0/5 - (0امتیاز)
30 مرداد 1399 ساعت :15:10 2778

گیاهان اژه در غذاهای ترکی

منطقه اژه ترکیه به دلیل میراث فرهنگی غنی ، مکانهای جذاب باستان شناسی و تنوع غذاهای این کشور مشهور است.

علاوه بر محصولات سنتی مدیترانه ای مانند زیتون ، گوجه فرنگی و انگور ، این منطقه همچنین دارای برخی از گیاهان جالب است. این گیاهان منحصر به فرد در منطقه اژه است و به دلیل طعم مشخص آنها در آشپزخانه و مزایای سنتی از نظر سلامتی و دارویی استفاده می شود.مسافران شهرهای ساحلی مانند تور آنتالیا و تور بدروم و تور کوش آداسی از آنها استفاده میکنند

مالو (Ebegumeci - Mallow)

به طور طبیعی در حال رشد در سراسر ترکیه و منطقه اژه ، گل صدف ها در روغن زیتون پخته می شوند. اعتقاد بر این است که در خارج از آشپزخانه ، برگ ها دارای خاصیت درمانی هستند و از آنها به عنوان یک خمیر روغنی برای کاهش التهاب استفاده می شود. اعتقاد بر این است که برگها برای کشیدن جوش و کیست از روی پوست بسیار مفید است.

آراپساچی رازیانه (Arapsaci - Fennel)

آراپساچی در نگاه اول شبیه به شوید است ، اما طعم آن بسیار متفاوت است. از دانه های آراپساکی ، برگ ها و ساقه ها در پخت و پز استفاده می شود. این گیاه بیشتر با روغن زیتون و پیاز شبیه به پخت و پز سایر گیاهان وحشی اژه است. معمولاً با گوشت گوسفند پخته می شود. آراپساچی همچنین با لوبیا و کدو سبز پخته شده اضافه می شود.

برگهای اوتو - برگهای تربچه (Turp Otu - Radish Leaves)

غذاهای ترکی اغلب از آن قسمت از میوه ها و سبزیجات استفاده می کنند که به طور معمول دور ریخته میشوند. برگهای تربچه سرشار از عطر و طعم و سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند ، به این معنی که باید تا حد ممکن از آنها استفاده شود. یا در سالاد با سیر و ماست به راحتی پخته شده یا در تخم مرغ پخته شده میل کنید ، برگهای تربچه بسیار در سراسر اژه استفاده می شود. مردم محلی بر این باورند که برگهای تربچه برای سلامتی کلیه ، کبد ، روماتیسم ، آسم و مشکلات تنفسی مفید است.

دنیز- سامفایر (Deniz Borulcesi - Samphire)

سامفایر به طور گسترده در کنار سواحل ترکیه یافت می شود. این سبزی دریایی خوشمزه به بهترین وجه به عنوان یک مزه تهیه می شود ، که به راحتی در روغن زیتون با آب لیمو تازه پخته می شود - چه چیزی تابستانی تر است؟ سامفایر از نظر ید سرشار از مواد معدنی مهم برای سلامتی تیروئید است. تیروئید یک غده اساسی است که به تنظیم متابولیسم ، رشد استخوان و دندان کمک می کند. غذاهای سرشار از ید به ویژه برای سلامتی در بارداری توصیه می شوند.

خار تیستل (Sevket-i Bostan)

خارهای برکت معمولاً در ژانویه در حال رشد هستند. این گیاه می تواند در سالادها استفاده شود ، با گوشت پخته شود و یا به راحتی در روغن زیتون پخته شود و به خودی خود خورده شود. ظرفی که به طور گسترده ای در سراسر ترکیه تهیه می شود ، گوشت گوسفندی با خار خار است. مردم محلی بر این باورند که خار برکت می تواند به مشکلات کلیوی و هضم غذا کمک کند. بسیاری از افراد محلی قبل از شروع روز ، نوشیدن آب گرم همراه با خار برکت برای پاکسازی کلیه ها و دستگاه گوارش (به همان اندازه که از آب گرم و لیمو استفاده می کند) دارند.

کوزو کولاگی - ترشک سبز یا اسفناج (Sevket-i Bostan - Blessed Thistle)

کوزو کولاگی نوعی گیاه گیاهی ضدعفونی کننده است که موی ترش را به همراه دارد. این گیاه گیاهی قوی است ، علاوه بر کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم و فسفر علاوه بر کلسیم ، ویتامین های A و C نیز دارد.استفاده های سنتی شامل سوزاندن برگ ها برای استفاده به عنوان چای برای کاهش تب و التهاب است در حالی که اعتقاد بر این است که آب میوه های برگها و ساقه ها به عنوان یک پاک کننده کلیه و دیورتیک عمل می کنند. از برگهای جوان می توان در سالادها تازه استفاده کرد

قاصدک (Radika)

رادیکا به دلیل خواص درمانی و دارویی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برگها را می توان به صورت خام ، پخته ، خشک یا تند خورد. Radika شبیه به سبزی خردل است و می توان از آن برای جلوه های مشابه استفاده کرد. برگ و جوانه های جوان معمولاً به صورت خام خورده می شوند ، گرچه کمی تلخ هستند ، اما علاوه بر این خوشمزه سوپ ها و سالادها هستند. برگ ها و ساقه ها از نظر ویتامین های A و C بسیار زیاد است و از نظر آهن ، کلسیم و پتاسیم زیاد است. اعتقاد بر این است که از همه موارد از مسائل خون گرفته تا عبور از سنگ کلیه و بی خوابی کمک می کند ، روش سنتی تهیه قاصدک جوشاندن برگها و سپس با لیمو و روغن زیتون است. در غیر این صورت ، برگهای قاصدک را می توان خشک کرد و جایگزین قهوه بدون کافئین کرد.

ایسیرگان گزنه (Isirgan - Nettle)

ایسیرگان که به عنوان dalagan یا dalan نیز شناخته می شود ، یکی از قدیمی ترین گیاهان شناخته شده است. با توجه به قرنها در پخت و پز و داروهای هومیوپاتی ، برگها و ریشه های ایسیرگان کاربردهای مختلفی دارند. کسانی که با گیاه کار می کنند حتماً باید دستکش بپوشند زیرا برگ ها دارای سنبله های ریز هستند ، یک مکانیسم دفاعی طبیعی است. مردم غالباً چای دمیده شده از برگ ها را می نوشند و معتقدند که این به عفونت ریه ، سرماخوردگی ، دستگاه گوارش و حتی سرخک کمک می کند. همچنین اعتقاد بر این است که برگها دارای خاصیت ضد التهابی هستند و می توانند به عنوان یک قرقره برای عضلات درد استفاده شوند. در ترکیه روش سنتی تهیه Isirgan به عنوان سوپ است. برگها قبل از پختن در مخلوط ساده جمع آوری و شسته می شوند ، سپس مخلوط می شوند. سوپ یک رنگ سبز تکان دهنده است ، به طور سنتی در بهار ساخته می شود که برگها جوان و براق هستند. Isırgan همچنین معمولاً با روغن زیتون و پیاز قابل تهیه است.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران