0/5 - (0امتیاز)
11 تیر 1399 ساعت :13:28 1532

مکان ها و مراکز پیشنهادی برای خرید در کلمبو

مکان ها و مراکز پیشنهادی برای خرید در کلمبو

1-مرکز خرید بیمارستان هلندی کلمبو ( Colombo Dutch Hospital Shopping Mall)

به علت قدمت تاریخی شهر در تور سریلانکا در کلمبو مکانها و ساختمانهایی وجود دارد که هر کدام تاریخچه قدیمی دارند.بعضی از آنها طی گذشت زمان توسط اداره توسعه شهری UDA کشور سریلانکا بازسازی شده اند و با کاربردی جدید دراختیار گردشگران تور کلمبو و بومیان قرار گرفته است.یکی از این تغییرات چشم گیر و گسترده بیمارستان هلندی شهر کلمبو است.این بیمارستان یک ساختمان استعماری زیبا و قدیمی دردوره هلندی ها بوده و ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین بناها در منطقه تاریخی کلمبو محسوب میشود.امروزه این ساختمان به یک مرکز خرید زیبا و مدرن تبدیل شده است و یکی از جذاب ترین مراکز خرید در کشور سریلانکا و جاذبه توریستی تور کلمبو می باشد و فضای بسیار مناسبی با مشرف به اقیانوس هند و مناظر شگفت انگیز را برای خرید فراهم ساخته است. طراحی ساختمان به شکلی است که دو حیاط در فضای آن دیده میشود که ساختمان میان دو حیاط قرار دارد. در مرکز خرید بیمارستان هلند انواع بوتیک ، مغازه ها ،همچنین 21 فروشگاه مجزا که مارک های جهانی و محلی در صنعت مد و جواهرات نظیر (فروشگاه جواهرات ZAM JEMS و TEA BREEZE ) را دارا میباشد و انواع رستوران ها و کافه های بی شماری در مرکز خرید وجود دارد که انواع غذاهای مختلف را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهند.

آدرس: خیابان بیمارستان کلمبو کشور سریلانکا

ساعات کار: 8:00 – 23:00

هزینه ورود: رایگان

2-مرکز خرید ( Arcade Indepence Square ) معروف به میدان استقلال گذرگاه

Arcade Indepence Square یک مرکز خرید تجاری معروف در شهر کلمبو می باشد.این مجموعه از دو ساختمان باشکوه سفیدبا سبک معماری دوره استعماری تشکیل شده است. فضای باز این مجموعه به شکلی طراحی شده است که دارای مناطق مختلفی با محوطه ای سرسبز شبیه یک باغ

با وجود آب نماهای مدرن با نورپردازی خاص جلوه خاصی به این مکان داده است و شرایط ویژه ای را برای استراحت و سرگرمی گردشگران فراهم ساخته است. این مرکز خرید دارای تعداد زیادی فروشگاه ، مغازه هایی برای خرید، وجود کافه و رستورانهای گوناگون با سرو انواع غذاهای محلی ، هندی ، تایلندی ، ژاپنی و فست فود و... با محوطه ای شاد و درخشان می باشد.در داخل مرکز خرید فروشگاه های زیادی ازمحصولات لباس و محصولات الکترونیک با مارک های محلی و بین المللی مانند نایک ، لوئیس ، جوردانو ، تیتان ،سامسونگ ، پارفومری ، کوکابورا ، چارلز ، کیت و ال جی و..وجود دارد، همچنین یک تئاتر سینمایی Empire cineplex دیده میشود که فیلم های سه بعدی نمایش داده میشود.و در آخر ازاین مرکز خرید ،به عنوان جاذبه مشهور توریستی تور کلمبو میتوان یاد کرد.

آدرس : میدان استقلال گذرگاه ، 30 ، میدان استقلال ، کلمبو 7

ساعات کار : 10:00 صبح الی 23:00

هزینه ورودی: رایگان

3-فروشگاه لاکسالا در کلمبو ( Laksala store in Colombo)

در شهر کلمبو میان اماکن های دیدنی و جذب کننده، مکانهایی برای خرید و فروشگاه های مختلفی برای خرید هدایا و سوغات با قیمتهای مناسب یافت میشود که ارزش بازدید را دارند.یکی از مشهور ترین و شاداب ترین این مکانها فروشگاه لاکسالا laksala است که به فروشگاه زنجیره ای دولتی برای تهیه سوغات در شهر کلمبو معروف است.این فروشگاه در سال 1964 توسط هیئت صنایع دستی سریلانکا آغاز به کار کرد و ارتباط بازارش را توسط صنعتگران سنتی برای معرفی وعرضه محصولات خود از طریق برگزاری نمایشگاه های گوناگون در سراسر سریلانکا گسترش داد.در این فروشگاه محصولات زیادی برای پیشنهاد وجود دارد و انواع مختلف اقلام محلی سریلانکا مانند ادویه جات، ترشی جات،چای های ارگانیک با قیمت بسیار مناسب به فروش میرسد همچنین در فروشگاه محصولات متنوعی مانند کالاهای سرامیکی ، لاستیکی چرمی ، غذاهای دریایی ، وسایل طلا و جواهرات سنتی، مجموعه ای ازسنگهای قیمتی و جواهرات، وسایل های هنری نظیر توری کاغذی ، آثار نقاشی های نقره ای و انواع پوشاک وجود دارد و متناسب با بوجه بازدیدکنندگان فروخته میشود.

آدرس : 215 بودادالووا ماواتا ، کلمبو 00700 ، سریلانکا

ساعات کار : 9:00 الی 21:00

هزینه ورودی : رایگان

4-مرکز خرید مارینو مال کلمبو ( Marino Mall Columbus Shopping Mall )

مارینو مال یک مرکز خرید 12 طبقه بسیار عظیم و مدرن با فضای چشم گیر می باشد و در جاده گال شهر کلمبو واقع شده است.مارینو مال با مساحتی گسترده شامل مجموعه ای از مغازه ها و فروشگاه های خاص، بوتیک های مشهور از بهترین برندهای بین المللی و محلی است و قطعا یک تجربه خرید بی نظیر و با ارزش را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.طبقات تقسیم شده مرکز خرید هر کدام شامل محصولاتی می شوند، به طور مثال در طبقه همکف ، یک منطقه وسیع برای فروشگاه های مد زنانه ، فروشگاه های اسباب بازی و نمایشگاه لوازم الکترونیکی است. طبقه دوم  دارای یک بخش برای لباس رسمی زنانه و مردانه اختصاص داده می شود و طبقات دیگر از لوازم مختلف برای دکوراسیون منزل،مبلمان و وسایل آشپزی می باشد و همچنین یک فروشگاه معروف Shree Devi Batik  برای اقلام ابریشم چاپی سنتی دیده میشود.در مارینو مال انواع رستورانهای معتبر بزرگ با غذاهای دلپذیر محلی، هندی ، ویتنامی، خاورمیانه ....وجود دارد که میتوان به رستوران های Western Bay ، Cafe On Ocean ، Bharat Bojun اشاره کرد.

آدرس: جاده گال، کلمبو سریلانکا

ساعات کار: 8:00 الی 23:00

هزینه ورودی: رایگان

5-بازار شناور پته کلمبو (Pete Colombo Floating Market )

بازارشناور پته یک جاذبه توریستی تور کلمبو و یکی از پر شور ترین مکان های خرید برای فروش صنایع دستی و محصولات محلی در کشور سریلانکا می باشد. همان طور که از نام بازار شناور پیداست طراحی آن به شکلی است که بر روی دریاچه با غرفه های مجزا ساخته شده است که به وسیله پل های ارتباطی این غرفه ها به هم مرتبط میشوند.بازار شناور پته کلمبو در زمان های گذشته، مکانی بی نظم و پر خطر از فروشندگان مواد مخدر ، وجود کارخانه های متروکه ، انبارو ساختمانهای ویران شده ، کانال های آب با انتشار بوی بد و..بوده است، مردم محلی خیلی احساس خطر میکردند و سعی داشتند از آن جلوگیری کنند.به مرور زمان این مکان با همکاری اداره توسعه شهری سریلانکا با طراحی سیمانی و غرفه های چوبی زیبا به یک بازار امن و آرام تبدیل شد و توسعه یافت، که یکی از اهداف مهم این توسعه ، جمع آوری و انتقال دست فروشان غیر مجاز خیابانی درپیاده روهای اطراف پته به دلیل نداشتن امکانات برای فروش وکسب و کار بود. معماری ساده و منحصر به فرد غرفه های بنا شده روی دریاچه با کف های سیمانی خاکستری و دکوراسیون مینیمالیستی، سعی دارد فضای اطراف آب دریاچه را آرام و منعکس کند.دربازار شناور همه نوع محصولات اعم از میوه و سبزیجات تازه گرفته تا لباس ، جواهرات ، الکترونیک و صنایع دستی ،توسط فروشندگان عرضه و به فروش میرسد.بنابراین اگر به دنبال مراکز خرید متنوع و زیبا درشهر کلمبو هستید به بازار شناور پته بروید.

آدرس: West East Bastian Mawatha ، سریلانکا شهر کلمبو

ساعات کاری: 8:00 صبح الی 22:00

هزینه : رایگان

6-بوتیک پابرهنه درکلمبو (Barefoot boutique in Colombo)

بوتیک پابرهنه یک فروشگاه گرانبها با فضایی رنگارنگ تابستانی میباشد و درجاده گال در شهر کلمبو واقع شده است. این بنا در سال 1681 ساخته شده است و طی زمان شهرت خاصی گرفته است.طراحی ساختمانی فروشگاه به شکلی است که دو حیاط را دارا میشود و در سال 2004 با معماری برتر بازسازی شده است.محصولات بوتیک پابرهنه شامل محبوب ترین لباس های ساروج ، پارچه ، محصولات اسپا ، انواع لباس ها با پارچه های پنبه ای دستباف با طرح های خاص ابریشمی میباشد که از تنوع زیستی فرهنگ و مناظر طبیعی و دریایی سریلانکا تاثیر گرفته است. این پارچه های زیبا به لباس های عجیب و غریب ، لوازم جانبی و اسباب بازی های پارچه ای تبدیل می شوند. تشک ، روکش های کوسن ظریف و ملافه تخت ،لوازم جانبی شیک از جنس پارچه با طراحی های معاصر غیر متعارف در آنجا به نمایش گذاشته شده است که همه بخشی از این مجموعه هستند.در اطراف فروشگاه یک کتابفروشی قدیمی ،همچنین یک حیاط کوچک با فضای روباز دیده میشود که محصولاتی از جنس سنگ و برنج به فروش میرسد. در قسمتی از بوتیک پابرهنه، مکانی به شکل گالری عکس طراحی شده است که به خانه استعماری و گالری پابرهنه معروف است. درفروشگاه به دلیل خرید و گذراندن وقت زیاد، کافه های کوچکی وجود دارد که غذاهای خوشمزه با طعمی متفاوت ارائه داده میشوند.

آدرس: فروشگاه BAREFOOT. 704 جاده گال ، شهر کلمبو سریلانکا

ساعات کار: هر روز از 10:00 صبح

هزینه ورودی : رایگان

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران