0/5 - (0امتیاز)
29 اسفند 1398 ساعت :12:15 1294

آمفی تئاتر باستانی فورویر (آرامگاه ابدی پادشاهان!)

شهر تاریخی لیون فرانسه دارای دو تا از زیباترین و کهن ترین آمفی تئاتر های روباز جهان به نام فورویر (Fourvière) می باشد که همه ساله توجه بسیاری لز گردشگران را به خود جلب می نماید.

این تئاتر رومی قدیمی ترین آمفی تئاتر فرانسه است که به دستور آگوستوس از 17 تا 15 قبل از میلاد ساخته شده و در زمان سلطنت هادریان گسترش یافته است. این سازه زیبا در کنار تپه فورویور واقع شده است که درست در مرکز شهر کهن در زمان روم واقع شده است. این تئاتر دارای صندلی های شیب دار سنگی، یک کف تزئین شده و ستون هایی زیبا است. بقایای اودئون در نزدیکی فورویر، تئاتر بسیار کوچک است که برای نمایش های موسیقی و مسابقات شعر مورد استفاده قرار گرفت. همراه با تور فرانسه می توانید از این آمفی تئاتر زیبا دیدن نمایید.

هر دو تئاتر باستانی شهر لیون در منطقه Fourvière یا فورویر در لیون واقع شده اند و به طرز قابل توجهی از منظر تاریخی حفظ شده اند و ارزش دیدن را دارند. قدمت این دو آمفی تئاتر بزرگ و دیدنی به حدود سال 15 قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این سازه چشمگیر در جنوب کلیسای باسیلیک برجسته نوتردام قرار دارد و دارای صندلی های سنگی کاملاً مرتب، یک کف تزئین شده و ستون های گسترده است. این آمفی تئاتر هنوز هم برای اجراها، مراسمات و کنسرت ها در شهر لیون استفاده می گردد. در گذشته آمفی تئاتری کوچکتر به نام اودئون (Odeum) برای شعر و خواندن موسیقی استفاده می شد. این آمفی تئاتر تزئین بسیار زیبایی داشت، به طوریکه هنوز هم می توانید سنگ مرمر زیبای کف آن را مشاهده کنید. تصور می شود که این بنا همزمان با تئاتر اصلی در زمان سلطنت امپراتور هادریان در قرن دوم میلادی ساخته شده است. این آمفی تئاتر کمی مانده به بالای تپه مجاور، بسیار نزدیک به تئاتر بزرگ فورویر است.

تئاتری کهن با خاطرات بسیار!

این مکان در سال 1905 به عنوان "بنای تاریخی ارزشمند" ذکر شده است. تئاتر بزرگ فورویر، قدیمی ترین آمفی تئاتر فرانسه است که توسط آگوستوس در 15 سال قبل از میلاد ساخته شده و به 3 بخش تقسیم شده است: "غار" (با 25 غرفه منتهی به گودال) که در قالب یک گالری هنری ساخته شده است. در آب و هوای بد، یک سایبان بر فراز غار کشیده می شد که به دیوار پشت صحنه گره خورده است. غار همچنین چندین دروازه داشت (درهای منتهی به غرفه ها). سالن نیمه دایره ای زیبای آمفی تئاتر نیز که هنوز هم آثاری از آن باقی مانده است، بخشی با الگوهای هندسی چند رنگ بود. اینجا بود که گروه های موسیقی کر، رقصنده ها و بازیگران بسیاری اجرا کرده اند.  در غرفه های تئاتر، بلوک هایی ساخته شده از سنگ آهک سفید تصویری از نمای باشکوه کهن این آمفی تئاتر را در اختیار گردشگران تور ارزان اروپا می گذارند. هر ستون برای بزرگداشت یک امپراتور در آنجا بود که خاکسترهای جسد وی پس از مرگ در پایه ستون اختصاص داده شده به وی دفن می شد! این تئاتر به تراژدی ها و کمدی ها اختصاص داشت. آمفی تئاتر فورویر در لیون فرانسه می تواند تا 4600 نفر را در خود جای دهد.

اودئون، تئاتر کوچکتر (3000 صندلی) به سیاسیون یا افراد برجسته فلسفی، موسیقی، شاعران و نخبگان و روشنفکران اختصاص داشت. اودئون ظرفیت صندلی کمتری داشت. این بنا در اواسط قرن دوم میلادی توسط آنتونینوس، جانشین هادریان ساخته شد.

هر تابستان، جشنواره Fourviere Nights در تئاترهای فورویر برگزار می شود که بسیار دیدنی است.

چگونه به آمفی تئاتر فورویر برسیم؟

بهترین راه برای رسیدن به آمفی تئاتر فورویر در تور اروپا از طریق راه آهن تاریخی St Just است. سیستم حمل و نقل عمومی لیون نیز در رده دوم قرار دارد. اگر صف یکی از خطوط ریلیطولانی است، می توانید از سایرین استفاده نمایید. خط F2 شما را تا Fourviere می برد و نسبتایک خط راه آهن طولانی محسوب می گردد. اگر با خط F1 سفر کنید و در اولین ایستگاه پیاده شوید، درست در انتهای آمفی تئاتر فورویر قرار دارید. اگر تاکسی یا ماشین شخصی کرایه می کنید، از کرایه اتومبیل خود ناراحت شوید، زیرا پیدا کردن مسیر خود در لیون با اتومبیل مشکل است، حتی با GPS. فقط کافی است یک بلیط مسافرتی نامحدود یک روزه خریداری کنید (که شامل مراسمی نیز هست) اما میزان اعتبار آن را در مترو یا تراموا فراموش نکنید تا از خطر جریمه شدن خودداری کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران