0/5 - (0امتیاز)
17 مرداد 1398 ساعت :10:11 2235

برج الفبای باتومی( الفبای زیبایی و عظمت)

برج الفبای باتومی با ارتفاع 130 متر نمایانگر تاریخ پنج هزارساله حروف الفبای گرجی میباشد.

برج الفبای باتومی" Alphabetic tower" یکی از عجیب ترین و به یاد ماندنی ترین دیدنی های باتومی ، برج 130 متری الفبای گرجی است ، گویی به ما نشان می دهد که گرجی ها بسیار مغرور هستند و زبان خود را تکریم می کنند. با این حال ، اگر از نزدیک دقت کنید ، ساختار برج نیز به مارپیچ DNA شباهت دارد و این معنای خاص خود را دارد. همانطور که DNA تمام اطلاعات حیاتی را در یک ارگانیسم کاملاً سازمان یافته متحد می کند ، الفبای گرجی نیز همه مردم را به یک کل واحد متصل می کند.یک نقطه عطف جوان که هنوز 10 سال از عمر آن نگذشته است ، در سال 2012 در باتومی ظاهر شد و توسط معمار اسپانیایی آلبرتو دومینگو کابو طراحی شده است.در برج الفبای باتومی شما در یک عرشه مشاهده شگفت انگیز قرار دارید ، که از آن می توانید کل شهر باتومی را تحسین کنید. از چنین بلندی حتی چرخ و فلک باتومی اسباب بازی به نظر می رسد و اندازه آن را نمی رساند. در اطراف محیط صفحه نمایش های تعاملی وجود دارد که می توانید با مناطق گرجستان و دیدنی های آنها آشنا شوید. این برج فقط یک عرشه مشاهده نیست بلکه یک رستوران با غذاهای خوشمزه است. فضای داخلی دلپذیر فضایی دنج را ایجاد می کند و به شما امکان می دهد تا از تعطیلات خود لذت ببرید. جالب ترین نکته اینجاست که منطقه رستوران حرکت می کند و در عرض 60 دقیقه از یک دایره کامل عبور می کند. بنابراین ، شما از همه طرف باتومی را در می بینید.

این مفهوم پشت برج الفبایی در باتومی در کشور زیبای گرجستان است. در حال حاضر این برج یکی از جاذبه های مهم توریستی برای گرجی ها و اروپای شرقی به طور کلی بندر باتومی محسوب می­شود. سازندگان این برج می خواستند یک مکان دیدنی را ایجاد کنند که نه تنها از نظر تاریخ مدرن بلکه در تمام دوران تاریخ بشر نمادی از سفر مردم به گرجستان باشد. بنابراین برج الفبا، طراحی ساختاری مارپیچ دوگانه DNA را با الگو و زبان گرجستان ترکیب می کند، و هر یک از نردبان های مارپیچ دوگانه این برج دارای یک حرف جداگانه و منحصر به فرد به الفبای گرجی است.  هم به عنوان یک اثر هنری عمومی و هم یک خاطره به یاد ماندنی از چشم انداز شهر توریستی، به نظر می رسد که طرح این برج زیبا به هدف خود دست یافته است: دادن دلیلی به بازدید کنندگان برای اینکه این مکان به یادماندنی را در ذهن خود ثبت نمایند. همچنین این برج زیبا نمای گسترده و زیبایی از شهر و مناظر اطراف آن برای بازدیدکنندگان ایجاد می­نماید. برای بازدید از این برج زیبا می­توانید از طریق تور باتومی اقدام نمایید.سازه فلزی به ارتفاع 130 متر از شکل استوانه ای خاتمه یافته در یک کره شیشه ای توسط طراح اسپانیایی آلبرتو دومینگو کابو طراحی شده است. این بنا در طی سالهای 2010 تا 2011 ساخته شده است. حلقه های مارپیچی فلزی به شکل دی ان ای ، اطراف محوطه برج و همچنین 33 حرف الفبای گرجی که بر روی آنها حک شده است ، نشان دهنده منحصر به فرد بودن هویت گرجی است. قسمت های مختلف یک کره شیشه ای کارآمد توسط مجموعه ای از بالابرهای پانوراما و داخلی به یکدیگر متصل می شوند. یک رستوران ، یک رصدخانه و یک استودیوی تلویزیونی در سکوهای مختلف قابل چرخش وجو دارد.در نزدیکی برج ، مجسمه جنبشی "علی و نینو" قرار دارد که توسط مجسمه ساز گرجی تامار کوزیت زاده طراحی شده است. چهره های روباز زن و مرد که به سمت یکدیگر حرکت می کنند نشان دهنده ایده عشق است.

رستوران برج الفبا باتومی:

رستوران برج الفبا یکی از بهترین غذاخوری های باتومی است، با یک موقعیت مکانی مناسب و فضایی دلپذیر و آرامش بخش. در واقعیت، این رستوران یکی از گران قیمت ترین رستوران های باتومی، با غذاهای دلچسب و خوشمزه، کارکنان با ادب و آموزش دیده است. به علاوه، برای رسیدن به این رستوران با آسانسور باید حدود 5 دلار بپردازید. منظره شهر از این برج به خصوص در شب بسیار زیبا و دیدنی است، چه منظره ای زیباتر از این برای لذت بردن از یک شام خوشمزه!

انواع نوشیدنی های گوارا، پیش غذاهای منحصر به فرد، غذاهای دریایی مختص باتومی، انواع استیک و فیله درجه یک، سوپ مرغ محلی و غیره در این رستوران زیبا ارائه می شوند. همچنین موسیقی زنده محلی نیز در محل رستوران اجرا می­شود که می­تواند شام خوشمزه شما را به یک تجربه­ی به یاد ماندنی تبدیل نماید. همچنین این رستوران گردان می­باشد که یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن است. یعنی کف رستوران گاها به آرامی می­چرخد در حالی که نوازندگان موسیقی زنده و آشپزخانه و کارکنان ثابت هستند. همچنین موسیقی زنده اجرا شده در این مکان عمدتا ویولن و موسیقی محلی می­باشد. برای لذت بردن از یک وعده غذایی دلچسب در رستوران شیک این برج زیبا درنگ نکنید و همین حالا از طریق تور لحظه آخری باتومی با ما همسفر شوید!

ساختار برج الفبا باتومی:

این برج از یازده ماژول خرپایی طناب از لوله های فولادی تشکیل شده است که دو بدنه را تشکیل می دهند، قسمت داخلی آن شامل آسانسورها و پله های ارتباطی است و نمای بیرونی که از نمای زیبای کل ساختار پشتیبانی می کند. در قسمت فوقانی یک کره شیشه ای از عناصر مثلثی قرار دارد که بر روی پروفایل های فلزی ثابت شده و مهر و موم شده است. کره شامل یک ساختار مقطع توخالی است. این فضای سبک میزبان چندین اتاق است که در طبقات مختلف درون کره توزیع شده است.برج الفبا در ابتدای تفرجگاه میراکل در کنار چرخ و فلک باتومی و مجسمه علی و نینو قرار دارد.این بنا 33 حرف الفبایی که در کنار برج به شکل DNA آویزان شده اند را ارائه می دهد و نشان می دهد که چگونه زبان و اسکریپت جزء جدا نشدنی از میراث مردم گرجستان است. می توان از آسانسور به بالای برج، جایی که یک رستوران خوب در آن واقع شده است، بروید. شما می توانید چیزی برای نوشیدن سفارش دهید و تحت تأثیر منظره باتومی و دریای سیاه قرار بگیرید.برج الفبایی از بسیاری از نقاط شهر باتومی به خوبی قابل مشاهده است. برای دیدن منظره شهر و همچنین نوشیدن قهوه یا نوشیدنی های دیگر می توانید بلیط 10 دلار خریداری کرده و با استفاده از آسانسور به طبقه بالایی بروید و همچنین می­توانید عکس های منحصر به فردی را به یادگار سفرتان در این مکان بگیرید.

آدرس: گرجستان، باتومی، میراکل پارک-هزینه ورود : 10 لاری گرجستان

برای سفر به برج الفبای باتومی با قیمتی مناسب، تور ارزان باتومی را ببینید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران