0/5 - (0امتیاز)
24 اسفند 1398 ساعت :19:50 1139

راهنمای سفر به سریلانکا

سریلانکا یک کشور جزیره ای زیبا و دیدنی در جنوب هند است. سریلانکا که به معنای کشوری درخشان به زبان سینالی می باشد، توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب نموده است.

به گفته کاشف معروف مارکوپولو، سریلانکا با خط ساحلی 1340 کیلومتری یکی از کشورهای جزیره ای بی نظیر جهان است. تور سریلانکا انواع گزینه های توریستی از جمله تاریخ، فرهنگ، طعم های مختلف، پارک های ملی و حیوانات وحشی را به شما ارائه می دهد و تضمین می کند که یک سفر فراموش نشدنی در کشور زیبای سریلانکا را تجربه کنید!

درباره سریلانکا:

نام رسمی: جمهوری سوسیالیستی دموکراتیک سریلانکا

پایتخت: کلمبو

زبان: سریلانکایی (Seylanca)، انگلیسی

ارز: روپیه سریلانکا (LKR)

مساحت: 65.610 کیلومتر مربع

کد تلفن کشور: 94+

فرودگاه اصلی: فرودگاه بین المللی بندارانایک (Bandaranaike)

سریلانکا کجاست؟

سریلانکا کشوری است در جنوب هندوستان که به اقیانوس هند راه دارد. ویژگی دیگر سریلانکا این است که نزدیکترین کشور به مالدیو است. بنابراین بدنیست تور ارزان سریلانکا را با مالدیو ترکیب کنید!

چگونه می توان ویزای سریلانکا را دریافت کرد؟

سریلانکا برای مسافرین ایرانی ویزا درخواست می کند. با این حال، در هنگام اخذ ویزا یک سند جهانی مانند ویزای شینگن لازم نیست. به لطف وجود سیستم آنلاین، دریافت ویزای سریلانکا فقط 35 روز طول می کشد. سپس ویزا شما به ایمیل شما ارسال می شود.

بهترین زمان بازدید از سریلانکا کدام است؟

سریلانکا با داشتن آب و هوای گرم و آفتابی خود در طول سال، جو دلپذیری را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. باران های موسمی وقتی آب و هوای گرمسیری وجود دارد اجتناب ناپذیر است. بنابراین قبل از رفتن، باید وضع آب و هوا در سریلانکا را از طریق وبسایت weather.com چک کنید.

 

دو دوره موسمی در کشور سریلانکا وجود دارد. باران های مؤثر بر مناطق غربی و جنوب غربی از ماه مه تا سپتامبر ادامه دارد. دوره زمانی که مناطق شرقی و شمالی بارش باران را تجربه می کنند بین اکتبر و فوریه رخ می دهد. از آنجا که منطقه آسیای جنوب شرقی تحت سلطه آب و هوای گرمسیری قرار دارد، آب و هوا در یک منطقه این کشور می تواند برعکس منطقه دیگر باشد که طبیعی است. اما بیشترین دوران بارش در سریلانکا از دسامبر تا پایان آوریل است. متوسط ​​دما در طول سال بین 25 تا 30 درجه است، اما در ارتفاعات و کوهستان ها دما از 15 تا 18 درجه متغیر است.

دیدنی های مشهور سریلانکا

  • شهر کندی (Kandy):

این منطقه یکی از زیباترین بازماندگان پادشاهان کهن سریلانکا است! این شهر زیبا مرکز هنر و فرهنگ سریلانکا می باشد. وجود دریاچه ای در وسط شهر و تپه های سرسبز اطراف دریاچه باعث می شود که هنگام سفر به این شهر حس قدم گذاشتن در یک رویا را داشته باشید! مهمترین سازه این شهر معبد دندان است.

در این شهر می توانید:

-از کنی پرهارا، بهترین جشنواره فرهنگی آسیا بازدید نمایید.

-از باغ گیاه شناسی پرادنیا دیدن کنید.

-پیاده روی در کوه Knuckles را تجربه نمایید.

-از زمین گلف Victoria Golf and Country Resort دیدن کنید.

  • کلمبو (Colombo)

کلمبو یکی از مهمترین شهرهای کشور سریلانکا و پایتخت این کشور است. این شهر مرکز آموزش، هنر و اقتصاد کشور با جمعیت 4 میلیون نفری است. باید بگوییم که این شهر سریلانکا شلوغ تر از شهرهای دیگر است. این شهر دارای سواحل دیدنی و متعدد می باشد و بازدید از ساختارهای استعماری انگلیس، برخی از فعالیت های اصلی گردشگری در این شهر به شمار می آید.

  • مثلث طلایی

 شرکت در تور مثلث طلایی در سریلانکا یک ضرورت است! مکانهایی که در این تور می توانید ببینید: Anuradhapura، Polonnaruwa، قلعه سیگیریا و غار Dambulla است.

  • سیگیریا

قطعه سنگی عظیم با تاریخ 2000 سال توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. قلعه سیگیریا که از پایتخت کلمبو 161 کیلومتر فاصله دارد، 200 متر ارتفاع دارد! این صخره که گفته می شود هشتمین شگفتی جهان است، یکی از دیدنی های مشهور در تور لحظه آخری سریلانکا به شمار می آید.

  • قله آدم(Adam’s Peak)

طبق شایعات، قله آدم مکانی است که حضرت آدم برای نخستین بار قدم بر دنیا گذاشته است  دلیل معروفیت این مکان نیز همین است! اعتقاد دیگر این است که رد پای بودا در اینجا قرار دارد. این تپه زیبا 2243 متر ارتفاع دارد!

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران