0/5 - (0امتیاز)
05 بهمن 1398 ساعت :12:44 2170

موزه لئوناردو داوینچی میلان (اختراعات جالب داوینچی)

موزه لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci National Museum of Science and Technology) که در یک صومعه سابق الیوین واقع شده است، تاریخ علم و فناوری را از کار دانشمندان اولیه تا زمان مدرن نشان می دهد.

گالری لئوناردو داوینچی با مدل های کار بسیاری از اختراعات و ماشین آلات وی که از نقاشی های داوینچی ایجاد شده است مورد توجه ویژه قرار گرفته است. در نمایشگاه های فیزیک دستگاه هایی مورد استفاده گالیله، نیوتن و ولتا قرار دارد و بخش هایی مربوط به اپتیک، آکوستیک، تلگراف، حمل و نقل، حمل و نقل، راه آهن، پرواز، متالورژی، وسایل نقلیه موتوری، زمانبندی و الوار وجود دارد. در کل، بیش از 15000 موضوع فنی و علمی نمایانگر تاریخ علم، فناوری و صنعت ایتالیا هستند.

موزه ملی علم و فناوری لئوناردو داوینچی (Museo Nazionale Scienza e Tecnologia Leonardo da Vinci) دارای هفت بخش است: یک بخش اختصاصی علوم رنسانس، بخش حمل و نقل، بخش انرژی و ارتباطات و غیره. در این موزه مشهور تور ایتالیا بیش از 10000 اشیاء از جمله یک هواپیمای تاریخی و قطار بخار در معرض نمایش هستند. در موزه لئوناردو داوینچی ایتالیا، شما می توانید مدل های اختراعات داوینچی (از جمله اتومبیل ها و یک ماشین پرواز را که مطابق نقشه های او ساخته شده است) مشاهده و تحسین کنید، آزمایش های خود را در 13 کارگاه تعاملی انجام دهید و طرح های اصلی مخترع را ببینید. دارندگان کارت میلانو و گذر میلان از ورودی رایگان یا تخفیف دار به موزه و سایر جاذبه های شهری مانند موزه Duomo و La Triennale بهره مند خواهند بود.

موزه ملی علم و فناوری لئوناردو داوینچی برای دوستداران علم در همه سنین و نمایشگاه هایی است که به طور خاص برای خانواده های دارای بچه ها در تور ارزان اروپا اختصاص داده شده است. راهنماهای صوتی و برنامه ای با محتوای صوتی و تصویری در دسترس هستند. یک فروشگاه در محل، کتاب و سوغات این موزه را به فروش می رسانند.

بخش مواد، از دیدنی های موزه

بخش مواد چرخه عمر محصولات مدرن را از مواد اولیه گرفته تا بازیافت نشان می دهد. بخش های خاص به مواد پلیمری و سنتز و ساخت مواد شیمیایی اساسی اختصاص یافته است. همچنین یک بخش فلزی وجود دارد که تکنیک های استخراج و پردازش فلز را نشان می دهد و اولین کوره قوس الکتریکی برای ذوب فلز را که در سال 1898 توسط ارنستو استاسانو اختراع شده است، به نمایش می گذارد.

بخش حمل و نقل موزه داوینچی

بخش حمل و نقل در چهار بخش مختلف تقسیم می شود:

در بخش حمل و نقل هوایی چندین هواپیما از جمله ماکت Farman 1909 و یک اصل اصلی Macchi MC 205 V که توسط Regia Aeronautica Militare Italiana در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفته است، به نمایش گذاشته شده است. همچنین چندین هواپیمای نظامی مدرن مانند یک Fiat G.91 ایتالیایی، یک F-86K آمریکای شمالی و یک Thunderstreak جمهوری F-84F وجود دارد.

بخش حمل و نقل ریلی در غرفه ای از نمایشگاه 1906 با بازسازی اضافی نمای ایستگاه راه آهن اواخر قرن 19 قرار دارد. در این مجموعه وسایل نقلیه از قرن 19 و 20 با تمرکز ویژه ای بر حمل و نقل عمومی تاریخی لومباردی به نمایش گذاشته شده است.

بخش حمل و نقل آبی، پ کشتی آموزشی Ebe را که در سال 1921 ساخته شده است، به نمایش می گذارد. همچنین در این نمایشگاه یک اژدر پ (یا Maiale) و یک بمب افکن (1940) وجود دارد که توسط نیروی دریایی رویال ایتالیا در زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شده است.

بخش آخر به زیردریایی کلاس Toti اختصاص داده شده است Enrico Toti که توسط کشتی سازان ایتالیایی پس از جنگ جهانی دوم برای نیروی دریایی ایتالیا ساخته شده و در سال 1967 به آب پرتاب شد.

چگونه به آنجا برسیم؟

موزه ملی علوم و فنون لئوناردو داوینچی در Via San Vittore 21 واقع در مرکز شهر تاریخی میلان واقع شده است. برای رسیدن به آنجا با حمل و نقل عمومی، از خط مترو M2 به سن آمبروجیو، اتوبوس 58 به ویا سن ویتوره / از طریق آریستید د توگن، یا اتوبوس 94 به Carducci بروید.

چه موقع به موزه لئوناردو داوینچی سفر کنیم؟

این موزه از جاذبه های محبوب میلان است و میزبان بسیاری از رویدادها و نمایشگاه ها در طول سال است. بیشتر بازدیدکنندگان دو تا سه ساعت را در کاوش می گذرانند و بهتر است زودتر از روز قبل از رسیدن جمعیت، زود هنگام به آنجا برسید. این موزه در فاصله پیاده روی Castello Sforzesco و Duomo قرار دارد، بنابراین می توانید در همان روز برنامه ریزی کنید تا از هر سه جاذبه بازدید کنید.

 اشیاء جالب علمی

موزه ملی علم و فناوری لئوناردو داوینچی تعدادی اشیاء جالب علمی را به نمایش می گذارد. نکات برجسته شامل یک زیردریایی S-506 Enrico Toti است که می توانید وارد آن شوید، یک آونگ فوکو که در قرن نوزدهم برای نشان دادن چرخش زمین طراحی شده است، و یک قطعه سنگ ماه که توسط رئیس جمهور نیکسون از آخرین ماموریت آپولو به دولت ایتالیا اهدا شده است.

اطلاعات گردشگری

آدرس: از طریق خیابان ویتور 21، میلان

برای اطلاع از آخرین هزینه سفر به اروپا، قیمت تور اروپا را ببینید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    علی ارجمندی
    جذابترین بخش سفر شخصی من به میلان دیدن این موزه بود. مخصوصاً که از قبل با صنعت فولاد هم آشنا بودم. به مهندسین بازدید این موزه را توصیه میکنم