0/5 - (0امتیاز)
11 اسفند 1398 ساعت :13:48 962

بهترین پارک های ملی سریلانکا را بشناسید!

در این مقاله قصد داریم زیباترین و دیدنی ترین پارک های ملی سریلانکا را خدمت شما معرفی نماییم.

بهترین پارک های ملی را می توان در سریلانکا یافت، چون سریلانکا از جمله کشورهایی است که دست به ساخت چنین پارک هایی زده است. البته در این کشور تفریحات بسیاری وجود دارد که به راحتی می تواند اوقات گردشگران را پر کند اما پارک های ملی یکی از بهترین گزینه هایی است که می توان برای گشت و گذار انتخاب کرد. با ما همراه شوید تا کمی بهتر آنها را بشناسیم.

  • ویلپاتو(Wilpattu)

پارک ملی ویلپاتو در شمال کلمبو قرار دارد و ۴ ساعت با آن فاصله دارد. از آنجایی که مخازن آب بارانی بسیاری دارد، شهرت دارد. به دنبال همین موضوع پرندگان زیادی در این منطقه زندگی می کنند. این پارک از سال ۱۹۳۸، پارک ملی نامیده شد. خرس از جمله حیوانات وحشی است که در این پارک می بینید، درخت مقدس ۲ هزار ساله ای هم در محوطه اطراف این پارک قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

  • مینریا(Minneriya)

دمینریا یکی دیگر از این پارک هاست که مخازن آب زیادی دارد. این پارک ملی در بیابان های مرکزی شمال کلمبو قرار دارد و به پولونارووا نزدیک است.اگر گشتی در این پارک بزنید فیل های بسیاری را می بینید که در اینجا زندگی می کنند. مینریا شاید بزرگترین پارکی باشد که بیشترین فیل های آسیا در آن زندگی می کنند. فیل های فصلی و دسته های بزرگی از پرنده باکلان کوچک از جمله حیواناتی است که در اینجا می بینید. از طرفی هم می توانید از مخروبه کاخ های پولونارووا دیدن کنید. کافی است برای دیدن از این پارک زیبا با تور ارزان سریلانکا همراه شوید و لحظات نابی بسازید.

  • یالا(Yala)

پارک ملی یالا، از معروفترین پارک های ملی سریلانکا است که ۶ ساعت از کلمبو فاصله دارد. در این پارک فیل، طاووس و صدها پرنده و حیوان دیگرمثل پلنگ و خرس زندگی می کنند و می توانید حدودا ۳۰ قلاده پلنگ را از نزدیک ببینید که قطعا زندگی آزادانه آنها چشم هر بیینده ای را به خود خیره می کند. این پارک ملی، در پنج قسمت ساخته شده است. اما دو بخش آن برای عموم آزاد است. این پارک از سال ۱۹۳۸ به عنوان یک پارک ملی شناخته شد.

  • سینهاراجا(Sinharaja)

پارک جنگلی سینهاراجا از سال ۱۹۷۸ به عنوان یک پارک ملی اعلام شد و از کلمبو ۵ ساعت فاصله دارد. این پارک دارای درختان بارانی استوایی است. بسیاری از گونه های پستاندارن و پروانه های بومی سریلانکا در این منطقه زندگی می کنند. لاکپشت و حشرات بومی و همچنین دوزیستان هم از جمله جانورانی است که در این پارک می بینید. اگر به دیدن چنین حیواناتی علاقمند هستید می توانید با تور سریلانکا سفر کرده و از جاذبه های این پارک دیدن کنید.

  • واسگامووا( Wasgamuwa )

این پارک ملی در استان مرکزی و ۴۰ کیلومتری شمال رشته کوه های ناکلس قرار دارد و از کلمبو ۵ ساعت فاصله دارد. خرس، پلنگ، فیل و گوزن از جمله حیواناتی است که در این منطقه زندگی می کنند.

  • اوداوالاوه (Udawalawe )

این پارک درست در جنوب کوه های مرکزی واقع شده است و ۴ ساعت از کلمبو فاصله دارد. این پارک دارای چمنزار های بسیار و جنگل های گوناگون است . بهترین مکان برای زندگی فیل‌های آسیایی وحشی است. عقاب مارخور و عقاب ماهی‌خوار سرخاکستری از جمله پرندگانی هستند که دیدن آنها خالی از لطف نیست. اگر کمی از پارک دور شوید می توانید مزارع چای را ببینید که خود جلوه ویژه ای دارد.

  • هورتون پلینز( Horton Plains )

پارک ملی هورتون پلینز، مرتفع ترین پارک سریلانکاست این پارک حدودا ۲ هزار متر بالاتر از سطح دریاست و پنج ساعت از کلمبو فاصله دارد. بهترین مکانی است که می توانید برای طبیعت گردی انتخاب کنید اگر دوست دارید کمی بیشتر بگردید می توانید از ایستگاه های استعماری نووارا الیا هم دیدن کنید.

  • ناکلس ( Knuckles )

یکی دیگر از پارک های ملی سریلانکا که می خواهیم بدان بپردازیم، ناکلز است. این پارک پنج ساعت با کلمبو فاصله دارد. پارک ملی ناکلز دارای چمنزارها و جنگل های انبوه است. مارمولک های بومی و اندمیک از جمله جانورانی است که در این پارک می بینید. چرا که پارک ملی ناکلز زیستگاه گیاهان و حیواناتی است که شاید در هیچ جای جهان وجود ندارد.

جذابیت های سریلانکا فرصت مغتنمی است تا با تور لحظه آخری سریلانکا بدان سفر کنید و خاطرات خوشی بسازید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    مریم گل محمدی
    سلام برای ۵ فروردین تا ۸ فروردین برای ۸ نفر قیمت چقدره
  • avatar
    شهلاامینی
    سلام.خوبه مامیخوایم قیمتش مناسب باشه.شبی چنده؟
  • avatar
    بهزاد ایمانی
    سلام.. این هتلدر نزدیکی دریای وان هست یانه.. چقد فاصله با مراکز خرید و گشتی داره¿¿