیل شد، ابتدا به کاخ لیتزنبورگ معروف شد. سوفی شارلوت، عاشق بزرگ هنر، شاعران، فیلسوفان، موسیقیدانان و هنرمندان را دعوت کرد تا در «دادگاه موزه ها» به او بپیوندند. حتی همسرش پادشاه فریدریش فقط درصورتیکه شخصاً او را دعوت می کرد می توانست در ان مجمع هنری شرکت نماید. پس از مرگ وی، فریدریش به افتخار او از کاخ و مناطق اطراف آن شارلوتنبورگ نام گذاری نمود.سوفی شارلوت تنها ملکه پروس نبود که نشان خود را در شارلوتنبورگ به جا گذاشت، همینطور ملکه لوئیز نیز که مورد استقبال مردم عمومی قرار گرفت نیز همین کار را کرد. وی در سال 1810 درگذشت و به همراه همسرش فردریش ویلهلم سوم و پسرش در آرامگاه دفن شده است. در دوره قرن نوزدهم، کاخ شارلوتنبورگ به تدریج توسط حاکمان سلطنتی فراموش شد. از سال 1880، این بنا دیگر به عنوان اقامتگاه سلطنتی طبقه بندی نشد و زمین ها و سالن های آن از جمله پارک مجاورش برای عموم باز شد. در جنگ جهانی دوم، این کاخ به شدت آسیب دید،  اگرچه بعداً بازسازی شد.

بازدید از کاخ شارلوتنبورگ

در قسمت Neuer Flügel (بال جدید) کاخ، می توانید استادیوم ها و سالن روکوکو را که به گلدن گالری (گالری طلایی) معروف است، مشاهده کنید. طاق نقره ای شامل ظروف کاملاً خیره کننده از طلا، نقره، شیشه و چینی است که روی میزهایی زیبا به سبک گذشته نمایش داده شده است. حدود 100 سرویس سفره دست نخورده زنده مانده است که یادآور واضحی از عظمت ناهار خوری در دربار آن زمان می باشد. نمایش چشمگیر قطعات باقیمانده از جواهرات تاج پروس، با نشان های امپراطوری و همچنین گنجینه های شخصی ملکه شارلوت، مانند جعبه های ظریف طراحی شده، آثار هنری ارزشمند و نفیس جمع آوری شده توسط فردریش بزرگ، نیز به خوبی قابل دیدن است. کابینت ظروف چینی در کاخ قدیم، که در اول اکتبر سال 2017 باز شد، مجموعه ای چشم گیر از بهترین ظروف چینی آبی و سفید را که تمام اتاق را تزئین می کند، ارائه می دهد.

پارک قصر شارلوتنبورگ

هنگامی که سوفی شارلوت قدم به پارک گذاشت، جشن های غذاخوری را در اینجا برگزار می کرد ( با دعوت اشراف و هنرمندان) و از این باغ های باشکوه باروکی لذت می برد. این پارک و زمین ها توسط معمار فقید فرانسوی سیمئون گودائو، دانش آموز آندره لو ناتر، باغبان اصلی لوئیز چهاردهم فرانسه در ورسایا طراحی شده است. الگویی که در دوره باروک توسط تمام باغ های دربار در اروپا ساخته شده است. اما موارد ظاهری در محوطه سازی در سال ها تغییر کرد و جانشینان سوفی شارلوت مجدداً علایق خود را دوباره در محوطه پارک و حیاط کاخ به عنوان یک پارک محوطه ای به سبک انگلیسی طراحی کردند. از نکات برجسته دیگر در این پارک می توان به آرامگاه و مقبره ها، خانه چای Belvedere و Neuer Pavillon، یک خانه کوچک نئو کلاسیک کوچک اشاره کرد که در یک ویلای ناپولیایی مدل شده است.

بازار کریسمس کاخ شارلوتنبرگ

در ایام سال نو میلادی، کاخ شارلوتنبورگ با استفاده از غرفه هایی که هنر و صنایع دستی و چیدمان های سنتی را گرد هم آورده اند، جوی به یاد ماندنی را برای یک بازار کریسمس آرام و لذت بخش فراهم می کند. همراه با تور اروپا می توانید از این کاخ دیدنی و کهن به همراه امکانات آن بازدید نمایید.

کنسرت در میان پارک کاخ شارلوتنبورگ

برخی عصر ها همراه با برگذاری یک مراسم شام و مراسم به سبک قدیم، کنسرت عالی برلینی Residenz Orchester برگزار می گردد. ارکستر و خوانندگان با لباس های باروک، کلاه گیس های عجیب و غریب و لباس های بسیار دوست داشتنی، تکه هایی  از موسیقی کلاسیک را اجرا می کنند.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران