0/5 - (0امتیاز)
17 دی 1398 ساعت :14:34 1190

پارک دریایی پولائو پایار (هیجان انگیزترین تفریحات دریایی لنکاوی)

پارک دریایی پولائو پایار (Pulau Payar) بزرگترین و زیباترین پارک دریایی با امکانات بیشمار در جزیره پولائو پایار واقع در اطراف لنکاوی می باشد.

اگر به دنبال یک مکان دیدنی و جذاب در لنکاوی هستید که در آن بتوانید در یکی از چندین سواحل دوست داشتنی شنا کنید یا حتی در میان مرجان های دیدنی و جانوران دریایی غواصی کنید، پارک دریایی پولائو پایار را در تور ارزان مالزی به شما پیشنهاد می کنیم. پولائو پایار جزیره ای است که در 30 کیلومتری جنوب جزیره لنکاوی واقع شده است. سفر از لنکاوی به پولائو پایار با یک قایق پرسرعت از مسیر جت کواه (یعنی بارانداز کشتی ها در ایالت کواه در لنکاوی) حدود یک ساعت طول می کشد. همچنین این جزیره زیبا در مالزی از پنانگ حدود 51 کیلومتر فاصله دارد. بنابراین جزیره پولائو پایار بین لنکاوی و پنانگ قرار دارد. قایق های بزرگ مجاز به پهلو گرفتن در اسکله کوچک پولائو پایار نیستند.

 اخیراً تفرجگاهی دریایی در اینجا به عنوان پارک دریایی توسعه یافته است که اکنون شامل چندین جزیره اطراف نیز هست. این پارک دریایی زیبا در تور ارزان لنکاوی شامل جزایر پولاو پایار، پائولو لمبو، پولاو پولاو کاکا و جزیره جدا شده پولو اس سینتانتانگ نیز می باشد که در حدود 13 کیلومتری آن واقع شده اند. از سال 1985 کل پارک دریایی به عنوان منطقه حفاظت شده ای از شیلات مشخص شده است، بنابراین می توانید در اینجا دیدار از ماهی و زندگی دریایی غنی و گوناگونی را انتظار داشته باشید!

پارک دریایی Pulau Payar مکانی زیبا در ساحل غربی شبه جزیره مالزی است که دارای صخره های مرجانی عجیب و غریب و زندگی دریایی شبیه به اقیانوس هند است. در بخش زندگی دریایی این پارک می توانید اسب های آبی شگفت انگیز، مارماهی های موروئید، دلقک ماهی ها، کوسه های سیاه و سفید، ماهی های خال خالی سیاه، باراکوداها و بسیاری دیگر از گونه های دریایی عجیب و غریب را مشاهده کنید! پولائو پایار همچنین در کل مالزی وسیع ترین گونه از صخره های مرجانی را داراست.

فعالیت های ساحلی در پولائو پایار

هنگامی که قایق شما در اسکله پارک دریایی پولائو پایار مستقر است، یک پیاده رو چوبی (یک تالار باریک) مشاهده خواهید نمود که به منطقه ساحلی منتهی می شود. چهار ساحل کوچک در این منطقه وجود دارد که در هر یک از آن ها می توانید شنا، غواصی یا موج سواری کنید. آب در اینجا آرام، زیبا و کم عمق است. دید معمول آب بین 30-50 متر است. با این وجود، گاهی اوقات در صبح ممکن است آب کمی تیره و تار شود. کوسه های بی ضرر (سیاه) در آب های اینجا وجود دارد. حتی وقتی از دور از سواحل غواصی می کنید و حدود 20 متر به سوی دریا پیش می روید، می توانید کوسه های سیاه دریایی را بینید. نترسید، آنها هرگز صدمه ای نمی زنند و وقتی متوجه انسان در نزدیکی خود می شوند فرار می کنند! می توانید یک دوربین زیر آب اجاره کنید تا بتوانید به دیگران ثابت کنید که در واقع با کوسه های بزرگ شنا کرده اید!

 البته انواع مختلف دیگری از ماهی نیز وجود دارد که می توانید در آب های اینجا مشاهده کنید از جمله طوطی ماهی ها، ماهی فرشته، دمسلفی، خرگوش ماهی نادر، پروانه ماهی، شقایق ماهی و غیره. یکی از بهترین مکان های تجمع ماهی ها زیر پل (اسکله) است. جایی که می توانید بیشترین تعداد ماهی و زندگی دریایی را ببینید. اینجاست که می توانید از زیباترین جاذبه های تور مالزی بهره مند شوید.

غواصی خارج از ساحل

برخی از تورهای غواصی در این منطقه به شما امکان غواصی دریایی را می دهند که به یک قایق احتیاج دارد تا شما را به منطقه صخره ای ببرد. یکی از این مناطق فوق العاده بزرگ غواصی در پارک در House Reef است که در نزدیکی ساحل شرقی جزیره پولائو پایار واقع شده است. یکی از برگزار کنندگان تور غواصی در این منطقه (Langkawi Coral Platform) پنتون شناور ساحلی مخصوص به خود را دارد که از آنجا می توانید برای غواصی آماده شوید. شما می توانید بسیاری از مرجان های رنگارنگ و منحصر به فرد را در طول غواصی ببینید. به غیر از مرجان های باشکوه، ماهی هایی مانند ماهی پروانه ای، مارماهی های مورای، شیر ماهی، خرگوش ماهی ها، طوطی ماهی ها، ماسوره ها و موارد دیگر را نیز خواهید دید. شما در کنار کوسه های سیاه بی ضرر شنا خواهید کرد... این تجربه ای فوق العاده همراه با تور لحظه آخری مالزی خواهد بود!

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران