0/5 - (0امتیاز)
30 خرداد 1399 ساعت :01:05 1138

موزه های دیدنی و محبوب کلمبو

موزه ارز کلمبو، موزه هلندی کلمبو، موزه یادبود استقلال کلمبو، موزه هنرهای عروسکی سنتی

موزه ارز کلمبو

موزه ارز در کشور و تور سریلانکا شهر محبوب کلمبو واقع شده است . این موزه به عنوان موزه پول معروف و شناخته شده است که در 20آوریل سال 1982 تأسیس شده است. موزه ارز مجموعه ای بزرگ را تشکیل میدهد که در آنجا سکه های باستانی ، یادداشت ها و سکه های مدرن حفظ میشوند که قدمت این سکه ها ی باستانی به 3 سال قبل از میلاد مسیح بر میگردد. در موزه ارز کلمبو سکه های دیگری از دور های تاریخی مختلف از قبیل : سکه های دوره استعمار، سکه های تاریخی آنورادپورا که به دوره قبل از میلاد و تا زمان 107 میلادی است و همچنین سکه های زمان تاریخ پولونارووا تا دوران پادشاهی های کوته که زمان 1017 میلادی تا 1597 میلادی است ، وجود دارد که در آنجا نگهداری میشوند و بازدیدکنندگان تور ارزان سریلانکا میتوانند به کسب اطلاعات تاریخی درباره این سکه ها بپردازند.

ساعات بازید : زمان بازدید از ساعت9:00 صبح تا 17:00 میباشد و در کلیه روزهای کاری به جز تعطیلات عمومی باز است.

موزه هلندی در تور کلمبو

موزه هلندی به شکل ساختمانی طراحی شده است که قدمت قدیمی دارد که در شهر کلمبو در کشور سریلانکا واقع شده است. این موزه بی نظیر یک حیاط باغ زیبا دارد که در سال 1977 وقتی موزه بازسازی شد زیبایی خاصی به خود گرفت. موزه هلندی محل اقامت حاکم هلند در قرن هفدهم بوده است و در همان دوره به عنوان حوزه علمیه کاتولیک (برای مذهب های مختلف اعم از مسیحی،صلیبی و...) که در این حوزه یک بیمارستان نظامی ، یک کلانتری و یک اداره پست تشکیل شد و خدماتی در این زمینه ها صورت میگرفت. در این موزه تعداد زیادی از انواع مختلف اشیاء نظیر عتیقه های هلندی از قبیل شمشیر ، لباس ، واسطه ، مبلمان استعماری هلندی ، نقشه های باستانی و اسناد مربوط به رساله ها وجود دارد و نگهداری میشوند که ارزش دیدن را دارد.

ساعات بازدید : 9 صبح الی 4:30 بعد از ظهر جز روزهای تعطیل

آدرس: خیابان پرنس ، کلمبو 1

موزه های دیدنی و محبوب کلمبو

موزه یادبود استقلال کلمبو

موزه یادبود استقلال در شهر کلمبو در کشور سریلانکا میباشد که در میدان استقلال (میدان تورینگتون) در زیرزمین سالن موزه، در باغ های دارچین واقع شده است و توسط اداره موزه ملی نگهداری می شود.در این موزه مراسم بزرگذاشتی برای تعظیم و ادای احترام به قهرمانان ملی برگزار میشود.این قهرمانان برای رسیدن به هدف و استقلال از قانون های انگلیس نقش اساسی داشتند به همین دلیل موزه یادبوداستقلال برای یادبود این قهرمانان ساخته شده است. در آنجا مکانی طراحی شده است که تصاویر عظیمی از مواردی نظیر اسلحه ، دفتر خاطرات ، تلفن و خیلی موارد دیگر وجود دارد که مراحل کسب استقلال این قهرمانان در جنگ های مختلف از سال 1983 تا 2009 را به بازدیدکنندگان نشان داده میدهد .

ساعات بازدید : 9:00 صبح الی 4:30 بعد از ظهر به جز ایام تعطیل

آدرس : میدان استقلال ، کلمبو 7

موزه های دیدنی و محبوب کلمبو

موزه هنرهای عروسکی سنتی

موزه جالب هنرهای عروسکی  در کشور سریلانکا واقع شده است که در این موزه عروسک های مختلفی را در ارتباط با تخصص های صنعت عروسک و فرهنگهای مختلف کشورسریلانکا را نشان میدهد.در آنجا  نمایش ها توسط متخصصان نمایش عروسکی محلی و بین المللی با شور و هیجان بیشتر اجرا میشود که تقاضا برای دیدن این نمایش ها بسیار زیاد است. دراین مکان قطعا لحظات شاد و سرگرمی های زیادی برای توریست ها و گردشگران از همه نوع گروه های سنی درذهنشان به ثبت میرساند .

آدرس: این موزه در دهیولا و در مجاورت گال واقع شده است.

ساعات بازدید: از ساعت 9:00 صبح تا 5 بعدازظهر.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران