0/5 - (0امتیاز)
21 خرداد 1399 ساعت :21:36 871

پارک ملی گربه ویتنام

درتوصیف و بررسی جاذبه های کشور بی نظیر ویتنام ،جای پارک های ملی در اطلاعات گردشگری بسیار خالی است از همین جهت در این بخش ،به وصف این منطقه روح نواز، پارک ملی گربه خواهیم پرداخت .

به طور کلی می توان گفت که (Cat Ba National Park)یکی از دیدنی ترین مناطق در تور هانوی ویتنام است که دارای ۳۲ نوع گوناگون، از پستانداران است . یکی از گونه های بسیار نایاب جهان ،که در این پارک همچنان زیست دارد نوعی میمون سر طلایی است که به آن لنگور هم گفته می شود. از این میمون در حال حاضر ۶۵ مورد باقی مانده است که می توان از آن ها در این پارک دیدن کرد. این پارک از پرطرفدارترین مکان ها برای ، حامیان محیط زیست و حیوانات است.پارک ملی گربه در 1986 میلادی راه اندازی شد در مساحت کلی حدود (161هکتار) که ازاین  مساحت بخشی ؛جنگل (40 هکتار) و (53 هکتار)  دریا را شامل می شود که به دوقسمت اکوسیستم های زمینی (جنگلی)، و جزایر و آبها اکوسیستم های دریایی تقسیم شده است.این پارک در مجمع الجزایر ( کت با Cat Ba)  قرار گرفته است.

پارک ملی Cat Ba همچنین به دلیل تحقیقات باستان شناسی مشهور است که نشان می دهد شاید انسان ها بیش از 6000 سال در این جزایر زندگی کرده اند.

این شهر در فاصله تقریبی 45 کیلومتری از شرق Hai Phong City ، 150 کیلومتری جنوب شرقی Ha Noi و از شمال با Ha Long Bay هم، مرز مشترک دارد. پارک ملی Cat Ba در رزرو ثبت در یونسکو قرار دارد ولی زیبایی و جلوه فوق العاده ای از منطقه Ha Long Bay ، که یک میراث جهانی یونسکو میباشد را با شکوه تمام به نمایش می گذارد. این پارک همچنین محل زندگی انواع جانداران ، پستاندارن ، آبزیان میباشد که گونه های کمیاب گیاهی زیادی را نیز در خود جای داده است.پارک ملی Cat Ba یک جاذبه توریستی برای میلیون ها بازدید کننده داخلی و خارجی تور ویتنام است. با مراجعه به پارک ، گردشگران می توانند از زیبایی های مناظر و چشم اندازهای وسیع لذت ببرند.و در ساحل های پاک و تمیز به گرفتن حمام آفتاب بپردازند و از صدای باران های گرمسیری و پرندگان لذت ببرند.

مسیرهای پیاده روی

در پارک ملی چندین مسیر آسان و کم نظیر برای قدم زدن و ورزش کردن و یا کاوش در این منطقه بی نظیر وجود دارد. 

قله ی (NGU LAM ): این قله در یک منطقه بسیار سرسبز با دوساعت پیاده روی قابل دسترس است تا به آبشار مرتفع آن جلوی چشمان شما خود نمایی کند.

روستای (Viet Hai) : افراد علاقه مند به کمپ و قایق سواری و صخره نوردی به فاصله یک روز روستای VIETرا مشاهده میکنند و میتوانند یک شب را نیز در این روستا به صبح برسانند .

 دفتر مرکزی پارک: برای رسیدن به دفتر مرکزی و بدست آوردن اطلاعات در مورد گیاهان و جانداران کمیاب می توان از جاده  Trung Trang ، سوار اتوبوس Song Tung از Cat Ba Town شد با قیمت حدودی 8 دلار آمریکا.

برای گشت و گذار در پارک گربه احتیاج ضروری به در اختیار داشتن راهنمای سفر نیست ولی به طور معمول افراد در زمان انتخاب بازدید از روستای ویت ها را که فاصله ای 9 کیلومتری در دل جنگل را دارد از توصیه ها و راهنمایی های لیدرهای مشغول درپارک استفاده میکنند. درویت های رستوران و غذاخوری به همراه اقامتگاه برای آسایش مسافران تعبیه شده است .راهنما اجباری نیست اما قطعاً توصیه می شود. بسیاری از بازدید کنندگان تصمیم می گیرند در یک تور سازماندهی شده از Cat Ba Town به پارک مراجعه کنند ، اما شما همچنین می توانید راهنماهایی را در دفتر پارک ترتیب دهید.

این پارک دارای اکوسیستم های مختلفی است: جنگل های حرا ، جنگل های سنگ آهک و صخره های مرجانی.

لوازم مورد نیاز

کفش پیاده روی مناسب ، یک کت بارانی ، ظرف آب ، لباس برای باران های تند و گرمسیری ،چادرمسافرتی ، گرمایش مناسب ، نور برای شب ،وسایل غذاخوری و آماده سازی ، زیر انداز و دوربین عکاسی برای ثبت لحظات و تصاویز شگفت انگیز.

جابه جایی در پارک گربه کارسختی نیست و وسایل نقلیه برای شرایط متفاوت درنظرگرفته شده است.مثلا گردشگران می توانند با اجاره دوچرخه از جاده های مخصوص دوچرخه سواری استفاده کنند یا با سوار اتوبوس یا موتور های 4 چرخ خود رابه مناطق مختلف مثل ساحل ،دفترمرکزی یا روستاهای اطراف برسانند.

در اسکله نیز تمام روز قایق های مسافرتی انتظار جابه جایی مسافران رادارند.

پستانداران  موجود در پارک ملی بسیا ر متنوع و گسترده هستند اما از میان آنها ماکاها ، گوزنها ، مخمرها و چندین گونه سنجاب از جمله سنجاب غول پیکر سیاه.بیشتر مشاهده شده اند گویی این پارک خواستگاه آنها است .

پارک ملی گربه ویتنام

پارک گربه میزبان هفتاد گونه پرنده از جمله شاهین ، شاخ و فاخته میباشد.

زمان بازدید از پارک ملی گربه

در تمام سال امکان بازدید از ویتنام و هانوی و مهم ترازهمه پارک گربه وجود دارد .ولی در ماه های جون و جولای از بهترین زمان ها می باشد. زیرا براحتی میتوان از گرمای تاسبتان و رطوبت زیاد در امان بود.

 نکته : گردشگران محلی معمولاً در تعطیلات به پارک گربه می آیند ، بنابراین برای جلوگیری از شلوغی ، احتمال کمبود آرامش و افزایش قیمت ، باید بازدید خود را در طول هفته انجام دهید.

اسکان درگربه اخیراً ، به دلیل افزایش شدید گردشگری و مورد توجه قرارگرفتن پارک گربه توسط توریست ها وعلاقه مندان اروپایی و آمریکایی ، تعداد زیادی خوابگاه ، هتل و استراحتگاه از کیفیت پایین تا با کیفیت بالا به قیمت های متفاوت ساخته شده است.

اسامی مراکز اقامتی و غذاخوری در پارگ گربه : میمون جزیره توچال هتل 3*،

هتل جزیره گربه 4*، Catba Sandy Beach Resort (فعالیت های آبی ، ماهیگیری ، سفر با کشتی کروزو ورزش های آبی)، هتل 4* (Cat Ba Town) که سرشاراست از غذا های فوق العاده و خرید وسایل سفر و صنایع دستی .

غذا در شهر گربه

غذاهای دریایی  در گربه به دلیل استفاده از اکوسیستم های زیادی ، (دریایی وگیاهی و حیوانی )بسیار متنوع است. بعضی از گونه ها وجود دارند که فقط گربه  قادر به تهیه آنها است. اسامی غذاهای پرطرفدار و نایاب گربه را مشاهده کنید.

Geoduck Clamصدف یک غذای دریایی نادر است که با طول عمر 140 سال که طعمی شیرین دارد.بنابراین قیمت آن بسیار بالا است و بسته به اندازه آن به فروش می رسد. به روش های  کبابی ، بخارپز ، همراه با سالاد و فرنی سرو میشود.

خرچنگ نعل اسبی

خرچنگ نعل اسب مانند سایر خرچنگ ها دارای پوسته بیرونی سخت و صاف است که به اندازه یک دست بزرگ است. روشهای خوشمزه زیادی برای خوردن خرچنگ نعل اسب وجود دارد: سوپ ، سالاد ، رشته فرنگی ، فرنی و سرخ شده با لیمو. گوشت خرچنگ سخت و شیرین است و از پوسته آن برای تهیه سوغاتی زیبا استفاده می شود.

ماهی های دریایی

در گربه ، غذاهای دریایی از طرق مختلفی پخته می شود: جوش ، بخارپز ، خیساندن در سرکه جوش ، و سرخ شده. معروف ترین غذای پارک گربه ماهی کبابی است.

پارک ملی گربه ویتنام

 (Bun Tom) سوپ نودل با میگو

تومن بن یکی از غذاهای مخصوص پارک گربه است که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. ماده اصلی بون توم ،میگو تازه از دریای Hai Phong است. توم بون ترکیب کاملی از شیرینی ماهی کبابی ، میگو و آبگوشت است.

رستوران هایی که ارزش امتحان کردن و کشف این غذاهای بی نظیر را دارد به اسامی ذیل میشناسیم :رستوران کافه بامبو، نان و میگو ،رستوران گربه جنگلی ودکه هایی برای عرضه غذاهای ارزان تر در اطراف پارک موجوداست .

توصیه برای  پیاده روی مسیر (Ao Ech - Viet Hai)

این مسیر در درازای هشت کیلومتر طول جنگل سرسبز پارک ملی گربه است.

قسمت  اول که 100 متر به طول می انجامد ، سخت ترین بخش مسیراست زیرا باید از سنگ های بلند مرتفع عبور کرد. در امتداد مسیردرختان بزرگی وجود دارد که زیبایی خیره کننده آن  ارزش این همه سختی سفر را به واقع دارد. سپس بعد از بالا آمدن از مسیر کوهنوردی ، دریاچه بزرگی را در زیر درختان می توان دید که نام آن (AO ECH) است (به معنای واقعی کلمه به معنی استخر قورباغه است ).

آ و ایچ تنها ارتفاعات جنگلی آب گرفتگی در شمال ویتنام است. مساحتی 2الی 3 هکتاری دارد که  از سطح دریا 80 متر بالاتر است. آب موجود در حوضچه به حدی واضح است که می توانید تا انتهای حوضچه را مشاهده کرد! همانطور که از نام آن مشخص است ، می توان صدای وزوز قورباغه ها را شنید.

قسمت بعدی در امتداد جاده صخره های کوهستانی آهکی است . این جنگل آهکی و بسیاری از تاکستان ها در کنار زمین در هم تنیده اند ،مشاهده میشود. بعد از گذشت هشت کیلومتر در پارک ملی Cat Ba ،به دهکده ماهیگیری Viet Hai خواهید رسید کوهها این روستا را از هر طرف احاطه کرده اند و برای رسیدن به آن فقط می توانید از طریق دریا سفر کرده یا از طریق مسیر پیاده روی از طریق جنگل ملی Cat Ba National Part بروید.

آدرس : Đường xuyên đảo Cát Bà، Trân Châu، Cát Hải، Hải Phòng، Vietnam

تلفن: (84+)225 3688 981

سایت: www.catbanationalpark.vn

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران