0/5 - (0امتیاز)
24 مهر 1398 ساعت :08:50 1829

سفری به نیشابور در 115 کیلومتری مشهد

در طول گشت و گذار در مشهد مقدس، حتما به فکر بازدید از جاذبه‌های دیگری همچون شهرستان‌های دیدنی اطراف خواهید افتاد. نیشابور، یکی از مکان‌هایی است که حتما از دیدن آن لذت خواهید برد.

اگر به شهر مشهد مقدس سفر می‌کنید، به غیر از زیارت حرم مطهر و نورانی امام رضا علیه‌السلام، حتما به فکر بازدید از سایر جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا خواهید افتاد. پس باید بدانید که شهر مشهد، آنقدر جاذبه و مکان‌های دیدنی دارد که قطعا فرصت نمی‌کنید از همه‌ی آن‌ها بازدید کنید، اما با آشنایی کوتاهی با این جاذبه‌ها، می‌توانید انتخاب کنید که کدام یک از این جاذبه‌ها را بازدید کنید. شهر مشهد، از نظر معماری و شهرسازی مدرن، تفریحات و خدمات مدرن و پیشرفته‌ی گردشگری، مراکز خرید و بازارها، اماکن تاریخی و بناهای باستانی و نیز جاذبه‌های طبیعی، از جمله غنی‌ترین شهرهای ایران زمین است. اما اگر قصد دارید در طول اقامت خود در این شهر زیبا، به اطراف مشهد هم سری بزنید و با جاذبه‌های آن آشنا شوید، ادامه‌ی این مطلب را حتما مطالعه کنید.

نیشابور، شهر کهن‌سال و پرجاذبه

نیشابور یکی از شهرستان‌های اطراف مشهد است که در فاصله‌ی تقریبی صد و پانزده کیلومتری از این شهر واقع شده است و برای رسیدن به این شهرستان زیبا، لازم است که حدودا یک ساعت در مسیر باشید. البته مسیر مشهد به نیشابور، مسیری زیبا است و قطعا از پیمودن آن لذت خواهید برد. این شهرستان کوچک اما زیبا، جاذبه‌های فراوانی دارد که به معرفی کوتاهی از آن‌ها می‌پردازیم.

آرامگاه کمال‌الملک، نقاش برجسته‌ی ایرانی

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان نیشابور، که هرساله هنرمندان و هنردوستان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند، آرامگاه کمال‌الملک، نقاش برجسته‌ی ایرانی است. این آرامگاه، مکانی بسیار زیبا، آرام، چشم نواز و دلپذیر است. معماری این بنای زیبا را هوشنگ سیحون به زیباترین شکل ممکن طراحی و اجرا کرده است و شباهت زیادی به آرامگاه عطار دارد. کاشی‌های زیبا و رنگین و چشم نواز، آجرکاری‌های منظم، زیبا و دقیق، فضای سبز دلنشین و مناسب برای استراحت بازدید کنندگان تور مشهد و نیز فضای آرامش بخش و آمیخته با هنر این مکان، باعث شده که هرساله جمعیت فراوانی برای بازدید از آن به نیشابور بیایند.

آرامگاه عطار نیشابوری، شاعر افتخار آفرین ایرانی

آرامگاه زیبا و باصفای عطار نیشابوری؛ درست در کنار آرامگاه کمال‌الملک قرار دارد و به این خاطر شما می‌توانید به راحتی از هردو آرامگاه در زمان کمی بازدید کنید. عطار، شاعر برجسته‌ی قرن هفتم هجری بوده که در نیشابور می‌زیسته و آرامگاه وی متعلق به دوره‌ی تیموریان بوده است، که البته در طول زمان، آسیب‌ها و تغییراتی را شاهد بوده است و بارها بازسازی و مرمت شده است‌. این آرامگاه هم یک مکان بسیار زیبا و چشم نواز است، که بازدیدکنندگان می‌توانند ساعت‌ها به استراحت در محوطه‌ی بی‌نظیر، دلچسب و زیبای این آرامگاه بپردازند. فضا و جو حاکم در این آرامگاه، مملو از هنر و ذوق است. فضای سبز این مکان‌ هم به زیبایی آن افزوده است. همچنین، مزار پرویز مشکاتیان در این مجموعه قرار دارد که بازدید کنندگان می‌توانند از آن بازدید کنند و یک روز خوب و لذت بخش را سپری کنند.

آرامگاه خیام، شاعر زنده نام

اگر به ادبیات و هنر علاقمندید، حتما از خوانش اشعار خیام هم لذت می‌برید. این شاعر نامی و خوش آوازه، در قرن پنجم هجری می‌زیست و از ریاضی دانان و منجمان بزرگ دوره‌ی خود و حتی دوران پس از خود به حساب می‌آید. جالب است بدانید که اشعار او، سالها پس از فوت او منتشر شدند و هنردوستان با ابعاد جالب و نوینی از شخصیت خیام آشنا شدند. اگر به نیشابور سفر می‌کنید، حتما باید از آرامگاه او که یک باغ بزرگ و زیبا و بسیار دلپذیر است بازدید کنید. بازدید از این باغ زیبا و زیارت آرامگاه خیام، می‌تواند یک خاطره‌ی خوش را در ذهن شما ثبت کند. همچنین، فضای این آرامگاه برای استراحت کردن بسیار مناسب است. سکوت و آرامش و هوای مطبوع این مکان، خستگی را از تن شما به در می‌کند.اگر دوست دارید با دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد مقدس و همچنین شهرهای اطراف آن آشنا شوید، می‌‌توانید با هزینه‌ای بسیار کم و مناسب به این شهر زیبا سفر کنید. کافیست با مراجعه به صفحه‌ی تور لحظه آخری مشهد از لیست تورهای مختلف به مقصد مشهد مقدس بازدید کنید و با انتخاب تور دلخواه ک مناسب خود، تجربه‌ی یک سفر عالی را در کنار دوستان و یا خانواده‌ی خود داشته باشید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران