0/5 - (0امتیاز)
02 دی 1398 ساعت :19:00 1504

 کلیسای سنت پیتر (میراث مشهور رم ایتالیا)

 کلیسای سنت پیتر (St. Peter's Basilica) از بزرگ ترین کلیساهای جهان است که یادگاری از دوران رنسانس محسوب می شود و بازتاب هنر و شکوه عظمت باستانی ایتالیاست.

شکوه کلیسای سنت پیتر رم در محراب، مجسمه ها و بسیاری از بخش های آن دیدنی و ستودنی است. از سال 1929 شهر واتیکان مرکز معنوی کلیسای کاتولیک  است و مقر پاپ بوده است شهر واتیکان یک کشور مستقل است که فقط 44 هکتار وسعت دارد و دارای امنیت خاصی است.

کلیسای سنت پیتر  رم ایتالیا، بین سال های 1506 و 1626 بنا شد. در واقع این کلیسا در محل کلیسایی  ساخته شده که از زمان امپراتور كنستانتین بزرگ (324) وجود داشته است. پیتر طبق آیین مرسوم در این کلیسا دفن شده است. ساخت این کلیسا بسیار طول کشید و هنرمندان بسیاری مثل  رافائل، آنتونیو دل سانگو، میکل آنژ و کارلو مادرنو بر روی آن کار کردند. بسیاری از تزیینات  داخل آن اثر جیان لورنزو برنینی است. از جمله ویژگی های بارز معماری آن، ابعادی است که طبق آن ساخته شده است. یعنی  136 متر ارتفاع و  186  متر عرض دارد.   

مناطق و جذابیت های  کلیسای سنت پیتر

  • یکی از جذابیت اصلی در سنت پیتر "La Pieta" است. این اثر هنری متعلق به سال 1499 است و تنها اثری است که توسط میکل آنژ امضا شده است و می توان آن را در کلیسای کوچک سمت راست کلیسای اصلی دید. این اثر هنری مجسمه مریم مسیح است و عیسی را در آغوش نگه داشته است. 
  • بالاداچین برنزی بزرگی از سال 1633 در جایی ساخته شد که گویند محل دفن پیتر است.
  • جذابیت دیگر این کلیسا، مجسمه برنز پیتر است. قسمت پایین مجسمه در اثر پابوسی زائرین آن کمی فرسوده شده است. این مجسمه در پایه یکی از چهار ستون بزرگ قرار دارد، طوری که گویی از گنبد پشتیبانی می کند.
  • از سال 1655، دسته های گروه کر در این کلیسا هم سرایی کرده اند. در مراسم خود آن ها صندلی چوبی برنزی را چهار نفری حمل می کنند و گفته می شود طبق آداب و رسوم سنت پیتر بر روی آن می نشسته است.
  • مقبره الکساندر VII چیگی ( که در شبستان چپ واقع شده) نیز توسط برنینی طراحی شده است که بروی آن مجسمه ای طلاکاری شده نصب شده که دارای یک ساعت شنی  است. این ساعت نشان دهنده گذشت زمان و مرگ است که برای همه ما رخ خواهد داد.  

گنبد عظیم کلیسا

علاوه بر این شما گردشگران تور ارزان ایتالیا می توانید رفتن بالای گنبد را انتخاب کنید. 550 قدم را باید طی کنید تابه منظره ای شگفت انگیز از رم و واتیکان برسید. بعد از اینکه از بخش امنیتی گذشتید، باجه بلیط را در سمت راست می بینید در اینجا می توانید بلیط بازدید از گنبد را به قیمت 8 یورو خریداری کنید. می توانید تمام مراحل را طی کنید یا بخشی از راه را با آسانسور بروید که باید 2 یوروی دیگر نیز بپرازید.   

نکروپولیس

حفاری های  نکروپولیس در زیر واتیکان انجام شده است. هر روز فقط یک گروه  یعنی  250 نفر مجاز به بازدید از این منطقه حیرت انگیز و بازدید از محل تدفین سنت پیتر هستند. در صورت تمایل، گردشگران تور اروپا می توانند جزء افرادی انتخابی برای بازدید از این محل باستانی باشند. برای افرادی که دچار مشکلات قلبی یا فوبیا هستند، این کار مناسب نیست.

آدرس

Piazza San Pietro, Città del Vaticano

بلیط

  • بازدید از باسیلیکا سنت پیتر رایگان است، اما دو ساعت باید درصف انتظار باشید.

 نکته مهم: اگر می خواهید به مدت دو ساعت یا بیشتر در صف نایستید، برای گرفتن بلیط های ویژه اقدام کنید. اینها را می توان بصورت آنلاین رزرو کرد. آنها گران قیمت هستند (20 یورو)

  • شما همچنین می توانید با استفاده از پله ها یا آسانسور از گنبد موجود در باسیلیکا بازدید کنید که هزینه آن 8 یورو می باشد.
  • اطلاعات بیشتر در مورد بلیط برای کلیسای سیستین در موزه های واتیکان آمده است.

ساعات بازدید از کلیسای سنت پیتر

آوریل تا 7 سپتامبر : تا 7:00 عصر

اکتبر تا 7 مارس: تا 6:30 بعد از ظهر

به دلیل وجود افراد مشهور از جمله پاپ، معمولاً کلیسا حدود ساعت 1 بعد از ظهر چهارشنبه باز می شود. در اول و ششم ژانویه،    درعید پاک و در مناسبت های خاص نیز کلیسا بسته است.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران