0/5 - (0امتیاز)
16 فروردین 1399 ساعت :14:44 1357

راهنمای سفر به کلمبو (پایتخت سریلانکا)

کلمبو بزرگترین شهر و پایتخت سریلانکا است و یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای سریلانکا به شمار می آید.

شهر کلمبو شهری نسبتا شلوغ با فرهنگ ها و اقوام گوناگون است که همه شهروندان آن در کنار هم در آرامش زندگی می کنند. این شهر در قرن شانزدهم توسط نیروهای پرتغالی فتح شد و پس از آن نام "کلمبو" توسط نیروهای پرتغالی در قرن هفدهم برای این شهر برگزیده شد. بدیهی است که قبل از سفر به هرجای دنیا، داشتن اطلاعات کافی در مورد دیدنی ها و جاذبه های گردشگری آن مقصد و همچنین تهیه لیستی از رستوران ها و هتل ها و امکانات آن شهر از جمله نیازهایی است که مسافران باید از آن برخوردار باشند. در راهنمای سفر به کلمبو توریاب قصد داریم چنین اطلاعاتی را در یک مقاله جامع خدمت مسافرین تور سریلانکا ارائه دهیم، با ما همراه باشید!

کلمبو کجاست؟

شهر کلمبو از لحاظ جغرافیایی در غرب سریلانکا و در نزدیکی شهر سری جیاواردناپورا قرار دارد. پایتخت سریلانکا  یکی از شلوغ ترین شهرهای این کشور است. براساس سرشماری سال 2011، جمعیت این شهر حدود 700000 نفر بود، رقمی که قطعاً تا کنون تغییر کرده است.

آب و هوای کلمبو چگونه است؟

در کلمبو، وضعیت هوا در بیشتر روزهای سال تقریباً مشابه است و میانگین دمای آن 31 درجه سانتیگراد است. تنها تغییر عمده آب و هوا در کلمبو در طول فصل باران های مانسون یا موسمی است که از ماه مه تا آگوست و از اکتبر تا ژانویه به طول می انجامد. برای سفر به این شهر کلمبو با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی در اکثر روزهای سال یک سال است و برای برنامه ریزی سفر هیچ محدودیتی نخواهید داشت. به جز فصل بارانی که بین ژوئن و سپتامبر به اوج خود می رسد.

هزینه غذا در کلمبو

برای وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت، باید هزینه حدود 300 روپیه سریلانکا بپردازید.

برای یک وعده غذایی دو نفره در یک رستوران متوسط، باید 2000 روپیه سریلانکا بپردازید.

قیمت منوهای مک دونالد در کلمبو حدود 400 روپیه بوده و نسبتاً ارزانتر است.

برای تهیه آب معدنی، شما باید 48 روپیه سریلانکا بپردازید، و اگر می خواهید یک فنجان قهوه بنوشید، باید 40 روپیه سریلانکا بپردازید.

غذاهای محبوب در کلمبو

  • خورش سبزیجات: از محبوب ترین غذاهای سریلانکا که از خورش های معطر و فصلی تشکیل شده است که هر کدام طعم خاص خود را دارند که مطابق با سبزیجات همان فصل تهیه می شود.
  • Gotu Kola Kanda: یک غذای مغذی و ارگانیک که بخشی از آن سوپ است و بخشی از آن خوراک لوبیا است، این خوراک از سبزیجات و برنج های جنگلی تهیه می شود و فواید زیادی برای سلامتی دارد.
  • Dhal: این خوراک که در واقع یک خورش عدس است، با غذاهای دیگر، معمولاً برنج، سرو می شود و یکی از غذاهای اصلی سریلانکا است.
  • لامپراس: برای تهیه این خوراک، کباب های طعم دار با ادویه هایی مانند هل و دارچین با برنج ترکیب شده و در یک برگ موز پیچیده می شوند و به آرامی طبخ می شوند.

هزینه حمل و نقل در کلمبو چقدر است؟

قیمت بلیط تک سفره در تور ارزان سریلانکا 20 روپیه است.

قیمت بلیط ماهیانه 1000 روپیه سریلانکا می باشد.

هزینه تاکسی در کلمبو به ازای هر نفر 50 روپیه و 45 روپیه به ازای هر کیلومتر می باشد. اگر می خواهید تاکسی منتظر شما بماند، باید 120 روپیه بپردازید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 125 روپیه سریلانکا است.

نکاتی که هنگام سفر به کلمبو باید در نظر داشته باشید

  • سعی کنید هتل خود را در کلمبو حدود 1 ماه قبل از سفر رزرو کنید، زیرا در این صورت مشمول تخفیف 50٪ خواهید بود. اگر در حال مسافرت با هواپیمای ارزان بدون کترینگ هستید، مقداری غذا با خود همراه داشته باشید. از آنجا که غذا در شرکت های هواپیمایی کم هزینه معمولاً بسیار گران است.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاذبه ها و دیدنی های منطقه، به وبسایت com مراجعه کنید تا از تجربیات افراد محلی و سایر گردشگرانی که از این شهر بازدید کرده اند، مطلع شوید.
  • به جای رفتن به رستوران های گران قیمت و توریستی، غذاهای خیابانی را امتحان کنید و در رستوران های کوچک محلی غذا صرف کنید.
  • از حمل و نقل عمومی استفاده کنید! وسایل نقلیه عمومی در این شهر وجود دارد که بسیار ارزانتر از سایر وسایل نقلیه در این شهر هستند.
  • سعی کنید از فعالیت های رایگان و سرگرم کننده ای که در این شهر انجام می شود، مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی و همچنین کوهنوردی و بازار گردی در این شهر استفاده کنید.
  • حتما از آب معدنی استفاده کنید.

برای تجربه سفری لذت بخش و به یاد ماندنی به کلمبو پایتخت سریلانکا، تور لحظه آخری سریلانکا را ببینید!

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران