0/5 - (0امتیاز)
16 اسفند 1398 ساعت :20:55 1401

شهر مارسی فرانسه (عروس مدیترانه!)

شهر مارسی فرانسه (Marseille) با قایق های زیبا، دوچرخه ها، کشتی ها، سواحل و مناظر دیدنی خود یکی از برترین مقاصد گردشگری در کرانه مدیترانه می باشد.

بندر مارسی یک شهر چند ملیتی محسوب می گردد که اقوامی از دسته های گوناگون ملیتی را در خود جای داده است. به گونه ای که اقوام گوناگونی از قبیل یونانی ها، اهالی الجزایر، ایتالیایی ها و نیز دسته ای از اسپانیایی ها در این شهر زیبا و چند ملیتی سکنی گزیده اند. این شهر زیبا و دیدنی در جنوب شرقی فرانسه قرار گرفته است و زادگاه عده کثیری از نویسندگان و هنرمندان فرانسوی از جمله الکساندر دومای پدر شناخته می شود. فرهنگ و هنر شهر مارسی به قدری غنی می باشد که برخی از این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا یاد می کنند.

جاذبه های گردشگری مارسی

مارسی مکان زیبا و خوش منظره ای است اما ارزش تاریخی آن بسیار مهمتر است! مارسی شهری است که پس از نابودی تقریباً کامل در طاعون بزرگ مارسی در سال 1720، دوباره زنده شد. تقریباً 70 سال بعد، انقلاب حیرت انگیز فرانسه در اینجا متمرکز شد و در اینجا بود که سرود ملی فرانسه با نام "La Marseillaise" رایج گردید. این شهر در انقلاب صنعتی، استقرار امپراتوری فرانسه و سپس حمله آلمان و جنگ جهانی دوم تغییرات بسیاری را شاهد بود که طی آن دوباره تقریباً نابود شده و مجددا بازسازی گردید. هم اکنون مارسی یک بندر پر جنب و جوش و شلوغ است که دارای تعداد زیادی از اجتماعات مهاجر است. مارسی در سال 2013 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد.

به هنگام سفر به مارسی با تور ارزان فرانسه، باید کاوش در اطراف بندر قدیم این شهر را که قلب فرهنگی شهر است، آغاز کنید. قطعا به هنگام این کاوش با مناظر شگرف و زیبایی روبرو خواهید گشت! جالب است بدانید که فیلم های محبوب "Love Actually" و "سرویس مخفی اعلیحضرت (Her majesty’s Secret service)" فیلمبرداری شده است. این منطقه دارای قدمتی در حدود 3 هزار سال است و کشتی های تجاری از روزگاران دور در اینجا لنگر انداخته اند. همچنین شهر مارسی فرانسه مکانی عالی برای خرید صید تازه با قیمت ارزان است.

در ضلع جنوبی بندر، صومعه سنت ویکتورس (Saint Victors Abbey) را پیدا خواهید کرد که یکی از قدیمی ترین مکان های عبادت مسیحیان در فرانسه محسوب می گردد (تاریخ احداث این صومعه کهن مربوط به سال 415 میلادی است). فانوس دریایی فاره د سنت ماری (Phare de Saint Marie) نیز یک جاذبه مهم در مارسی محسوب می شود. همچنین به هنگام سفر به مارسی با تور ارزان اروپا، دیدار از هتل باستانی د ویلی (de Villie) که تالار اصلی این شهر است را نیز از دست ندهید! این مکان به دلیل ساختمان های فوق العاده قدیمی مانند Hotel de Cabre (1535) و Hotel Dieu (1593) و موزه تاریخ مارسی (Museum historie ) و naturelle de Marseille (1819) مشهور است.

بزرگترین پارک در مارسی، پارک ملی کالانکس است. قایقرانی در آبهای لاجوردی و گشت و گذار در یک مسیر 20 کیلومتری در میان مناظری شگفت انگیز یکی از بهترین کارهایی است که در اینجا می توان انجام داد. حمام آفتاب، پیاده روی و تماشای 900 گونه گیاهان و جانوران (بزرگترین مارمولک و طولانی ترین مارها در اینجا یافت می شوند) نیز در این پارک مقدورخواهد بود.

از دیدنی های مشهور شهر مارسی فرانسه می توان به بندر قدیم شهر (ویو پورت)، کلیسای جامع نوتردام دولاگارد، قصر ایف، ساختمان شهرداری، قلعه لانگ شامپ، سالن اپرای زیبای شهر، موزه هنرهای معاصر مارسی، پارک پیر پوگه، موزه فشن و مد مارسی، مجتمع خرید بورس سنتر، موزه تاریخ مارسی و پارک بورلی اشاره نمود.

نکاتی که به هنگام سفر به مارسی باید بدانید!

  • ممکن است شنیده باشید که مارسی شهر امنی نیست! البته این شهر در دوران های گذشته به ناامنی معروف بوده اما اکنون مدت هاست این قضیه دیگر صحت ندارد. البته برای احتیاط لازم است که مراقب وسایل و اشیا ارزشمند خود باشید.
  • جشن ها و فستیوال های چهارفصلی در مارسی به صورت دوره ای برگزار می گردند که بسیار زیبا و دیدنی بوده و شرکت در آن ها را به گردشگران و مسافرین تور اروپا توصیه می نماییم.
  • در مارسی علاوه بر این که می توانید از امکانات شنا و حمام آفتاب در مجاورت ساحل بهره مند گردید، بلکه امکاناتی همچون غواصی نیز به خصوص در فصل تابستان در آب های اطراف این شهر فراهم است.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران