0/5 - (0امتیاز)
20 آبان 1399 ساعت :09:09 1636

پرگامون سرزمین واقعی زئوس

پرگامون برای مدت 150 سال ، از 283 تا 133 قبل از میلاد ، یک مرکز مهم تاریخی ، فرهنگی و تجاری بود .

پرگامون با غنای تاریخی و فرهنگی خود یکی از مهمترین مراکز فرهنگ و گردشگری دریای اژه در تور ازمیر است.

محل پرگامون

این شهر باستانی در منطقه برگاما ، 100 کیلومتری ازمیر / ترکیه واقع شده است.

تاریخچه پرگامون

پرگامون در دوران باستان یکی از مراکز مهم تجاری در منطقه میسیا بود. تاریخچه آن به قرن 7 قبل از میلاد برمی گردد. پاوسانیاس گفت که پرگامون توسط پرگاموس ، پسر آندروماک تأسیس شد. از طرف دیگر ، پسر هراکلس تلهفوس به عنوان بنیانگذار پرگامون نشان داده شده است. در متون باستانی ، نام پرگامون برای اولین بار در "بازگشت ده هزار نفر" گزنفون ذکر شده است.به غیر از محل استقرار باستان پرگامون در بالای کوه کاله ، تپه های زیادی در دشت Bakırçay وجود دارد. طبق تحقیقات انجام شده در این تپه ها ، تاریخ استقرار این شهر به دوران مفرغ قدیمی (3000 قبل از میلاد) برمی گردد. که می توانید در تور آنتالیا مشاهده کنید

اسکندر بزرگ در 334 قبل از میلاد تحت سلطه پادشاهی مقدونیه پرگامون را بهمراه تمام آناتولی غربی تصرف کرد. هنگامی که امپراتور مقدونیه ، اسکندر بزرگ در سال 323 قبل از میلاد درگذشت ، ژنرالان وی سرزمین او را به ارث بردند و سلطنت کردند. پس از مرگ اسکندر ، سرزمین های امپراتوری در میان ژنرال های او تقسیم شد. در سال 301 قبل از میلاد ، فرمانده مقدونی لیزیماخوس ، که منطقه پرگامون را فتح کرد ، پادشاهی خود را اعلام کرد.

آتالیدها ، یکی از سرداران اسکندر بزرگ پس از مرگ لیزیماخوس بر شهر پرگامون در آسیای صغیر حکومت می کردند. وقتی آتالیدس بالای تپه پرگامون را از نظر جغرافیایی مطلوب دید ، شهر پرگامون را ساخت.پرگامون تحت حاکمیت آتالیدها به پایتخت پادشاهی پرگامون تبدیل شد. بدین ترتیب این شهر به نام پرگاموس نامگذاری شد. وقتی پایتخت شد ، ساختمانهایی مانند کاخ ها ، معابد و تئاترها در شهر ساخته شد.

پس از واگذار شدن پادشاهی پرگامون به امپراتوری روم (133 قبل از میلاد) ، این مرکز به مرکز استان آسیا رم تبدیل شد و به او لقب نئوکور ، نگهبان مقدسات را دادند. پس از الحاق آن به رم ، پرگامون به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در آناتولی غربی باقی ماند. در این دوره پرگامون ارائه معتبرترین آثار را در ادبیات ، هنر ، علوم ، بهداشت و معماری آغاز کرد.این شهر باستانی موقعیت خود را به عنوان یک مرکز تجاری مهم در طول امپراتوری بیزانس ، پادشاهی Karesioğulları و امپراتوری عثمانی حفظ کرد. این یکی از مراکز برجسته امپراتوری عثمانی بود.

پرگامون سرزمین واقعی زئوس

ساختمانهایی در پرگامون

بناهای باستانی زیادی در این شهر وجود دارد. به نقشه زیر مراجعه کنید.

آکروپلیس پرگامون

ساختمانهای موجود در آکروپلیس:

  • معبد (پناهگاه) آتنا
  • کتابخانه پرگامون
  • معبد زئوس
  • تئاتر پرگامون
  • معبد تراژان
  • معبد دیونیسوس
  • معبد Asclepius
  • باسیلیکا سرخ

تئاتر رومی:

تئاتر شهر پایین یکی از مهمترین سازه های دوره روم بود.این مکان برای حداکثر 30 هزار تماشاگر در نظر گرفته می شد.

آمفی تئاتر:

آمفی تئاتر پرگامون در گذشته بر روی یک منبع طبیعی آب "Telli Dere" قرار می گرفت و بنابراین تئاتر میزبان بازسازی جنگ های دریایی همراه با مبارزات گلادیاتور بود.آمفی تئاتر 50 هزار نشسته یکی از فرم های منحصر به فرد معماری در آناتولی را نشان می دهد.

آگورا:

آگورا نقطه مرکزی اجتماعات عمومی و زندگی مالی - سیاسی شهرها در دوران باستان بود. دستورات پادشاهان پرگامون ، نوشته شده بر روی ابلیسک ، قبلاً در بازارهای شهر ارائه می شد.گل مینا در جنوب محراب زئوس واقع شده است. تقدیم به هرمس ، خدای بازرگانان ، آجرها به سبک دوریک ساخته شد. پایه های معبد Demeter در لبه غربی میدان قابل مشاهده است.

سالنهای ورزشی:

سالنهای بدنسازی ، در دوران باستان ، به عنوان امکانات آموزشی کشتی ، پرتاب بدون پرتاب ، پرش طول و غیره برای رقبا عمل می کردند.در شهر پرگامون ، سه سالن ورزشی عالی در سه تراس جداگانه همه پشت سر هم ساخته شد. از کتیبه های کشف شده قابل درک است که تراس های پایین تر توسط کودکان استفاده می شده است و تراس های مرکزی و بالایی به ترتیب به جوانان و بزرگسالان اختصاص داده شده است.سالنهای بدنسازی پرگامون نه تنها بزرگترین سازه های غیرمذهبی شهر بلکه بزرگترین ساختمانهای جهان یونانی بودند.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران