0/5 - (0امتیاز)
25 آذر 1398 ساعت :12:49 1027

جزیره لنکایان مالزی (جزیره لاک پشت ها)

در فاصله کمی از شهر Sandakan در شرق صباح، جزیره لنکایان (Lankayan) قرار دارد که یک جزیره گرمسیری کوچک اما زیبا در دریای سولو است.

لنکایان بهتی کوچک در اطراف مالزی به شمار می آید! یک جزیره کوچک با نخل های درشت که دارای سواحل ماسه ای سفید بکر است و انزوا، آرامش، شنا و غواصی تماشایی را ارائه می دهد. جزیره لنکایان که در شرق ایالت صباح مالزی قرار دارد، در بین علاقه مندان به غواصی بسیار محبوب است و می تواند مقصدی بسیار محبوب با جاذبه های طبیعی بسیار برای سفر شما همراه با تور ارزان مالزی باشد. منطقه اطراف لنکایان یک پارک دریایی رسمی محافظت شده است. اقدام برای تاسیس این پارک به منظور حفظ ارزش غنی محیط زیست منطقه و جاذبه های گردشگری آن انجام شد. متأسفانه این امر و احداث این پارک دریایی هنوز هم مانع صید غیرقانونی ماهیگیران در آبهای اطراف لنکایان نمی شود. در جزیره لینکایان تور مالزی تنها یک اقامتگاه به نام Lankayan Island Dive Resort وجود دارد که از لحاظ هزینه اقامت در مقایسه با سایر جزایر گرمسیری در مالزی آنقدر ها هم ارزان نیست! جالب است  بین ماه های ژوئن و سپتامبر لاک پشت ها به ساحل می آیند تا تخم گذاری نمایند. در همان فصل، بازدید کنندگان می توانند از لاک پشت های تازه از تخم بیرون آمده دیدن کنند که راه خود را به سمت دریا می یابند و مناظر طبیعی بی نظیری را تشکیل می دهند. اغلب لاک پشت هایی که در اطراف لنکایان وجود دارند، لاک پشت های سبز و لاک پشت های گونه Hawksbill هستند. به این ترتیب بسیاری از لاک پشت ها در این منطقه زندگی می کنند که حتی افرادی که به زیر آب شیرجه می زنند یا در اطراف جزیره لنکایان غواصی می کنند، قادر به مشاهده آن ها در زیر آب خواهند بود.

جزیره لنکایان گونه های زیادی از گیاهان و جانوران جذاب دارد. تنها اقامتگاه تفریحی در جزیره، Lankayan Island Dive Resort، در سال 1997 ساخته شد. غواصان توسط زندگی بیشمار کلان دریایی که شامل مرجان ها و کشتی های غرق شده در دریا می باشند، جذب لنکایان می شوند. جزیره لنکایان به دلیل کوسه و نهنگ های دیدنی اش نیز شناخته شده است. جانورانی که در آبهای جزیره ساکن هستند شامل اسکار، براکودای دم زرد، جک و طوطی ماهی می باشند. جانوران دیگر شامل کوسه های مشکی، صدف های غول پیکر، ماهی های شقایق پنجه ای، خرچنگ های تزئینی و عنکبوتی، میگوهای مرجانی، پیپفیش ها، گورناردها و پاروتفیش ها می باشد. گیاهان بومی شامل درختان Casuarina و پیچ گوشتی پاندان هستند. لاک پشت های دریایی سبز و شاهین دریایی این جزیره را به یک مکان اصلی لانه سازی در دریای سولو تبدیل می کنند. لاک پشت ها توسط کارکنان محلی نگهداری  و محافظت شوند، آن ها تخم ها را بازیابی و شمارش می کنند و سپس در یک منطقه محصور برای جلوگیری از شکار آن ها را رها می کنند. در 13 اکتبر 2003، جزیره لنکایان بخشی از منطقه حفاظت شده دریایی جزایر Sugud (SIMCA) اعلام شد. به عنوان بخشی از SIMCA، جمع آوری منابع (ماهیگیری و غیره) توسط دولت ایالت صباح مالزی در این جزیره ممنوع اعلام شده است.

غواصی در جزیره لنکایان

جزیره لنکایان یک بهشت ماکروبیوتیک است. در زیر آب می توانید امتداد بزرگی از مرجان های سخت و نرم از جمله بسیاری از ماهی های رنگارنگ مشاهده کنید. غالباً جانوران دریایی بسیاری در اطراف آب های لنکایان قابل رویت اند، از دسته های بزرگ اسکاد گرفته تا  باراکوداهای زرد رنگ (نوعی ماهی زیبا و طوطی ماهی ها. اگر در زمان مناسب همراه با تور لحظه آخری مالزی به لنکایان سفر کنید (معمولاً بین مارس و مه) منطقه اطراف لنکایان یکی از بهترین ها برای مشاهده کوسه ها و  نهنگ غول پیکر است. در جزیره لنکایان یک مدرسه غواصی نیز وجود دارد (که در آنجا می توانید PADI یا مدرک دوره غواصی خود را نیز تهیه کنید). آنها سفرهای غواصی را به بیش از 40 سایت غواصی در اطراف جزیره  ارائه می دهند. محبوب ترین سایت شیرجه در "کشتی شکسته لنکایی" است. یک کشتی ماهیگیری غیرقانونی که سال ها پیش در اعماق دریا آرام گرفته است.

چگونه به جزیره لنکایان برسیم؟

همانطور که پیشتر ذکر شد، لنکایان در نزدیکی شهر Sandakan در شرق ایالت صباح مالزی قرار دارد. ابتدا باید یک هواپیما از کوالالامپور یا کوتا کینابالو (یا هر شهر دیگری که به سانداکان پرواز دارد) به هواپیمایی به مقصد Sandakan سوار شوید. قایق سواری به جزیره لنکایان حدود یک ساعت و نیم از سانداکان طول می کشد. از آنجایی که قایق صبح زود سانداکان را ترک می کند،. بهتر است شب قبل در آنجا بمانید. قایق سواری به جزیره لنکایان همیشه بخشی از رزرو شما در هتل Lankayan Island Dive Resort به شمار می آید.

 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران