0/5 - (0امتیاز)
08 آذر 1398 ساعت :11:07 1283

پارک ملی آبروزو (گوشه ای بکر از طبیعت)

پارک ملی آبروزو (Abruzzo National Park) یک پارک ملی ایتالیایی است که در سال 1922 تاسیس شده است.

اگرچه اکثر این پارک واقع در منطقه آبروزو می باشد، اما محدود به مرزهای منطقه ای نبوده و شامل قلمرو لاتزیو و مولیزه نیز می شود. دفتر مرکزی پارک در Pescasseroli در استان L'Aquila قرار دارد. مساحت  این پارک در حال حاضر 496.80 کیلومتر مربع می باشد. دومین پارک ملی ایتالیا، نقش مهمی در حفظ گونه هایی از قبیل گرگ ایتالیایی، خرچنگ آبروزو و خرس قهوه ای مارسیکان دارد. در حدود دو سوم این پارک یک منطقه حفاظت شده جنگل راش است اما بسیاری از درختان و گیاهان دیگر از جمله کاج های کوهی نیز در آن رشد می کنند.. سایر جانوران مشخصه این پارک گوزن های کوهی، گراز وحشی و دارکوب سفید می باشند.

تاریخچه پارک آبروزو

ایده احداث پارک ملی آبرزو به لطف کار ارمینو سیپاری، فعال محیط زیست، عضو پارلمان ایتالیا و پسر عموی بنتتو کروس در سال های پس از جنگ جهانی اول به وجود آمد. بین ماه های اکتبر و نوامبر 1921، شهرداری منطقه 5 کیلومتر مربع از زمین را به یک فدراسیون خصوصی با هدف حمایت از گیاهان و جانوران اجاره داد و سرانجام پارک در سپتامبر 1922 تاسیس شد. طی چند سال آینده، قلمرو این پارک به شهرداری های همسایه گسترش یافت تا اینکه در سال 1923 حدود 120 کیلومتر مربع تحت پوشش قرار گرفته و حمایت از آن در قانون تصریح شد. البته جالب است بدانید با وجود این که این پارک بعد ها توسط دولت فاشیست سال 1933 ایتالیا منحل شد، به حدود 300 کیلومتر مربع گسترش یافته و توسط فعالان محیط زیست حفظ شد.

کوه ها و رودخانه های زیبا...

کوه های داخل پارک عبارتند از پطروسو (2249 متر)، مارسیکانو (2245 متر)، متا (2242 متر)، تارتارو (2191 متر)، جامیشیکو (2074 متر)، کاوالو (2039 متر) و پالومبو (2013 متر). رودخانه زیبای سانگرو نیز در نزدیکی منطقه Pescasseroli آغاز شده و قبل از ترک پارک و چرخش به سمت شمال شرقی، تقریبا از تمام عرض پارک ملی آبروزو در تور ایتالیا عبور می کند. رودخانه های دیگر پارک شامل گیوونکو، مالفا و ولترنو هستند. دریاچه های زیبایی از جمله ویوو، پانتانیلو، اسکانو و چند دریاچه دیگر نیز در فضای داخل این پارک شگفت انگیز وجود دارند.

جانوران منحصر به فرد پارک ملی آبروزو

از نظر حیات وحش، اصلی ترین جاذبه های این پارک خرس قهوه ای مریسی و گرگ ایتالیایی است. در حالی که آمارهای رسمی 70 تا 100 خرس را در این جمعیت جدا شده ژنتیکی گزارش می دهند، جمعیت رو به کاهش امروزه خرس ها در واقع نزدیک به 30 تا تخمین زده می شود. حضور سیاهگوش اوراسیا در پارک هنوز بحث برانگیز است و هیچ مطالعه علمی وجود ندارد که آن را اثبات کند، اما برخی از مشاهدات تایید نشده وجود دارد. گوزن های قرمز و گراز های وحشی نیز در میان جنگل های انبوه این پارک زندگی می کنند. ساکنان دیگر این جنگل ها نیز  عبارتند از: راسوی اروپایی، گورکن و دو گونه سمور که بالاتر از جنگل به تنهایی یا در گروه های کوچک زندگی می کنند. حیوانات دیگری نیز که در این پارک مشاهده می شوند شامل روباه قرمز، خرگوش کوهستانی، خوک اروپایی و جوجه تیغی اروپای غربی است. سنجاب های قرمز نیز اغلب دیده می شود. سایر پستانداران ضبط شده در پارک عبارتند از موش ها و گاوهای وحشی اروپایی.

بسیاری از پرندگان زیبا و گوناگون در این پارک ساکن می شوند. از جمله مهم ترین آن ها عقاب طلایی است که با وجود زندگی در مناطق غیرقابل دسترسی پارک، اغلب در جستجوی طعمه هایی مانند پستانداران کوچک می باشد. سایر پرنده هایی که در داخل پارک ساکن هستند عبارتند از شاهین های برنجی، وزوزهای اوراسیایی، جغد های قهوه ای و گنجشک های اوراسیایی.

گیاهان زیبای پارک

پوشش گیاهی این پارک محبوب در تور اروپا غنی و جالب است. بیش از 2000 گونه گیاهی در این پارک زیبا وجود دارند. گل های موجود در منطقه شامل مریخ آیریس (Iris marsica)، جنتیان، گل پامچال، سیکلامن، بنفشه و نیلوفر آبی است. شناخته شده ترین گل این پارک  ارکیده زرد و سیاه است. درخت غالب این پارک، راش است که 60٪ مساحت آن را پوشش می دهد. این درخت به طور کلی در ارتفاع 900 تا 1800 متر رشد می کند و یک نمایش خیره کننده از ترکیب رنگ در طول سال فراهم می کند. نکته قابل توجه دیگر، وجود برخی از جنگل های راش کهن در قسمت شمالی پارک است. درختان دیگر پارک شامل کاج سیاه، کاج کوهی و توس نقره ای می باشند.

تفریح های پارک آبروزو

بسیاری از فعالیت های سرگرم کننده در داخل این پارک امکان پذیر است از جمله:

  • اسب سواری
  • پیاده روی
  • دوچرخه سواري
  • قایق رانی
  • تماشای پرندگان
  • اسکی

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران