0/5 - (0امتیاز)
29 بهمن 1398 ساعت :12:33 1517

شهر بونی فاسیو (کهن ترین شهر فرانسه!)

بونی فاسیو کهن ترین شهر فرانسه است و گمان می رود در یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین شعرهایی که تاکنون نگاشته شده است، به آن اشاره شده است!

بونی فاسیو در سواحل جنوبی کورسیکا قرار دارد و از جزیره ساردنیای ایتالیا  از طریق تنگه 11 کیلومتری بنیفاسیو جدا شده است  و به همین دلیل نام این شهر را گرفته است. این دو جزیره قبلا به هم پیوسته بودند، اما فعالیت های آتشفشانی آنها را از هم  جدا کرد و باعث شد تا خرده سنگ گرانیت در آبهای فیروزه ای باقی بماند. این شهر دارای یک ارگ باستانی است، خیابان های باریکی دارد و خانه های آن هر کدام با رنگی تزئین شده است .

بسیاری از افراد محلی این شهر  به گویشی متفاوت تر از زبان ایتالیایی و فرانسوی صحبت می کنند و رویای استقلال را در سر می پرورانند. با وجود تعداد زیادی از صومعه ها،  نمازخانه ها،  اماکن ماقبل تاریخ و آب انبارهای رومی فراموش می کنید که در فرانسه هستید و فکر می کنید اینجا از شهرهای ایتالیاست!

لارینلا از سواحل دور دست و پرتی است که با پیاده روی می توان بدان رسید و این ساحل یکی از جذابیت های این شهر اروپایی محسوب می شود. با این حال، مردم محلی ترجیح می دهند برای آفتاب گرفتن، بر روی صخره های لایه لایه ای بنشینند یا درون غارها نشسته و از آنجا مناظر مجمع الجزایر ساردینا لامادلانا را ببینند و لحظات خوشی داشته باشند.

غذاهای نوین در شهر بونی فاسیو فرانسه   

گوشت خوک پر شده با عسل، صدف های پر شده با پنیر گوسفند رنده شده و بادمجان های پخته شده به روش سنتی مردم این شهر از جمله غذاهای محلی هستند. کلم بروکلی، گوشت گوساله و سالادهای مختلف به همراه نوشیدنی های محلی نیز در رستوران های این شهر سرو می شود. بر روی دیوارهای رستوران ها هم پوسترهای تبلیغاتی جهت معرفی مکان های مختلف زده شده که بهتر است گردشگران تور فرانسه بدان توجه کنند.

دیدنی های  شهر بونی فاسیو فرانسه 

این شهر سنگ های قیمتی زیادی دارد که بسیاری از آنها زیر سطح زمین است اما برای رسیدن به آنها باید سخت تلاش کنید. یکی از جاذبه های شهر، راه پله پادشاه آراگون آلفونسو پنجم است که  دارای 187 پله شیب دار در لابه لای صخره ها به سمت دریا می رود. این راه پله شیب زیادی دارد طوری که موجب سرگیجه و کوفتگی پا می شود. به علت شیب زیاد و خطرناک بودن آن بهتر است در اواسط روز و زیر آفتاب بدانجا نروید.

یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر کهن بونی فاسیو در تور ارزان اروپا، ارگی باستانی است که یک مسیر پیاده روی نیز در کنار دیواره های ارگ وجود دارد و می توانید از آفتاب سوزان بدانجا پناه برید این گذرگاه با نمای خیره کننده ای  به سمت  مقبره ملوانان منتهی می شود.

از کلیسای کوچک سنت روچ،  یک پله باریک به ساحل شنی سوتا روکا منتهی می شود که پر دانه های شنی درشت و زیباست از طرفی هم ستاره های  دریایی آبی و قرمز که در فاصله چند پایی از ساحل شنی خودنمایی می کنند، مکانی فوق العاده را برای غواصی رقم می زند.

یکی دیگر از فعالیت ها و تفریحات این منطقه مسیر پیاده روی سه ساعته آن است که می توانید در کنار یک پیاده روی لذت بخش به همراه لذت بردن از مناظر بی نظیر مجاور کم کم به ساحل و پناهگاه ساحلی دامنه کوه برسید. جینا کروزیایر در داخل پارک دریایی بین المللی Bonifacio Straits ، برنامه های قایقرانی ترتیب می دهد و در غارهای مختلف برنامه می گذارد.

غواصی یکی از معروفترین  تفریخات این منطقه است و غواصان ماهر غواصی در مرولو را ترجیح می دهند. کمی که پیش می روید کوسه های باراکودا را می بینید که دور شما می چرخند اما خطرناک نیستند.

  ساحل پیانتارلا با وجود وزش باد شدید که گاها در این منطقه غالب می شود، به خاطر وجود دریاچه ای با شکوه مشهور است که بهشتی برای گردشگران است! بازدیدکنندگان همچنین می توانند برای  لمس آبهای درخشان آن،  کایاک و قایق های پارویی قابل حمل را اجاره کنند و دقایقی را در آن سپری کنند.

راه های سفر از پاریس به شهر بون فاسیو

راه های بسیاری برای مسافرت از پاریس به بونی فاسیو وجود دارد که می توان به سفر هوایی، سفر دریایی با کشتی، سفر زمینی با ماشین و اتوبوس اشاره کرد. این تنوع امکانات وسایل نقلیه نقلیه سفر به این شهر را تسهیل می کند.    

برای اطلاع از آخرین هزینه سفر به اروپا، قیمت تور اروپا را ببینید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    حمیده کمالی
    خیلی خوب بود اتاقها تمیز و هر روز نظافت انجام میشد غذاها متنوع و عالی بود استخرها تمیز بود و برخورد کارکنان هتل عالی بود