0/5 - (0امتیاز)
13 اسفند 1398 ساعت :13:36 972

کنترل ویروس کرونا با ماسک یا شستن دستها؟

شهرهای چین سعی در مهار ویروس کرونا با ، تمیز کردن خیابان ها ، ایستگاه های راه آهن و افراد ناقل با مواد ضد عفونی کننده از جمله سفید کننده ها ی آنتی ویروس دارد.

کارشناسان بهداشت عمومی و کنترل عفونت می گویند که منابع تمیز کننده بهتر است برای تمیز کردن بیمارستان ها و بازارها متمرکز شوند ، زیرا کرونا ویروس ها روی سطوح سخت طولانی مدت نمی توانند زندگی کنند.

کامیون های اسپری ، شیلنگ ها و بطری های پر از مواد ضد عفونی کننده خانگی مانند سفید کننده به سرعت در سراسر چین ارسال می شوند ، زیرا این کشور برای کنترل شیوع تاجی ویروس موسوم به 2019-nCoV تلاش می کند.ویروس کشنده ، که در ماه دسامبر در شهر چینی ووهان سرچشمه گرفته است ، تاکنون بیش از 100000 نفر را در 60 کشور جهان را بیمار کرده است و حداقل 3000 نفر را کشته است (مرگ در خارج از سرزمین اصلی چین گزارش شده است).

از آنجا که کوروناویروس است که عمدتا از طریق قطرات تنفسی، تف و مخاط فرد آلوده ، منتقل میشود چین حدود 56 میلیون نفر تحت قرنطینه قرار داده است، امیدوار است که نگه داشتن مردم به خانه، و واداشتن آنها به ماسک زمانی که آنها بیرون میروند از گسترش بیشتر ویروس جلوگیری کنید. اما تمیز کردن بیمارستان ها و بازارها روش بهتری برای متوقف کردن شیوع ویروس های جدید است

اما کارشناسان بهداشت می گویند که این نمایشگرهای عمومی برای سرکوب میکروب ها احتمالاً کار زیادی برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس نمی کنند و ضد عفونی کننده باید به جای آن نقاط خاصی را مانند اتاق های اورژانس و سطوح عمومی در بیمارستان ها ، که بیشترین میکروب های را دارد استفاده شود

برای این منظور ، شرکت آمریکایی دریک محصولی از پاکسازی مبتنی بر پراکسید هیدروژن را تولید می کند که در ابتدا برای خنثی سازی عوامل جنگ بیولوژیکی و شیمیایی تولید شده بود ، اما اکنون حداقل به شش بیمارستان مختلف در سراسر چین اعم از داخل و خارج از استان وهان ارسال می شود و  ویروس های روی سطوح سخت و همچنین منسوجات را تا 8 ساعت از بین می برد.

دی 7 (D7)

دی 7 ، یک ماده ضد عفونی کننده ویروس ، به عنوان یک آنتی ویروس کشنده مرگبار در سراسر جهان به بیمارستان های چین اعزام می شود.

کارشناس بهداشت دریک گفت: "شما می توانید آن را شبیه کف کنید ، می توانید آن را صاف کنید. می توانید آن را درون یک بطری اسپری کنید.در آمریكا ، محصولات او اغلب در جاهایی مانند مزارع مرغ استفاده می شود ، برای ضدعفونی كردن قبل و بعد از ورود گروه جدیدی از حیوانات به یك انبار. وی گفت که اما چنین شیوه هایی در چین چندان گسترده نیست.

وی گفت: "من واقعاً در ماه سپتامبر در ووهان بودم. در آن بازار بودم ."شما ماهی زنده دارید ، ماهی مرده دارید ، حیوانات دیگری نیز در آنجا هستید .هیچ استاندارد بهداشتی وجود ندارد ، آنها فقط همه موجودات دریایی را با شیلنگ آب شستشو می کنند. و ضد عفونی نمیکنند. آنها فقط در واقع یک سوپ باکتری ایجاد می کنید

رابرت وبستر متخصص ویروس و آنفلوانزای گفت: زمان آن است كه بازارهای خیس را در سراسر جهان تعطیل كنیم كه حیوانات و مردم غالباً در شرایط سخت و غیر بهداشتی مخلوط می شوند و جائیكه ویروس های جدید قبلاً با موفقیت از حیوانات به انسان گسترده شده اند.او گفت درسی که این حادثه ویروس کرونا - و سارس و ... به ما میدهد این است که باید بازار حیوانات آبزی در آسیا مخصوصا چین بسته شود و چین به اندازه کافی ثروتمند است تا کاملاً آنها را ببندد.

دیدن خطوط ضد عفونی کننده کامیون های اسپری که در هنگام شیوع در خیابان ها به سر می برند ، یا پوشیدن ماسک به عنوان یک اقدام کاملاً پیشگیرانه (هنگامی که بیمار نیستید ، و در تماس مستقیم با افراد بیمار نیستید) ممکن است به ایجاد احساس غلط از امنیت در حین شیوع کمک کند. . اما کارشناسان بهداشت عمومی تأکید می کنند که این حرکات ، که در بهترین حالت کمترین کارآیی دارند ، می توانند به دور از محل مورد نیاز ، پول ، منابع و توجه را نیز هدایت کنند.

حقیقت این است که کورنا ویروس ها از بقا بسیار ضعیف بر روی سطوح استفاده می کنند.این ویروس به طور کلی از طریق قطرات تنفسی پخش می شود. بنابراین سرفه ، عطسه و دستان شما می توانند آلوده شوند و سپس چشم ، دهان و مواردی از این دست را با لمس کردن آلوده کنید.

وی گفت: "من ترجیح می دهم تلاش های بهتری برای اطمینان از اینکه افراد در اتاق های اورژانس و سطوح لمسی بالا در بیمارستان ها و مدارس ضد عفونی شوند تا خیابان ها راستش ، به این فکر کنید که چند بار دست یا دهان شما با یک خیابان در تماس است؟

کارشناسان بهداشت عمومی همچنین می گویند اولویت بندی کارهای اصولی بهداشتی حتی اساسی تر ، از جمله شستشوی مکرر دست با آب و صابون ، پوشاندن دهان هنگام سرفه و عطسه ، نگه داشتن فاصله ایمن (6 فوت) از افراد بیمار و ماندن در خانه در هنگام بیمار بودن هنوز هم بیشترین اهمیت را دارد.

 ویروس Coronaviruses  فقط چند ساعت روی سطحها می ماند ، به همین دلیل کالاهای وارد شده نمی توانند بیماری را به شما منتقل کنند ، اما یک تلفن نجس ، یک صفحه کلید می تواند ناقل باشد.

منبع: توریاب

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران