0/5 - (0امتیاز)
20 مهر 1398 ساعت :12:16 3090

مسجد و آرامگاه ایوب سلطان

مسجد ایوب سلطان(Eyüp Sultan) و مقبره آن یکی از میراث مهم استانبول است.

اطلاعات و تاریخچه مسجد ایوب سلطان:

این مسجد درست در سال 1458 پس از فتح استانبول ساخته شد. با حضور مقبره ایوب سلطان ، که قبل از او ساخته شده است ، به یکی از مهمترین مراکز استانبول تبدیل شده است.این مسجد که با گذشت زمان کاملاً ویران شد  توسط سلطان مهمت دوم و سلیم بازسازی ، مناره‌ها و پایه ها آغاز شد. در پایان کارهای ساختمانی که در سال 1798 شروع شده و 2 سال به طول انجامید ، این مسجد شکل فعلی خود را می گیرد.

ایوب سلطان کیست؟

ایوب سلطان از یاران حضرت محمد (ص) میباشد و در طول محاصره اعراب آنزمان کشته میشود شتر نبی وقتی می خواهد وارد مکه شود ، در مقابل خانه او زانو زده است.در سال 1453 با فتح استانبول می توان مکان قبر ایوب را تعیین کرد. فاتح می خواهد قبر را پیدا کند .یک سنگ مرمر با کتیبه قبر هزاره از مقبره کشف میشود. پس از یافتن قبر ایوب سلطان ، اولین مسجد استانبول در اینجا ساخته شد و مقبره ای برای او ساخته شد. بعداً ، به دلیل احترام به ایوب سلطان ، تمام مراسم سلاطین در مقبره ایوب سلطان برگزار شد.

مقبره Eyüp Sultan دیدن ساعت ها و روزها

به دلیل کار مرمت که از چند سال پیش آغاز شد ، مقبره برای مدت طولانی بسته شد. مقبره که برای مدت کوتاهی در ماه رمضان افتتاح شد ، پس از اتمام مرمت ، برای بازدید کنندگان گشوده شد. مقبره بین ساعت 09.30-16.00 برای بازدید کنندگان تور های اروپا باز است.

مسجد ایوب سلطان کجاست؟ چگونه به آنجا برسیم؟

این مسجد در مرزهای منطقه ایوب استانبول قرار دارد که نام خود را نیز به آن می دهد. برای رسیدن به مسجد می توان از گزینه های مختلفی استفاده کرد.

برای رفتن با اتوبوس به بلوار Eyüp Sultan می توانید از خطوط زیر استفاده کنید.

• 39 AKŞEMSETTİN NEIGHBORHOOD - YENİKAPI
  • 55EY EYÜP ÜÇŞEHİTLER-AKSARAY
  • 86V EYÜPSULTAN-TELLERS
  • 94Y YEŞİLPINAR - BAKIRKOY

اگرچه همه این خطوط در ایستگاه Eyüp Sultan متوقف نمی شوند ، اما آنها از بلوار Eyp Sultan عبور می کنند ، که بسیار نزدیک به مسجد است. بعد از یک پیاده روی کوتاه می توانید به مسجد برسید.كسانی كه می خواهند با وسیله نقلیه خود بیایند ، می توانند از جهت غازیوسمانپاش به عدوانه بروند و از خروجی ایوب خارج شوند تا با كمك تابلوها به مسجد برسند. یا از سیرکسی در مسیر Unkapanı در زیر پل Unkapanı ، می توانید ابتدا به Feshane و سپس Eyüp برسید.برای کسانی که می خواهند با مترو بروند ، می توانند در صورت رسیدن به Bayrampaşa با 15-20 دقیقه پیاده روی از خط مترو فرودگاه Yenikapı-Atatürk یا خط Kirazlı-Yenikapı به مسجد برسند. یا می توانید اتوبوس ها و مینی بوس هایی را نیز که از این مسیر عبور می کنند را سوار شوند.برای رسیدن به Metrobus ، باید در ایستگاه آیوانسرای پیاده شوید و 10 دقیقه پیاده روی کوتاه داشته باشید.یكی از بهترین گزینه ها خدمات حمل و نقل دریایی بین Eyüp و Isküdar Pier است.

مکان هایی برای بازدید در منطقه

برخی از اماکن نزدیک مسجد عبارتند از: تپه پیر لوتی ، مینیاتورک ، مسجد مهرماه سلطان ، موزه کاریه و کاخ تکفور است که میتوانبد در تور استانبول از آن بازدید کنید

ساختار مسجد ایوب سلطان:

• گنبد مسجد همراه دو نیم گنبد 17.5 متر قطرش میباشد.
  • مسجد ایوب سلطان دارای 4 گنبد کوچک و 4 گنبد بزرگ میباشد
  • داخل مسجد لوستر و فرش دارد.
  • وسایل شخصی حضرت محمد (ص) در آنجا نگهداری میشود

قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

راه سفر

ما مردادماه 1402 به مدت سه شب در این هتل بودیم. درحد یه هتل دو ستاره هستش. ملحفه ها و حوله ها همه کثیف. نظافت و خانه داری در حد صفر. مسواک و لوازم بهداشتی نداشت. برای دو نفر یه دونه حوله گذاشته بودن. صبحانه گرم فقط ماکارونی و سوسیس تخم مرغ!!! به هیچ وجه به کسی پیشنهاد نمیدم که بره این هتل. پولتون رو دور نریزید. بعد اینکه لطفا لطفا به هیچ وجه با آژانس * سفر نرید چون هماهنگی های بسیار ضعیفی دارند و ما موقع رفتن به وان، نزدیک بیست و چهار ساعت در مسیر بودیم و عملا یک روزمون کامل از بین رفت و در کل عملکرد بسیار ضعیفی دارن و جوابگو نیستن.

حدیث خادمی
    سلام وقت بخیر برای همه عزیزانی که قصد سفر به وان رو دارن ابدا هتل تامارا رو انتخاب نکنید گول چهار ستاره بودن این هتل رو نخورید من برای بار سوم بود که به وان سفر کردم و این هتل اسمی چهارستاره ولی در حد دو ستاره هم نبود اتاق ها بسیار کثیف پتو نداره برای دو نفر مسافر فقط یکدست حوله گذاشتن برای گرفتن دستمال کاغذی که نداشت در ابتدای ورود دو روز به لابی مراجعه کردیم تا بتونیم فقط یه دستمال کاغذی بگیریم از نظر نظافت اتاق ها که افتضاح بود مثلا اتاق تمیز کرده بودن ولی حتی سطل اشغال سرویس رو خالی نکردن حمام رو که اصلا فکرش نکنید چون اصلا دوش مناسبی نداشت سرویس فرنگی خراب بود و تخلیه مناسب نداشت اینترنت که اصلا هیچی نگم بهتره هر ساعت تغییر رمز میدادن و مجبور بودیم به صورت مکرر از لابی بپرسیم و تازه وصل شدن اش نفتی بود سرعت در حد مورچه صبحانه افتضاح نان بیات ، ظروف ملامینی شکسته و کثیف ، حتی ظروف روی میز مثل نمکدان جای شکر و قند و... بسیار کثیف سفر به وان و اقامت در هتل تامارا ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ این هتل اصلا برای اقامت مناسب نیست
    شیوا
    هتل بسیار عالی اتاقها تمیز بزرگ و همراه با کولر و مرتب پرسنل بسیار خوش برخورد رفتن به این هتل پیشنهاد میدم
    آراز نصیری
    هتلی عالی با برخورد مناسب، صبحانه مفصل، بسیار تمییز و در حد ۷ ستاره
    سعید مظاهری
    سلام وقت بخیر از تاریخ 13 تا17 مسافر این هتل بودم فقط جهت دوستان بگم که کلا در وان هتل 5 ستاره تاپ، در حد مسافر خانه دو ستاره است چندین هتل رفتم که این رو میگم و اما هتل تامارا: در مرکز شهر ونزدیک به مراکز خرید هستش لابی هتل و راهروها تاریک خونه، پذیرش هتل فقط زبان ترکی بلدند و اصلا یک کلمه انگلیسی نمی فهمند، سرویس دهی اتاق در حد مسافرخانه، رستوران به دلیل وجود باربیکیو در هر میز مملو از بوی روغن، شیرآلات اکثراً معیوب، صبحانه در حد چند قلم، تازه این گل سر سبد هتل‌های اینجاست، مسواک، حوله دمپائی فراموش نشه، تنها حسنش اینه که بر خلاف اکثر هتلها، کولر داره... خدمتکاران کلا به حمام و دستشویی کاری ندارندو...
    گیتی ملاباشی
    سه روز همراه بچه هام در هتل تامارا اقامت داشتیم از برخورد کارکنان بسیار راضی بودیم.صبحانه عالی و متنوع بودنظافت هم خیلی خوب بود.مکانش هم مرکز شهر بود.پیشنهاذ میکنم حتما برید عالیه
    مریم یکه روستا
    از خدمات هتل بسیار رضایتمند بودم
    محمد رضا
    واقعا افتضاح بود. تلویزیون و یخچال خراب. سرویس اتاق بد. قیمتش خیلی نسبت به قبل گرون شده. متاسفانه یکی از کارکنان هتل رفتار خیلی بد و کاسب معابانه داشت که خیلی اذیت شدیم
    پرینازاحمدزاده
    خیلی راضی بودیم غذاهاشون عالی بودصبحانه کامل بود تمیزبود فصل سرمابودکلا گرم بودطوری که پنجره روبازمیکردم پرسنل خیلی محترم بودندخلاصه خیلی راحت بودیم درست کنارجاهایی که میخوای خریدکنی حتی طبقه ی پایینش بوتیکه
    حنانه شمس
    از مزخرف ترین هتل هایی که رفتم در زمستان شوفاژ خاموش میشد اتاق یخچال می امد درست میکرد دوباره خاموش میشد.معمولیه معمولی
    آراد رنجبر
    شمایی که اینجوری نوشتید اصلا اینجوی نیست یه صبحانه مجلل با هرچی که فکرشو بکنین داره من هتل پنج ستاره یو ال رفتم همچین خدماتی ندادن
    فیروزه بهرامی
    هتل بدون کولر موکت کثیف وکهنه صبحانه پنیرمرباتخم مرغ ابپز بوی نم طبقه اول بدون اسانسور لابی تاریک وگرم مزخرفترین هتل ممکن درحدمسافرخونه
    اخمدی
    چند روز پیش اقامتی احباری در انجا داشتیم بطور خلاصه مینویسم کولر درحد پنکه با درجه 1 یخچال درحد کمد دیواری صبحانه در حد پنیر تخم مرغ سیفتی باکس ندارد هتل درحد سه ستاره
    احمدی
    چند روز پیش اقامت داشتم بسیار هتل نامناسبی از نظر مدیریتی وسرویس دهی داشت سرویس روزانه انجام نمی شد بوی فاضلاب در حد غیر فابل تحمل بود کولر در حد فقط فوت کردن کار میکردوهرچی به مسولین تذکر میدادم جواب میدادند همینه