0/5 - (0امتیاز)
10 بهمن 1398 ساعت :18:55 1198

پل افسوس ها ونیز (پل افسانه ای!)

پل افسوس ها (Bridge of Sighs) که به ایتالیایی با نام Ponte dei Sospiri نیز شناخته می شود، یکی از معروف ترین پل ها نه تنها در ونیز بلکه در کل جهان است.

این پل از بالای رود ریو دی پالاززو عبور می کند و کاخ Dogi را به Prigioni وصل می کند، این کاخ ها شامل زندان هایی هستند که در اواخر قرن شانزدهم در سراسر کانال ساخته شده اند. اما سوال این است که نام آن از کجا آمده است و چرا این پل به سمبل عاشقانه در دوران مدرن تبدیل شده است؟

تاریخ و معماری پل افسوس ها

آنتونیو کانتینو در سال 1600 پل افسوس ها را طراحی و ساخته است. این پل اگرچه بسیار زینتی است، ساخته شده از سنگ آهک سفید با صفحه های مشبک بوده و دارای دو پنجره مستطیل شکل کوچک است. این پل برای یک هدف بسیار کاربردی استفاده می شود. این پل برای هدایت زندانیان از اتاق های بازرسی به سلول های آن ها در کاخ Prigioni استفاده می شده است. افسانه ها می گوید كه زندانیانی كه در مسیر سلول های زندان یا اتاق اعدام خود از این پل عبور كرده بودند، فریاد می زدند، افسوس می خوردند و آخرین منظره را از ونیز از طریق پنجره ها مشاهده می کردند. این پل و نام فراموش نشدنی آن به ویژه پس از آنکه لرد بایرون، شاعر رمانتیک، آن را در کتاب خود در سال 1812 به عنوان "سفر چایلد هارولد" ذکر کرده است، معروف شده است. او اینگونه این پل را توصیف می کند: "من در ونیز، بر روی پل افسوس ها ایستادم؛ یک کاخ و یک زندان در هر طرف پل قرار دارد."

افسانه این پل، گرچه کاملاً مشهور است، نادرست است! هنگامی که بر روی پل افسوس ها قرار دارید، بخش کمی از ونیز از یک انتهای آن قابل رویت است. روایت قابل باورتر این است كه پل افسوس ها آخرین حضور زندانیان در دنیای آزاد بود، زیرا امید چندانی برای آزادی وجود نداشت. بیشتر تاریخچه ها نشان می دهند که فقط جنایتکاران سطح پایین در Prigioni نگهداری می شدند، و حتی تا دوره رنسانس در ایتالیا، این پل حتی ساخته نشده بود.

پلی با نماد عشق!

Bridge of Sighs در تور لحظه آخری ایتالیا به نمادی از عشق تبدیل شده است. دسترسی به Bridge of Sighs فقط با رزرو تور Itinerari Segreti امکان پذیر است. همچنین با شرکت در تور قایق های گوندولا (gondola) می توانید به نمای بیرونی این جاذبه گردشگری ونیز توجه بیشتری کنید. به خصوص برای زوج جوان، تورهای گوندولا دارای محبوبیت بالایی در تور ارزان اروپا می باشد گفته می شود اگر زوج هایی که در یک قایق گوندولا قرار دارند در هنگام غروب آفتاب از زیر پل عبور کنند و همدیگر را ببوسند، عشق آنها برای همیشه دوام خواهد داشت!

علاوه بر شناخته شدن به عنوان مقصدی محبوب در نزد زوج های جوان، Bridge of Sighs همچنین الهام بخش بسیاری از معماران از جمله هنری هابسون ریچاردسون آمریکایی است که آثار وی به سبک "ریچاردسون رومانسک" معروف است.

سبک طراحی

امروزه بسیاری Bridge of Sighs را به عنوان یکی از نمونه های عالی نه تنها طراحی معماری رنسانس اروپا بلکه به عنوان یکی از چشمگیرترین پل هایی که تاکنون ایجاد شده است، می دانند. سبک بصری تصویری باروک، آن را به یکی از زیباترین پل های ونیز تبدیل کرده است و با سنگ آهک سفید و طراحی برجسته ای که دارد، هر دو بنایی را که به آن متصل است، جلوه زیباتری می بخشد. یکی از جالب ترین جزئیات این پل، نقش 20 چهره در قوس پایین پل است. از آنجا که این پلی است که قرار بود توسط زندانیان استفاده شود، 10 چهره روی این پل احساس ترس و غم را نشان می دهد، در حالی که تنها یک صورت لبخند می زند! در طول تاریخ ونیز، Bridge of Sighs تنها پل سرپوشیده در کل شهر بوده است. گذرگاه کاملاً سنگی آن پوشانده شده است و تنها دو پنجره از آن به طرف سانجی جورجیو و تالاب بیرونی قرار دارند..

 بازدید از پل افسوس ها در ونیز چگونه امکان پذیر است؟

هرکسی که می خواهد شخصاً از Bridge of Sighs بازدید کند، باید در تور "برنامه سفر مخفی" (Itinerari Segreti) را که توسط کاخ Doge برگزار می شود، شرکت کند. این تور که فقط بین ژوئن و سپتامبر قابل دسترسی است، حدود 90 دقیقه طول می کشد، فقط به زبان ایتالیایی انجام می شود و شامل بازدید از چند قسمت معروف زندان مانند سلول های عتیقه آن، اتاق های شکنجه، اتاق های دیگر و البته خود پل است. سفر در زیر پل با قایق زحمت و هزینه بسیار کمتری دارد و در مسیر ریو دی پالاززو این امکان را برای گردشگران فراهم می کند تا به راحتی از زیر آن عبور نمایند و از مناظر اطراف بهره مند گردند.

برای اطلاع از آخرین هزینه سفر به اروپا، قیمت تور اروپا را ببینید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران