0/5 - (0امتیاز)
03 بهمن 1398 ساعت :22:19 1235

شهر باستانی سیگریا در سریلانکا (داستان شورش شاهزاده!)

سیگیریا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا است. این شهر ویران شده قرن پنجم از ویژگی های خارق العاده ای برخوردار است: از جمله استحکامات زمینی و ساختمانی، باغ های زیبا و صومعه های کهن.

صخره های گرانیتی دویست متری این شهر باستانی، با نقاشی های دیواری نفیس و بقایای یک کاخ سلطنتی بر فراز آن بدون شک ستاره ای در میان جاذبه های شهر باستانی سیگریا در تور سریلانکا است. در میان دشت های مرکزی، سازه صخره ای شگفت انگیز سیگریا از بهترین جاذبه های گردشگری سریلانکا باشد. دیوارهای طولانی و کهن که حاوی خرابه های یک تمدن باستانی است، گمان می رود زمانی مرکز ثروت پادشاهی کوتاه مدت کاسپا  بوده است. در اوایل صبح این بنا منظره ای دیدنی دارد که در میان جنگل های پوشیده از مه قرار میگیرد.

سیگیریا از آشکار کردن اسرار خود به راحتی امتناع می ورزد! و برای رسیدن به بالای صخره ها باید یک سری از راه پله های سرسبز متصل به دیوارهاا صعود کنید. در راه شما یک سری از نقاشی های بسیار زیبا و برجسته و یک جفت پنجه شیر عظیم حک شده در بستر سنگ را خواهید دید. منظره اطراف این مسیر بسیار دیدنی بوده و شامل تپه های پوشیده از نیلوفر آبی، باغ های سرسبز و غار های حیرت انگیز می باشد که بر زیبایی های این جاذبه محبوب تور ارزان سریلانکا می افزاید. با دیدن این مناظر دیدنی و دیوارهای شگفت انگیز پوشیده شده از نقاشی های دیواری، که برخی از آنها توسط راهبان بودایی در قرن هفتم و هشتم به حال خود رها شده اند، در ادامه در میان ویرانه های شگفت انگیز کاخ سلطنتی بر فراز صخره ها اوقات دلپذیری را تجربه خواهید نمود.

داستان شهر باستانی سیگریا

شواهد باستان شناسی در مورد جوامع مذهبی ساكن در این منطقه وجود دارد كه حداقل به قرن سوم قبل از میلاد باز می گردد! شهر باستانی سیگیریا چند قرن جوانتر است که برای یک فرماندار غیر سلطنتی برای کاسیا، پسر پادشاه قبلی ساخته شده است.

در سال 477 میلادی كاشیاپا پدر خود را كشت و تاج و تخت را از برادر ناتنی و وارث خود مگگالانا به دست گرفت. كاشیاپا با ترس از انتقام گرفتن برادرش، پایتخت آنوراداپورا را رها كرد و شهر با استحكام سیگیریا را بنا كرد. دیوارهای ضخیم و كوچك هنوز در این مکان دیده می شوند. او قلعه خود را در بالای صخره های گرانیتی بنا کرد. آن بخش از شهر که در آن اشراف زندگی می کردند مزین به کانال های آب و سایر ویژگی های طبیعی و همچنین باغ های زیبا و دیدنی بود. در 11 سال سلطنت خود بر سیگیریا، کاشیاپا یک پایتخت با شکوه و استثنایی ساخته است. در نهایت برادر پادشاه، موگالانا، آمد تا با پادشاه نبرد کند. در طی نبردی که پادشاه کاشیاپا امید زیادی برای پیروزی نداشت، کاشیاپا با بریدن گلوی خود جان خود را گرفت. بدیهی بود که برادرش موگالانا  در انتها پادشاه شد و آنورادپورا را به عنوان پایتخت بازگرداند. او سیگیریا را به راهبان واگذار کرد و البته در نهایت این شهر را ترک نمود. اوایل دهه 1800 بود که باستان شناسان استعماری این مکان را پیدا کردند و هنوز بخش های بزرگی از شهر باستانی وجود دارد که حفاری و کشف نشده است!

نقاشی های دیواری شگفت انگیز

جان استیل در سال 1907 اظهار داشت: "به نظر می رسد که تمام چهره تپه یک گالری عکس غول پیکر بوده است... شاید بزرگترین تصویر در جهان ".  این نقاشی ها بیشتر قسمت های غربی صخره، مساحتی با 140 متر طول و 40 متر ارتفاع را پوشانده اند. در این نقاشی های گرافیکی به 500 خانم اشاره شده است! با این حال، بخشی از نقاشی های دیواری برای همیشه گم شده اند. نقاشی های دیواری بیشتر، متفاوت از نقوش موجود در چهره سنگ، در جاهای دیگر دیده می شود، به عنوان مثال در سقف محلی به نام "غار کبرا هود" (Cobra Hood Cave)

اگرچه این نقاشی های دیواری این شهر باستانی در تور لحظه آخری سریلانکا برای دوره آنورادپورا طبقه بندی می شوند، سبک نقاشی آن ها منحصر به فرد در نظر گرفته می شود؛ خطوط به شکلی نقاشی می شوند که حس حجم تصاویر را تقویت می کند. نقاشی های دیگر دوره آنورادپورا حاوی رویکردهای مشابه نقاشی هستند، اما دارای خطوط ترسیمی از سبک سیگیریا نیستند و دارای یک سبک مشخص از هنرمندان هستند. هویت واقعی خانم ها در این نقاشی ها هنوز تأیید نشده است. ایده های مختلفی در مورد هویت آنها وجود دارد. برخی معتقدند که آنها بانوان پادشاهان هستند و برخی دیگر فکر می کنند که اینها زنانی هستند که در مراسم مذهبی شرکت می کرده اند. این تصاویر شباهت زیادی به نقاشی هایی دارد که در غارهای آژانتا در هند دیده می شود.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

• avatar
    نوید

بنده به همراه مادرم آذر 97 سفر 5 روزه به تفلیس و اقامت در هتل دژاوو داشتم که توضیحاتی ارائه میکنم تا دوستان راحت تر بتونن انتخاب کنن : اول اینکه : بین هتل های سه ستاره و چهارستاره اصلا مهم نیست که کدوم رو انتخاب کنی چون کلا سطح هتل در تفلیس پایینه !!!! پایین که عرض میکنم یعنی خیلی داغونه !!!! ما هتلمون ( یعنی همین دژاوو ) در مقایسه با سایر کسایی که تو پرواز آشنا شدیم خیلی شاخ و خوب بود !!! حالا هتل ما در چه وضعی بود الان توضیح میدم : مارسیدیم هتل لابی نداشت من و مادرم ک دوتا خانوم بودیم دو سر چمدون رو گرفتیم و از پله ها تا طبقه سوم کشون کشون بردیم بالا !!!!! چون اصلا کسی به کمک ما نیومد آسانسور هم که نداره. دیدیم کتری برقی که وجود نداره یخچال هم که نداره مسواک هم نداره خلاصه یه تخت با یه کاناپه و دوتا حوله هست چون آذر ماه رفته بودیم دیدیم اتاق خیلی سرده به شوفاژ دست زدیم دیدیم اوه اوه اوه در مرز قندیل بستن هست !!!! اعتراض کردیم که ما داریم از سرما فوت میشیم گفتن این آخرین حد شوفاژ هست و بیشتر از این نمیشه خلاصه شبها با سه تا شلوار و کاپشن میخوابیدیم به علاوه اینکه 5 روز در هتل بودیم و نظافت روزانه نداشتیم یعنی کل 5 روز حتی یک بار هم اتاقمون نظافت نشد !!! فردا رفتیم صبحونه دیدیم یه سینی پنیر خرد شده و یه سینی خیار گوجه و یه سینی کره هست با چای و نون بیات . از گرسنگی یه کم خوردیم که فعلا نمیریم تا خودمون رو به یه اغذیه فروشی برسونیم . شب از سرما در هتل در حال یخ بستن بودیم که بنده ازشون خواستم یه قوری اب جوش بیارن اتاقمون تا با چای تیبگی که از ایران آوردیم بخوریم و یه کم گرم بشیم که مسئول هتل وقتی قوری رو داد بهم گفت پول آبجوش یک لاری میشه گفتم باشه بنویسید در فاکتور تقدیم میکنم و اون اقا جواب داد میشه الان بدید ؟ بنده هم که با دمپایی اومدم فقط آبجوش بگیرم و برگردم گفتم میرم میارم براتون . به اتاق رفتم پول برداشتم و سه طبقه بی اسانسور اومدم پایین پول رو دادم دوباره برگشتم بالا ... جالبه که بگم هتل مال چندتا ایرانیه و کل مسئولین هتل ایرانی هستن. با همه اینکه هتل خیلی داغون بود اما فکر کنم بین سه ستاره ها بهترین هتل تفلیس بود . نکات مثبت هتل : موقعیت و دسترسی عااااااالی واقعا تمیز بود درسته امکانات زیر صفر بود ولی انچه وجود داشت تمیز بود قیمت مناسب

یونس

بنده از 14 تیرماه 98 لغایت 18 تیرماه به همراه خانواده ام در آن به ظاهر هتل ساکن بودم هیچ گونه استانداردهای لارم هتل سه ستاره را نداشت از نظر امکانات بهداشتی زیر صفر بود. قکر میکنم سرویس و دستشویی اش از زمان تاسیس اش نظافت نشده فاقد آسانسور و یخچال داخل اطاق ندارد و.......برای 1 فلاکس آب جوش 2 لاری معادل 9 هزار تومان و برای نگهداری چمدان در انباری روز آخر بعد تحویل اطاق 5 لاری میگیرند مسیر منتهی به هتل از داخل شهر سطح شیب دار است برای افراد دارای کمر درد مناسب نیست و...... خلاصه بگم مهمانسراهای قدیمی لاله زار تهران خیلی خیلی بهتر از این به ظاهر هتل می باشد.