0/5 - (0امتیاز)
29 مرداد 1398 ساعت :18:54 1450

ماشین آبرسان دی مارلی(La Machine de Marly)

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چشمه های ورسای پاریس چگونه کار می کنند؟ سیستم آبرسان دی مارلی  La Machine de Marly مسئول اینکار است.

بوگیوال یک شهر کوچک زیبا در نزدیکی پاریس است که در سواحل رودخانه سین واقع شده است. امپرسیونیست ها در طول قرن 14 این مکان صلح آمیز را به عنوان کارگاه مورد علاقه خود در فضای باز انتخاب کردند. افرادی مانند مونه ، سیزلی یا برته موریزوت مدتهای طولانی در این روستا گذراند تا زیبایی رودخانه سین و سواحل آن را جلب کنند و به زودی مناظر بوگیوال سوژه بسیاری از شاهکارهای آنها شد.اما این "انقلاب رنگارنگ" تنها انقلاب بوگیوال نبود. دو قرن قبل ، یک پادشاه قدرتمند تصمیم گرفت یک موتور خارق العاده و انقلابی در Bougival بسازد. ماشین آبرسان دی مارلیLa Machine de Marly))

چگونه آب به چشمه های کاخ سلطنتی ورسای آورده شد؟

بیایید دوباره به ملاقات با پادشاه لوئیز چهاردهم برگردیم. تا سال 1680 او مشغول طراحی باغهای ورسای و چشمه های ورسای بود.مکانی که لوئیز چهاردهم برای ساختن کاخ باشکوه ورسای خود برگزیده بود ، از هر رودخانه و از نظر ارتفاعی بسیار دور بود ، بنابراین تامین آب مشکل داشت. پادشاه برای نگهداری از باغ ورسای نیاز به آب زیادی داشت و همچنین از تمام چشمه های ورسای و کانال بزرگ نیز تغذیه کند ، بنابراین وی از معماران خود منصارت و کلبرت خواست تا راه حلی پیدا کنند.

La Machine de Marly ، هشتمین شگفتی جهان

La Machine de Marly بین سالهای 1681 تا 1684 ساخته شده است تا آب رودخانه سین (10 کیلومتری شمال ورسای) را تا پله های کاخ ورسای و کاخ Château  آخرین کاخ لوئیز 14 برساند تا آب باغ های هر دو کاخ را تامین کند La Machine de Marly شگفتی مهندسی عمران بود که در پایین تپه لووی سینس(Louveciennes) در سواحل رودخانه سین ، در شهر بوگیوال واقع شده بود. در آن زمان یک شگفتی جهانی به حساب می آمد و ممکن است بزرگترین سیستم ماشین های یکپارچه تا کنون باشد. Machine de Marly شامل یک ساختمان چوبی بود که در یکی از شاخه های رودخانه سین River Seine با چهارده چرخ مانند پادشاه لوئیز14(14Louis XIV) در حال حرکت 257 پمپ پر سر و صدا داشت.این شگفتی صنعتی می تواند 5.000 متر مکعب آب در روز ، از رودخانه سین (55 تا 195متر پائین تر از چشمه های کاخ سلطنتی ورسای ) را به ارمغان آورد تا در نهایت به چشمه ها و باغ های کاخ سلطنتی ورسای برسد. این ماشین فوق العاده که با نام هشتمین شگفتی جهانی نیز خوانده می شود ، توسط تزارها ، ملکه ها و سایر افراد مهم آن زمان مورد بازدید قرار گرفت. La Machine de Marly تا سال 1817 کار می کرد. بعد از این سال سایر تاسیسات با استفاده از بخار و بعد از آن برق برای حرکت چرخ ها مورد استفاده قرار گرفت.آخرین ماشین مارلی (1859 تا 1963) توسط Dufrayer طراحی شده است و از همان اصول قبلی اما از فناوری های جدید استفاده می کند. تنها با 6 چرخ می تواند 18000 متر مکعب آب در روز جمع کند. این دستگاه آخر کار در سال 1963 متوقف شد و سپس تخریب شد.مسیر لوله ها و پمپ های که برای انتقال آب از رودخانه Seine تا بالای تپه Louveciennes مورد استفاده بود. این مسیر شیب دار (بعضی از قسمت ها دارای شیب 20٪) هر روز توسط کارگران بازدید می شد تا خرابی های احتمالی را ترمیم کنند. امروز لو Chemin de Mi-Côte یک پیاده رو سبز با پانل های آموزنده درباره دستگاه است که در مورد تاریخچه و نحوه کار آن به ما می گوید.مراقب باشید زیرا این مسیر به خصوص بعد از یک روز بارانی می تواند بسیار لغزنده باشد! این مسیر می تواند برای بعضی از افراد خسته کننده باشد اما بسیار جالب است و هنگامی که به بالای قلعه لوووینینس رسیدید ، منظره های پاریس و رودخانه سین بسیار زیبا است.

باغ های ورسای

پس از یک سفر طولانی ، سرانجام آب به باغ های ورسای رسید تا چمن های خود را پرآب کند و از چشمه های آن تغذیه کند.باغ ورسای بین سالهای 1660 تا 1670 توسط آندره لو نوت ، همان طراح منظره نسبت به باغ های شانتیلی طراحی شد. باغهای ورسای ، استاد اوست ، جایی که او مفهوم "باغ فرانسوی" را کامل کرد.باغ های ورسای در غرب چاته ورسای واقع شده است و از سه طرف این محوطه اطراف محوطه چاتوس را احاطه کرده است. این باغ 800 هکتار از زمین را در بر می گیرد و یک جزء اصلی اقامتگاه سلطنتی است. در واقع ، لوئیز چهاردهم ، باغ ها را به اندازه خود کاخ مهم می دانست.باغ در ورسای از پیاده روی های مختلف ، پارترس ها و مسیرهای مختلف ساخته شده است که توسط مجسمه ها ، چشمه ها و سایر ویژگی های آب برای لذت چشم ها تقویت شده است. محور شرقی - غربی به "چشم انداز گراند" تبدیل شد که تحت سلطه کانال بزرگ است. به طور مستقل از Châtau می توان از باغ های ورسای به صورت رایگان بازدید کرد. روشهای جالب بسیاری برای کاوش در باغ های ورسای وجود دارد ، جدا از پیاده روی البته! برخی افراد تور دوچرخه باغ Versailles را انجام می دهند در حالی که تور Segway باغ Versailles یکی دیگر از راه های جالب برای کشف باغ ها است.سفر روزانه پاریس به ورسای یکی از محبوب ترین و آسان ترین سفرهای روزانه از پاریس در تور اروپا است

کانال بزرگ

با ساخت و ساز کانال بزرگ ، آندره لو نوترا چشم انداز گراند را از شرق به غرب به یک چشم انداز بی پایان و براق تبدیل کرد. کانال بزرگ اندازه 60mx 1700m شرقی-غربی و 100 متر شمال-جنوب را اندازه گیری می کند.در زمان پادشاهی لویی XIV ، کانال بزرگ ورسای پس زمینه مهمانی های به یاد ماندنی بود و پادشاه از قایقرانی انواع مختلف کشتی در امتداد کانال لذت می برد. در سال 1674 ، جمهوری ونیز به پادشاه دو گوندولا فرستاد ، به همین دلیل برخی از مردم این کانال بزرگ را "La Petite Venise" نامیدند. در تابستان ناوگان پادشاه در طول کانال بزرگ قایقرانی می کرد در حالی که در زمستان ، کانال بزرگ به اسکیت بازان واگذار می شد.شما میتوانید تور فرانسه خود را با گشت گذار در ماشین آبرسان دی مارلی در تور پاریس برای سالها در ذهن خود حکاکی کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران