0/5 - (0امتیاز)
11 اردیبهشت 1399 ساعت :12:24 1196

ماجراجویی به غار نیمارا جزیره ای نزدیک مارماریس

غارنیمارا ( Nimara Cave) اسطوره ای اسرار آمیز در (جزیره بهشت) درنزدیکی شهر مارماریس که یک منطقه طبیعی درآدوکی ترکیه است.

این غار درارتفاع 350 متری از شیب شمال غربی این جزیره قرار دارد که دارای عرضی پهناوری و طول 60 متر است که طی یافته های انجام شده در سال های اخیر مورد استفاده و بازدید کنندگان تور مارماریس قرار گرفته است.ویرانه های موجود در مرتفع ترین نقطه جزیره ثابت می کند که از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. این غار به عنوان منطقه تاریخی و طبیعی درجه یک، در سال 1999 تحت محفاظت و نگهداری قرار گرفته است. فضای موجود این غار، نسبتا وسیع است .با توجه به یافته های تاریخی بدست آمده، برای ایجاد و محافظت از فضای درون غار از مواد نگهدارنده استفاده شده که میتوان گفت این منطقه مقدس در اواخر قرن دوم میلادی ساخته شده است.از زمان های بسیار قدیم ، این غار به عنوان مکان عبادت یا منطقه مقدس مورد استفاده قرار می گرفته. در تحقیقات انجام شده از طرف دکتر نسه کوردمیر که مدیر موزه های مارماریس در منطقه های باستانی است، نمادی از مادر الهه لتو که مادر خدای آپولو و الهه آرتیمیس در شهر باستانی فیسکوس که در مرکز مارماریس واقع شده است وجود دارد.

تا قرن پنجم قبل از میلاد که این مکان به یک پرستشگاه برجسته تبدیل شده بود هیچ گونه تغییر دیگری در غار صورت نگرفت و عبادت تقریباً در نزدیکی صخره اصلی صورت میگرفت. این سنگ اصلی توسط محرابهای سنگی به شکل نیم دایره ای که در حدود 30 سانتی متر از سطح زمین فاصله دارد محاصره شده است. دستورات دینی به مادر الهه لتو بر روی این سنگهای مرتفع قرار داده شده است. این پیشنهادات به شکل مجسمه های الهه مادر و مهره های شیشه ای ،تراسکوات، ساخته شده است. این غار همچنین در زمان روم مورد استفاده قرار گرفت و اولین بار در سال 1999 به منطقه ای محافظت شده تبدیل شد.دو مجسمه زن که از شن ساخته شده اند در سال 1998 دراین غار یافت شده اند.طبق نوشته های مورخ یونان باستان هرودوت ، حضور انسان در غار (و همچنین شهر قدیمی فسكوس ، كه امروزه به نام مارماریس نامیده می شود ) به 3000 سال قبل از میلاد باز می گردد. با این حال ، به دلیل نجات غار تحقیقاتی توسط شهرداری مارماریس با مشارکت فرمانداری موزه مارماریس در سال 2007 انجام شده است. نتیجه این جست وجو ها درانتهای یک شکاف درغار،یک ابزار استخوانی که متعلق به فرهنگ دوره پالئولیتیک فوقانی اروپای شرقی بودپیدا شد.برای گسترش گردش گری راه پیاده روی به این غار،در 18 مه 2008 برای بازدید کنندگان تور مارماریس ارزان باز شد.

چگونگی پیمودن مسیر:

1-شما می توانید با ماشین شخصی یا اتوبوس ازاین مکان دیدن کنید.
2-سپس شما با پیاده روی ، 400 متر به بالا بروید. (پلکان متعددی از دل صخره ها سنگ تراشی شده اند تا عبور از آن ها برای شما راحت تر شود)
3- در اینجا مراحلی را مشاهده خواهید کرد که بیشتر شبیه سنگهای حفر شده در زمین هستند. از این پله ها بالا بروید و در سمت چپ خود غار را مشاهده خواهید کرد.

Address: Adaköy, 48700 Marmaris / Muğla, Turkey

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    حسن ولی
    نظرات کاربران رو قایم کردین