0/5 - (0امتیاز)
31 اردیبهشت 1399 ساعت :15:30 1326

مجمع الجزایر اطراف فی فی

جزیره فی فی در واقع گروهی از 6 جزیره در تایلند است که آنچه را به عنوان مجمع الجزایر Phi Phi شناخته می شود تشکیل می دهد.Phi Phi توسط بعضی از زیباترین جزایر محاصره شده است که این جزایر دقیقاً مانند خود جذابیتهایی برای ارائه دارا هستند.

Koh Khai Nok کوه خای نوک

این جزیره یک گوهر پنهان کوچک زیبا و یک مکان کم تحرک جذاب است که در حدود 25 کیلومتری شمال غربی جزیره فی فی واقع شده است که با قایق های موتوری تقریباً 30 دقیقه از تور پوکت (ساحل شرقی) فاصله دارد. جزیره koh khai nok شبیه مثلثی کوچک است که تقریباً به اندازه یک زمین بزرگ فوتبال که در اطراف خود دارای صخره هایی با شن و ماسه های سفید انباشته شده است که تحت تأثیر جریانهای قوی، امکان شنا کردن در آب های فیروره ای و شفاف و امکانات فوق العاده غواصی را در تور تایلند فراهم میسازد. در شمال جزیره، مسترهای رادیویی و تپه هایی مشرف به شهر پوکت قرار دارند که زیبایی و جلوه ی خاصی به جزیره میدهد. این جزیره دارای تعداد زیادی از گیاهان و جانوران دریایی ساحلی است که با نزدیک به 12 گونه غنی از ماهی های گرمسیری موجود است.در این جزیره یک قهوه خانه وجود دارد که هنگام وزیدن باد ،باد را با بوی قهوه عالی در مشام پر می کند همچنین دارای رستوران های متعددی است که در آن انواع غذاهای دریایی تازه ای طبخ میشود و بهترین ساندویچ ها دراین جزیره در دسترس هستند. آبشار بی نظیری با آب و هوایی دلپذیر در ساحل این جزیره بکر وجود دارد که بازدید کنندگان را شگفت زده میکند.

جزیره پشه

جزیره پشه که به زبان تایلندی به کوه یونگ معروف است در نزدیکی جزیره بامبو و تقریباً 2.5 کیلومتر از نوک شمالی کوه فی فی در شمال شرقی جزیره فی فی واقع شده است و مکان بعدی با دیدنی های خاص است . این جزیره را وقتی از بالا مشاهده کنید شکلی مانند شبیه ناخن خم شده دارد و تقریباً 1000 متر طول با 150 متر عرض را دارد. درضلع شرقی جزیره پشه ، 2 ساحل پنهانی وجود دارد که با قایق های موتوری موجود در جزیره میتوان به آنجا رفت، که به دلیل مخفی بودن سواحل به ندرت توسط کسی بازدید می شوند. این جزیره نام خود را مدیون تعداد زیادی از پشه هایی است ، که در غروب آفتاب دیده می شوند و آنجا را برای افرادی که قصد صرف یک شام عاشقانه همراه با نور شمع را دارند کمی ناراحت کننده می کند. محیط اطراف جزیره پشه در میان جامعه ورزشی زیر آب، مشهور است زیرا به دلیل تسلط زیر آب، از صخره های مرجانی نرم و با شکوه و زندگی دریایی شناخته شده است که به حفظ صخره های مرجانی رنگارنگ کمک می کنندو آنجا را به یک مکان غواصی خیره کننده در آبهای نسبتاً کم عمق (عمق 15 متر) تبدیل کرده است .از جذاب ترین ویژگی بازدید از این مکان ، وجود یک قلعه سه سر است که در عمق 15 متری وجود دارد که خانه ای را برای کوسه های صخره های سیاه تهیه کرده است.

مجمع الجزایر اطراف فی فی

جزیره Koh Bida Nok & Nai

این جزیره از گروه جزایر Koh Bida Nok و Koh Bida Nai است که سمت جنوبی جزیره فی فی واقع شده که دارای صخره های آهکی میباشد ،صخره های سنگ آهک ساده ای که از دریای آندمان در 1.5 کیلومتری جنوب کوه فی فی لی رو به افزایش است تنها ادعای شهرت این جزایر که به دلیل منظره ی زیبای موجود در زیر آب ،به یکی از نقاط شیرجه مورد علاقه درآبی کم عمق در اطراف فی فی تبدیل کرده است و همچنین برای غواصی بسیار شناخته شده است که فرصت های غواصی پر هیجان با ارائه دیوارهای بزرگ به غواصی تا عمق 35 متر را برای بازدید کنندگان ارائه می دهند. غواصان برای غواصی معمولاً از قسمت شرقی آن وارد آب می شوند و از جنوب به سمت صخرها حرکت می کنند. این جزیره دارای تنوع زیادی از زندگی دریایی است و به ویژه به خاطر کوسه های گورخر و تپه هایی که روی شن قرار دارد مشهور است.لازم به ذکر است در این جزیره غاری هیجان انگیز وجود دارد که فقط توسط افرادی که در تکنیک های غواصی غار تجربه و مهارت دارند قابل کاوش است.

جزیره خیره کننده بامبو

جزیره بامبو که با فضایی چشم گیرسرسبز ، شن و ماسه براق و آب های فیروزه ای زلال و شفاف محاصره شده است به زبان تایلندی با نام Koh Pai به مجموع جزایر فی فی معروف است. جزیره خیره کننده بامبو یک منطقه گرمسیری است که به راحتی یک گریز از ازدحام جمعیت را ارائه می دهد و در فاصله حدودا 13 کیلومتری از تونسای و تقریباً در پنج کیلومتری نوک شمالی کوه فی فی دون قرار دارد ، این جزیره با ابعاد تقریباً 600 متر به طول 700 متر است که شکلی همانند قلب را دارد و کاملاً توسط یک نوار یا (همان خط ساحلی ) ماسه سفید محاصره شده است. درجزیره زیبای بامبو از فاصله 50 متری ساحل ،میتوان یک غواصی خوب که در این جزیره معمولا از طریق کو فی فی دون ، تقریباً در 45 تا 60 دقیقه با قایق طولی قابل دسترسی است، در کنار صخره های مرجانی تجربه کرد. در این صخره های مرجانی تنوع جالبی از ماهی ها و گونه های بی مهرگان را مانند بت مور، تارماه (تالاسوما لونار) ، پف ماهی و صدف غول پیکرهای رنگارنگ همچنین شقایق های دریایی که در مکان هایی با عمق 2 تا 4 متر بر روی صخره ها زندگی می کنند قابل مشاهده هستند.

مجمع الجزایر اطراف فی فی

قسمت مرکزی این جزیره پوشیده شده از پوشش گیاهی سرسبز از جمله درختان Casuarinas و دیواره های صخره ای بسیار زیبا و مرتفع و از همه مهم تردرختان بامبو که جلوه ی خاصی به جزیره داده ،به همین دلیل نام خود را به این جزیره داده است. در جزیره بامبو ضلع شمال شرقی جزیره مکانی ترتیب داده شده برای تماشای طلوع آفتاب هم چنین چادرهای کمپینگی وجود دارد که می توان در ساحل اجاره کرد که زیر سایه درختان ، یک نوار کوچک ساحلی با نوشیدنی و میان وعده سرو می شود.

جزیره بامبو که مکان پر هیجانی برای یک سفر یک روزه است ، میزبان فرصت های فوق العاده غواصی است. بین جزایر فی فی و فی فی دون و بامبو ، یک صخره مرجانی برجسته معروف به "هین کلنگ" وجود دارد که احساس شگفت انگیز شنا کردن در شکلی مانند آکواریوم را برای همگان ایجاد میکند و باعث میشود زندگی دریایی پنهان و در عین حال دیدنی تایلند را کشف کرد. این جزیره چون به ساحل نزدیک است ، تقریباً توسط صخره ای محاصره شده که تا 500 متر از ساحل پخش می شود.برای رسیدن به آنجا ، قایق هایی با دم بلند در دهکده Tonsai یا Village Gypsies Sea در ساحل Laem Thong اجاره داده میشود که با مسافت تقریبی 40 تا 60 دقیقه طول خواهد کشید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران