0/5 - (0امتیاز)
02 مهر 1398 ساعت :20:24 1386

برج پیزا ایتالیا ( برج ناقوس خمیده ایتالیا)

برج پیزا (Tower of Pisa ) در شهر ساحلی پیزا یکی از پر بازدیدترین شهرهای ایتالیا در منطقه توسکانی واقع شده است و یک جاذبه مهم توریستی است.

برج پیزا در کنار کلیسای جامع پیزا و در میدان دی میراکولی که به میدان معجزات شهرت دارد بنا شده است. ساختمان برج خمیده پیزا آخرین عنصر آداب تشریفاتی بناهای تاریخی به شمار می آید. اگرچه این برج قبل از اینکه حتی به پایان برسد شروع به خم شدن کرد اما به دلیل خاک سست و پایه بد بوجود آمده سرانجام به پایان رسید و به یک اعجاز معماری مجذوب بین المللی تبدیل شده است. بازدید کنندگان می توانند از پله های کج برج به سطح بالایی آن صعود کنند و از چشم اندار نمای شیب دار از بالای برج پیزا لذت ببرند.برج پیزا (Tower of Pisa ) نماینده چهار بنای یادبود تاریخی در شهر پیزا ایتالیا شامل کلیسای جامع پیزا و تعمیدگاه و برج ناقوس پیزا و آرامگاه است. برج پیزا یکی از برجسته ترین بناهای معماری اروپا قرون وسطایی به سبک رومی می باشد. ساخت برج ناقوس پیزا به عنوان سومین و آخرین ساختار مجموعه کلیسای جامع شهر در سال 1173میلادی آغاز شد و در قرن 14میلادی در سال 1399 به پایان رسید. ساخت این بنای تاریخی به گونه ای طراحی شده است که56 متر ارتفاع داشته و از سنگ مرمر سفید ساخته شده است. استقرار نابرابر پایه های ساختمان در زمین نرم مورد توجه قرار گرفت. در آن زمان جنگ بین شهرها و کشورهای ایتالیا شروع شد و تقریباً یک قرن ساخت و ساز متوقف شد. این مکث باعث شد پایه های برج نشست کرده و مستقر شود و احتمالاً از سقوط زودهنگام آن جلوگیری کرد.اما برج در نهایت در قرن چهاردهم برپا شد. راه پله های مارپیچ دوقلو قسمت داخلی برج را به هم چسبانده اند و 294 پله از زمین به محفظه زنگ منتهی می شوند . طی چهار قرن هفت زنگ برج نصب شده است. بیشترین وزن آن بیش از 3600 کیلوگرم بود. با این وجود تا اوایل قرن بیستم زنگ های سنگین تر خاموش شدند زیرا اعتقاد بر این بود که حرکت آنها به طور بالقوه می تواند بخش خمیده برج را بدتر کند. پایه ها با تزریق سیمان و انواع مهاربندی تقویت شده است اما در اواخر قرن بیستم این سازه همچنان فرو می ریزد . به میزان 1.2 میلی متر در سال و در معرض خطر فروپاشی قرار گرفت. در سال 1990 برج پیزا بسته شد و تمام زنگ ها خاموش شدند. کار در ماه مه سال 2001میلادی به پایان رسید و بنای یاد بود برای بازدید کنندگان تور ایتالیا بازگشایی شد . مهندسان انتظار داشتند که برج حداقل برای 200 سال پایدار بماند.تا مسافرانی زیادی از سراسر دنیا بتوانند با تور اروپا از برج پیزا ایتالیا بازدید نمایند.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    سمانه
    هتل فاقد دمپایی فاقد مسواک فاقد خمیردندان حتی اتاقی که به ما دادن برای من و همسرم دوتا تخت یک نفره رو چسبوندن به هم صبحانه هتل بسیاااااار بد اصلا توصیه نمیکنم فقط نزدیک خیابان پاتونگ یانگ وگرنه هیچ ارزشی نداره