0/5 - (0امتیاز)
17 مهر 1398 ساعت :09:24 2556

دَرود نیشابور(بهشت خراسان)

منطقه‌ی گردشگری درود، از توابع شهرستان نیشابور است‌. این منطقه، در بخش زبرخان قرار دارد و یکی از پربازدید ترین و بهترین مناطق گردشگری دیار خراسان است

شهر زیبای مشهد، نگین سرزمین ایران زمین و قطب گردشگری مذهبی کشورمان است و جاذبه‌های بی‌نظیر و زیبای آن، سالانه موجب جذب میلیون‌ها نفر گردشگر و توریست و زائر از گوشه و کنار ایران و از سایر کشور‌های خارجی می‌شود. شهر مشهد دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است که در تمام طول سال، زیبا و چشم نواز و پرطرفدار است. دشت‌های پهناور و وسیع و زیبا، کوه‌های مرتفع و بلند، چشمه‌های همیشه خروشان اطراف شهر مشهد و همچنین مناطق گردشگری همچون دره‌ی زیبای چالیدره، موجب می‌شود که مسافران و گردشگران تور مشهد یک تعطیلات خوش و خاطره انگیز بسازند.

منطقه‌ی دَرود، زیبایی دیار خراسان

منطقه‌ی گردشگری درود، جائیست که معمولا مسافران و گردشگران در طول اقامت در شهر مشهد مقدس، حتما از این منطقه‌ی زیبا و چشم نواز دیدن می‌کنند.درود یک منطقه‌ی خوش آب و هوا و کوهستانی است و یک منطقه‌ی ییلاقی به حساب می‌آید که در فصل تابستان بسیار خنک و خوش آب و هوا و مناسب گذران اوقات فراغت برای بومیان شهر مشهد و نیز استراحت و تفریح و رفع خستگی سفر برای مسافران و گردشگران است.برف و باران شدید و پرباری این منطقه باعث می‌شود که درود در تمام طول سال سرسبز و زیبا باشد. این منطقه در طول زمستان سرد و مرطوب است. باغات میوه‌ی پربار و سرسبز با میوه‌هایی همچون هلو، آلو، زردآلو، گلابی، سیب، بادام، گردو، آلبالو، گندم، جو و ... از محصولات کشاورزی منطقه‌ی درود می‌باشد.

سوغات درود

قالی‌ها و فرش‌های شهر مشهد معروف ترین و بهترین فرش‌های ایران زمین است. فرش و گلیم و قالی منطقه‌ی گردشگری درود، بافته‌ی دست مردمان هنرمند و خوش ذوق این دیار، یکی از بهترین سوغات‌ها و هدیه‌هایی است که می‌توانید در طول گشت و گذار در این منطقه خریداری کنید و به عنوان یادگاری برای خود و یا هدیه برای عزیزانتان به شهر و دیار خود ببرید. فیروزه‌ی اصل هم یکی دیگر از سوغاتی‌های محبوب در منطقه‌ی درود است که به طور مستقیم از معادن فیروزه‌ی نیشابور استخراج می‌شود و در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. به غیر از میوه‌هایی که در بالا گفته شد، در درود یک سوغاتی کوهی خوشمزه و متفاوت نیز وجود دارد. گیاه ریواس یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های نیشابور است که می‌توانید در طول گشت و گذار در این منطقه خریداری کنید و از طعم خاص و خوشمزه و متفاوت آن لذت ببرید.

پیشینه‌ی نام منطقه‌ درود

گمان مردمان این ناحیه این است که اسم این منطقه از واژه‌هایی چون دو رود، ده رود، دره رود، و یا دِه رود گرفته شده باشد. این منطقه‌ی زیبا، با ارتفاعات بلند و مراتع سرسبز خود یکی از بهترین و چشم نوازترین مناطق گردشگری شرق ایران زمین است.

دیگر جاذبه‌های درود

در منطقه‌ی گردشگری درود یک آبشار مرتفع و بسیار زیبا وجود دارد که  یکی از نقاط آرامش بخش این منطقه محسوب می‌شود. آب پاکیزه و خروشان این آبشار یکی از جلوه‌های بی‌نظیر طبیعت خراسان است.  از دیگر جاذبه‌های درود درختان کهن‌سال این منطقه است. درخت چنار هفتصد و پنجاه ساله‌ی این منطقه از جاذبه‌هایی به حساب می‌آید که عمر طولانی دارند. یک میهمانسرای سنتی و بسیار زیبا هم در درود وجود دارد که مسافران و گردشگران می‌توانند برای استراحت و از تن به در کردن خستگی سفر از آن استفاده کنند. این میهمانسرای زیبا و چشم نواز محیطی کاملا مناسب برای به دست آوردن انرژی از دست رفته در طول گشت و گذار می‌باشد.یک تپه نیز در این نزدیکی وجود دارد که درختچه‌های سماق کوهی دارد.برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ سنتی شهر مشهد و دیار خراسان نیز در منطقه‌ی درود چندین جاذبه‌ی زیبا وجود دارد. قلعه و حمام تاریخی درود می‌تواند در دسته‌ی بهترین آثار تاریخی باشد که در طول گشت و گذار در شهر مشهد مقدس می‌بینید.بازدید از درود قطعا یک تجربه‌ی عالی و به یاد ماندنی برای شما خواهد بود.شهر مشهد مقدس و شهرستان‌های اطراف آن جاذبه‌های بی‌نظیر گوناگونی دارد که برای گذراندن اوقات فراغت و یک تعطیلات عالی بسیار مناسب است. اگر دوست دارید سفر به شهر مشهد مقدس را با قیمتی بسیاز مناسب تر تجربه کنید، از صفحه‌ی تور ارزان مشهد بازدید کنید و با انتخاب تور دلخواه و مناسب خود، یک سفر عالی و دلچسب را تجربه کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران