0/5 - (0امتیاز)
17 تیر 1399 ساعت :13:50 1310

کوه مرمری و کوه میمون

آشنایی با شهر ساحلی زیبا دانانگ ویتنام

دانانگ ویتنام شهری ساحلی و کوچک با جاذبه های گردشگری و توریستی فراوان طبیعی ،تاریخی و سرگرمی که به تازگی مورد توجه گردشگران تور ویتنام و گردشگران داخلی به علت گسترش تبلیغات و ایجاد فضای مناسب اقامتی و تفریحی قرارگرفته است.از مهم ترین ویژه گی های شهر دانانگ داشتن خط ساحلی طویل و زیبا و بسیار پاکیزه میباشد .که امروزه هتل،رستوران،کافه و امکانات رفاهی مناسبی دراین نوارساحلی قرارگرفته است. کوههای این منطقه از رشته کوههای جنوب چین سرچشمه گرفته شده اند ؛این شهر با کشور لائوس فقط 100 کیلومتر فاصله دارد.در این‌ مبحث به توصیف مهمترین مناطق گردشگری دانانگ خواهیم پرداخت.

.1کوه‌های مرمری  (The Marble Mountains) 

رشته کوههای مرمر یا کوه های پنج عنصر(The Marble Mountains) مجموعه ای صخره ای با بافتی از سنگ آهک ومرمراست که در فاصله ی7 کیلومتری از شهر دانانگ قرارگرفته است.کوه های این منطقه مملو است از غارها،تونل ها،معبدهاو زیارتگاه های بودایی که هر روزه گردشگران تور ارزان ویتنام را به سوی خود می کشد. مرمر یا (Ngu Hanh Son ) متشکل است از پنج کوه مرتفع که برمبنای پنج عناصر اصلی طبیعت توی (فلز) کیم، (آب)، موک (چوب)، هوآ (آتش) و تو (زمین) نامیده شده اند.

غارها و راهروهای زیرزمینی شگفت آورمذاهب هندو و بودایی در صده نوزدهم میلادی در دل این 5 عنصر ساخته شدند.خاص ترین غاراین ناحیه غاری است به نام هوین خانگ گرتو (Huyen Khong Grotto) که  در اینجا هیچ نوری وجود ندارد جز به دهلیزهای که درسقف ایجاد شده اند. با پله های سنگی موجود در بیرون غارمی توان به بالای کوه رسید و منظره ای فوق الَعاده از شهر جنگل و دریای دانانگ را تماشا کرد. درسال‌های طولانی جنگ در این کشور، کوه ها امنیت سربازان ویتنام را ایجاد میکردند و بعد از آن با معابد وزیارتگاه ها امنیت روانی و آسایش اجتماعی را رواج میداد .با استناد به افسانه‌های محلی، در گذشته اژدهایی ازدل دریا در ساحل ناننونگ بیرون زدو تخمی را در این محل گذاشت با سپری کردن هزار روز، دختری زیبا پوسته را شکافت و پابه روی زمین گذاشت باروایت افسانه‌ها، کوه‌های مرمری در واقع بازمانده‌ای تخم اژدها هستند.

کوه مرمری و کوه میمون

از میان این 5 کوه‌، کوه توی (Thuy) برای برای بازدید عموم آزاد است. قلب این کوه مملو روهرو های زیبا و مرموزاست. پاگودا و معبد متعددی با معماری منحصربه فرد مختلفی در جای جای کوه قرار دارند؛ همراه داشتن وسایل کوهنوردی مثل (نقشه ،کفش مناسب ،لباس راحت و ...)برای سهولت گردش همراه داشته باشید.

درچندسال گذشته کوهنوردی بر فراز کوههای مرمرطرفداران زیادی پیدا کرده است ؛زیرابا طی مسافت نه چندان زیادی می توان حتی تا ساحل

(My Khe Beach)راتماشا کرد.درمرتفع ترین قسمت کوه آب مقعرمجسمه های بودایی یا تائویی میباشد که علاقه مندان باید مسیر سخت و طاقت فرسایی از میان تونل ها وگذرگاه ها را سپری کنند با به معبدی با عمری از قرن هفدهم تا کنون روبرو شوند.سپس به نزدیکی دروازه تام کوان و کوه کیم سون با نماد فلز برسند در انتها از برج Riverview واقع در کنار دروازه که  قدمت آن به قرن 18 و سلطنت امپراتور مین مانگ باز می گردد.قسمت ورودی غار به زندگی پس از مرگ اختصاص یافته است از همان ابتدا با نقوش مختلف و مجسمه های ترستناک انسان را به زندگی پس از مرگ وادار به تفکر میکندبه همین جهت بومیان آن را دروازه جهنم می خوانند.در پشت این کوه ها غاری به نام  فانوس وجود دارد که دارای یک حفره کوچک ، ولی  عمیق و پر حرارت است که در همسایکی  غار Am Phu است که به یک منظره بسیار منظره می رود.

برای بازدید کامل از این منطقه باید یک روز کامل را زمان بگذارید ولی اگر کمی از معابد را فاکتور بگیرم می توان در زمانی حدود 4 ساعت بخش های مهم را گشت و گذار کرد.

ساعات بازدید : 07:00 الی 17:30

آدرس : 2 Huyen Tran Cong Chua ، Hoa Hai ، Ngu Hanh Son، Da Nang

.2کوه سان ترا(Son Tra)

کوه سون ترا (Son Tra)نیزازدیگرجذابیت های مهم شهر فوق العاده دانانگ می باشد.شبه جزیزه سان ترا درمیان اقیانوس در مساحتی حدود 4هزار هکتار محصورشده است .سان ترا درقسمت منتهی الیه ساحل می خه (My Khe) خود نمایی می کند.این کوه دارای جنگل های انبوه و متراکم زیادی باگیاهان استوایی میباشد که تبدیل به بهترین مکان برای زندگی برخی جانداران کمیاب شده است از جمله میمون هایی نادر که فقط این مکان را برای زندگی برگزیده اند.به همین جهت بومیان این کوه را کوه میمون می نامند.درزمان جنگ،پایگاه‌های نظامی آمریکا به‌منظور برقراری ارتباط و کار کردن رادارهایشان دراین کوه دکل هایی داشتند.حتی امروزه برخی از گنبدهای راداری یا آنتن‌پوش ها در این منطقه به‌چشم می‌خورند.برای رسیدن به ارتفاعات یا سواحل شنی و صخره ای سان ترا موتورسیکلت،تاکسی و حتی اسکوتر برای اجاره کردن فراهم است.تا بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند مناظرجنگلی ونوارساحلی را از دورتماشا کنند.غرفه هایی برای تهیه وسایل کوهنوردی ،غذا ،تورهای گردشگری برای رفاه هرچه بیشتر تعبیه شده است.

کوه سان ترا

در بازدید از این کوه مجسمه و معبد کوان (quan am)را به هیچ عنوان از دست ندهید زیرا این مجسمه ومعبد در ارتفاعات شمالی شبه جزیره قرارگرفته و از طرفی به جنگل واز سویی دیگر به دریا دید کامل360 درجه رادارد.این مجسمه با جنس فلزی و رنگ سفید در سال 1998 میلادی توسط هنرمندی به نام مای چی کیم طراحی و با ارتفاع 22 متر ساخته شد .این مجسمه نقش زنی است از الهه های شکرگزاری و پاکی که در ویتنام به نام مادر بودایا الهه شفقت نیز خوانده میشود.

هنر بودایی درساخت و ساز مجسمه بودیستوا بودا واقعا به صورت کامل تجلی یافته است این مجسمه پشت به کوه ایستاده است و درست مقابل دریا ، یک دست صید نگهداری می کند ، با دست دیگر بطری آب شهد را به عنوان یک قطره برکت برای ماهیگیران شناور در دریا نگه می دارد تا از این طریق زندگی خود را تأمین کند. بر روی تاج، مجسمه گوان یین نقش ،مجسمه بودا به ارتفاع 2 متر است . در قلب مجسمه 17 طبقه وجود دارد ، در هر طبقه یک محراب کلی از 21 مجسمه بودا با شکل های مختلف ، صورت ، حالت های مختلف نگهداری می شود.

هنگام بازدید نزدیک ازاین مجسمه غول پیکر،احساس پیچیدگی مجسمه سازان کاملا از طریق خطوط ظریف دستی که در ساخت گردنبندمروارید ،فرش باگل نیلوفر آبی و تزیینات دیگرمی توان متوجه شد.

آدرس: Chùa Linh Ứng, Hoàng Sa, Thọ Quang, Sơn Trà, Đà Nẵng,

ساعت بازدید: 06:00صبح الی 19:00

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران