0/5 - (0امتیاز)
24 بهمن 1398 ساعت :21:51 1322

بلوار باکو پارک ملی زیبا!

بلوار در امتداد دریای خزر یک پارکینگ زیبا و چند کیلومتری طولانی است که یک گوهر واقعی شهر باکو است.

بلوار باکو (همچنین به عنوان پارک ملی شناخته می شود) تفرجگاهی است که در سال 1909 تأسیس شد و موازی با ساحل باکو است. تاریخ آن به بیش از 100 سال برمی گردد ، به زمانی که تجار نفتی باکو عمارتهای خود را در کنار ساحل خزر و زمانی که ساحل به صورت مصنوعی ساخته شده بود ، بنا کردند.

این پارک حدود 3 کیلومتر و 750 متر وسعت دارد و در ساحل جنوبی دریای خزر واقع شده است. از میدان پرچم ملی باکو شروع می شود و در میدان آزادی به پایان می رسد. به گفته کابینه وزیران آذربایجان ، انتظار می رود اندازه بلوار به 26 کیلومتر برسد ، که مناطقی از جمله بی بی و تی و خلیج باکو تا سال 2015 را در بر می گیرد.

پروژه بلوار باکو با هدف ایجاد شرایط راحت تر برای ساکنان پایتخت و مهمانان برای استراحت در شرایط راحت تر در ساحل دریای خزر و کسانیکه ورزش می کنند گسترش  یافته است.

 میدان پرچم ملی باکو

این بلوار حاوی یک پارک تفریحی ، قایق بادبانی و چشمه موسیقی و مجسمه ها و بناهای تاریخی مختلف است. این پارک با داشتن واکرها و دوچرخه سواران محبوب است و در مجاورت مرکز بین المللی تازه ساخته شده مگام و چشمه موسیقی در مجاورت مناسب گردشگران تور باکو  است.این بلوار در سال 2009 صدمین سالگرد آن را مشخص کرد زیرا تاریخ مشخصی از تأسیس آن هنوز مشخص نیست.

در سال 2019 ، بلوار باکو ، یک مکان تفریحی مورد علاقه برای ساکنان پایتخت و مهمانان شهر بوده و 110 سالگرد تأسیس آن را جشن می گیرد.در چند سال گذشته ، بلوار باکو رشد گسترده ای داشته است و تقریباً تمام قسمت داخلی این خلیج را می پوشاند.طول پارک ملی ساحل که قبلاً 16 کیلومتر بود ، پس از بازسازی عمده به 25 کیلومتر رسید. امروز یکی از طولانی ترین و زیباترین پارک های ساحلی جهان با زیرساخت های گسترده ، فضای سبز بی نظیر ، جاذبه های تفریحی ، رستوران و کافه ، سرگرمی های مختلف ، ورزش ، کنسرت و مجتمع های خرید است. بلوار باکو یکی از محبوب ترین مکان ها برای گذراندن اوقات فراغت در خارج از شهر است.این پارک در امتداد ساحل دریای خزر واقع شده است. تاریخ بلوار باکو از سال 1860 آغاز شد ، هنگامی که خط دیواره های قلعه که به خلیج باکو رفتند نابود شد.

در سال 1865 بنا به درخواست فرماندار نظامی باكو و رئیس بخش عمران كلیوباكین ، نماینده كل مجلس ، اجازه تخریب دیوار قلعه رو به دریا داده شد ، كه "با بی فایده بودن آن مانع از حركت آزاد هوا شد".درآمد حاصل از فروش سنگ و سرزمین آزاد شده بین قلعه قدیمی و ساحل "برای ساخت اسکله و یک خاکریز سنگی ظریف مورد استفاده قرار گرفت ، که به زودی با تعدادی از خانه های خصوصی زیبا تزئین شده است."به زودی معمار کاسیمبک حاجی باباکوف ساخت یک خاکریز سنگی را بر عهده گرفت که برای ساخت آن از سنگهای دیوار قلعه برچیده شده استفاده شده است.

امروز بلوار باکو مکانی برای گردهمایی های فرهنگی ، جشن ها ، مراسم ، رژه و کنسرت است.در اینجا می توانید فعالیت های متنوعی را برای کودکان و بزرگسالان ، مرکز خرید ، کافه ها و رستوران ها و موارد دیگر پیدا کنید.پارک Bulvar Mall ، یک مرکز خرید چند طبقه ، در قلب همه اقدامات و فعالیت ها قرار دارد.این مرکز در 5 دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو سهیل مترو باکو و خانه دولت باکو واقع شده است.این مرکز شامل حدود 99 فروشگاه از 50 متر مربع تا 370 متر در اندازه و همچنین سالنهای سینمایی ، سیاره ای سه بعدی ، سالن های بولینگ ، زمین های غذا ، و غیره است. طبقه اول و دوم دارای مغازه ها و کافه های لوکس هستند.

یکی دیگر از فعالیتهای معروف بلوار باکو سفر با قایق در دریای خزر است. سفرها هر 30 دقیقه انجام می شود.چشم باکو یا چرخ فلک در هر سفر گشت و گذار در پایتخت امری ضروری است.این چرخ بزرگ 60 متری که در سال 2014 در بلوار باکو افتتاح شد ، توسط شرکت هلندی چرخ فلک ساخته شد.چشم باکو 30 کابین دارد که هرکدام 8 نفر را در خود جای داده است. طی 30 تا 40 دقیقه یک چرخش کامل ایجاد می کند.

میدان ملی پرچم ، معروف به ارتفاع ، در بلوار باکو نیز واقع شده است. پرچمی به ابعاد 70 در 35 متر (230 در 115 فوت) در قطبی به ارتفاع 162 متر (531 فوت) پرواز می کند.افتتاح میدان پرچم ملی در تاریخ 1 سپتامبر 2010 انجام شد. به ابتکار رئیس جمهور ، موزه ملی پرچم نیز تأسیس شد و 9 نوامبر به عنوان روز ملی پرچم اعلام شد.

 تالار کریستال باکو(Baku Crystal Hall)

برای برخی از نفس گیرترین تجربه ، از سالن کریستال باکو دیدن کنید. یکی از بهترین سالن های کنسرت ، نورپردازی در رنگ های چشم نواز است.سالن ورزشی و کنسرت با چهره الماس به طور خاص برای میزبانی مسابقه آواز یوروویژن 2012 و چهلمین المپیاد شطرنج در قلمرو ملی پرچم ملی باکو ساخته شد.بنای شگفت انگیز که منظره ای باشکوه از شهر باز می کند توسط شرکت آلمانی GMP و شرکت سوئیسی Nussli International AG طراحی شده است. ساخت سه مؤلفه اصلی ورزشگاه (عرصه ، نما و سقف) به طور موازی در همان زمان آغاز شد.نمای ساختمان مجهز به تعداد زیادی چراغ LED مدرن پویا است که امکان ایجاد جلوه های نورپردازی چشمگیر را فراهم می کند.مساحت کل این مجموعه 30 هزار و 958 متر مربع است. راهرو در اطراف عرصه به دو قسمت متقارن با 15 ورودی از هر طرف شامل 30 ورودی بیرونی تقسیم می شود.این عرصه با طول 230 و عرض 160 متر ، فضای اتاق را تا 27000 تماشاگر می بخشد.دیوارهای ساختمان ، پوشیده از کریستالهای درخشان با نمایش نور بر روی آن ، جلوه ای بصری شگفت انگیز ایجاد می کنند.

اگر عاشق بازدید از یک کشور جدید هستید و همه چیز را در مورد تاریخ آن می آموزید ، پس از آن موزه سنگ مزبور را از دست ندهید.این موزه که در محل میدان پرچم ایالتی واقع شده است ، در سال 2015 توسط بنیاد حیدر علی اف افتتاح شد.انواع بسیاری از آثار هنری به نمایش گذاشته می شوند. بازدید کنندگان ممکن است مراحل توسعه و تکامل تاریخی هنرهای پلاستیکی سنگی را در آذربایجان از طریق نمایشگاه هایی که به نمایش گذاشته می شوند مشاهده کنند.

سفر به پایتخت بدون دیدن موزه فرش آذربایجان کامل نخواهد بود.از سال 1967 تا 1993 این موزه به عنوان موزه دولتی فرش و هنرهای عامیانه آذربایجان نامیده شد ، از سال 1993 تا 2014 - موزه دولتی فرش و هنرهای کاربردی به نام لطیف کریموف ، از سال 2014 تا کنون موزه فرش آذربایجان. این موزه به یک مرکز تحقیقاتی-آموزشی و فرهنگی - آموزشی تبدیل شده است که در آن بسیاری از رویدادها از جمله نمایشگاه ها ، سمپوزیوم های بین المللی و همایش ها برگزار می شود.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران