0/5 - (0امتیاز)
19 آبان 1398 ساعت :18:03 1564

محبوب ترین سایت های غواصی در نزدیکی پوکت

در مورد غواصی در پوکت کنجکاو هستید؟ در اینجا بیشتر به کسانی می پردازیم که هنوز این فعالیت خارق العاده را تجربه نکرده اند اما به نوعی فکر غواصی را در سر دارند.

فقط دو نوع از افراد به پوکت می آیند: کسانی که شیرجه می زنند و کسانی که هنوز این مهارت را یاد نگرفته اند. و بله ، شما قطعاً باید امتحان کنید! این بسیار ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد و سایت های غواصی شگفت انگیز زیادی در اطراف پوکت وجود دارد. آب اغلب کاملاً واضح است ، شبیه پرواز در بالای مرجان و ماهی و پس از اولین تجربه بیشتر افراد معتاد غواصی در پوکت می شوند!

چرا غواصی در پوکت؟

غواصی در پوکت - مانند فعالیت های دیگری مثل قایقرانی در دریا یا قایق رانی ، پوکت به عنوان نقطه پرش به غواصی در سطح جهانی و مناطق اطراف استفاده می شود. پوکت زیرساخت های لازم برای عملیات قایق بادبانی و غواصی را تأمین می کند. سایت های شیرجه و غواصی در اطراف پوکت معمولاً جزو ده مقصد برتر جهان محسوب می شوند.

پوکت دارای برخی مکانهای عالی شیرجه محلی است که نزدیکترین مکان در حدود 20 کیلومتری بندر اصلی خلیج چالونگ است.مانند سایتهای زیر:

  • Koh Dok Mai
  • Shark Point and Anemone Reef
  • در شرق بیشتر ، جزایر فی فی.
  • در جنوب ، دو جزیره دوستدار غواص داریم ، راشا یای(Racha Yai) و راچا نو(Racha Noi). این جزایر در آبهای عمیق تر قرار دارند ، که معمولاً به شما امکانات بیشتری می دهند ، اما مکان های غواصی شرقی تنوع زیستی بیشتری را ارائه می دهند.ما گزینه های زیادی داریم ، بنابراین اگر شما برای سفرهای روزانه اینجا هستید. احتمالاً در شرق و جنوب خواهید رفت .

 غواصی در پوکت

  • گزینه های غواصی با یک سفر روزانه

سفرهای روزانه معمولاً بر روی قایقهای بزرگتر انجام می شود که دارای کندی حرکت هستند اما پایدار و ایمن هستند ، بنابراین سفرهای روزانه تقریباً در طول روز طول می کشد. صبح زود ترک خواهید کرد و در اواخر بعد از ظهر برمی گردید. اپراتورهای سفر روزانه شما را از هتل خود سوار کرده و شما را به عنوان بخشی از تور به هتل خود باز می گردانند. اگر قصد سفر از جزایر پوکت به جزایر Phi Phi را دارید ، روز بسیار طولانی است زیرا حداقل رسیدن به Phi Phi از Chalong حداقل سه ساعت طول می کشد.کشتی ها سریعتر هستند ، اما آنها به غواصان و غواصی اهمیت نمی دهند. اگر می خواهید در طول اقامت خود در پوکت به یک سفر روزانه بپیوندید ، بهتر است هتلی را در قسمت جنوبی جزیره در تور ارزان پوکت رزرو کنید ، بنابراین حرکت به اسکله کوتاه تر است.  

  • غواصی در ساحل و Longtail در پوکت

از ماه نوامبر تا ماه مه هر سال ، چندین شیرجه محلی محبوب در ساحل غربی پوکت وجود دارد و اگر با خانواده هستید و می خواهید یک روز صبح خیس شوید جایگزین سرگرم کننده ای است. انتهای شمالی و جنوبی ساحل کاتا از مرجان و زندگی ماهی خوبی برخوردار است. لی مریدین پوکت در ساحل کارون نو دارای یک صخره خانه زیبا است. پاتونگ دارای صخره هایی است که به راحتی با قایق های طولی می رسند اما هیچ سایت غواصی در ساحل ندارد.ساحل کامالا دارای برخی از مکان های خوب محلی است که به وسیله قایق طولی  کشیده می شوند ، و در نزدیکی فرودگاه Nai Yang ، چند مکان خوب نیز وجود دارد که توسط قایق های طویل استفاده می شوند. انجام دو شیرجه صبح در هر یک از این نقاط بسیار آسان است. فقط کافی است جزئیات کافی را در مورد فروشگاه شیرجه محلی خود در نزدیکی هتل خود بخواهید.

  • غواصی Liveaboard چیست؟

90٪ از غواصان باتجربه که یک تعطیلات غواصی را به تور پوکت برنامه ریزی می کنند ، علاقه مند به پریدن از روی یک قایق غواصی liveaboard هستند. یک ساحل زنده مانند یک کشتی دریایی کوچک است که اقامتی را در این کشتی برای گروه های کوچک از مردم ، معمولاً بین 10 تا 24 غواص ارائه می دهد. ده ها نفر از این قایق ها در پوکت وجود دارد ، گرچه ممکن است از بنادر به سمت شمال حرکت کنند ، که برای رسیدن به آنها نیاز به مسافرت های جاده ای دارند. شناورهای غواصی Liveaboard خودکفا هستند و اجازه می دهند چندین روز در دریا باشند. میانگین طول سفر چهار یا پنج روز است ، اما برخی از کشتی هایی که بیشتر از آن سرمایه گذاری می کنند حداکثر 10 روز را به کشتی ارائه می دهند.قیمت ها هم به مقصد و هم امکانات قایق بستگی دارد. هرچه آسایش بیشتری داشته باشید قیمت آن نیز بیشتر می شود زیرا رسیدن به این مناطق به زمان و سوخت بیشتری نیاز دارد.اما اگر ریاضی را انجام می دهید و تمام هزینه های مرتبط با غواصی را اضافه می کنید ، یک ساحل زنده بهترین ارزش است زیرا شامل خوابگاه ، تمام وعده های غذایی ، نوشیدنی ها بیشتر و چهار یا بیشتر شیرجه در روز است. همچنین به مسافرت و زمان کمتری نیاز دارد ، زیرا در حالی که قایق در حال حرکت هستید ، می خوابید و در غیر اینصورت استراحت می کنید و وقتی آماده شروع شیرجه هستید ، درست در سایت غواصی هستید.

غواصی در پوکت

  • چرا یک Liveaboard؟

دلیل اصلی علاوه بر هزینه غواصی از محل زندگی این است که می توانید با راحتی بیشتر به سایت های شیرجه رفتن برسید. قایق ها از شمال غربی به پارک ملی جزایر سیمیلان ، گروهی از نه جزیره ، سپس به کوه Bon و Koh Tachai ، معروف به ایستگاه های تمیز کردن مانتا ، سفر می کنند. سپس به سمت مجمع الجزایر سورین ادامه می دهیم از جمله بهترین سایت شیرجه در تایلند ، Richelieu Rock ، در حدود 30 کیلومتری جنوب پوکت است

  • دوره های غواصی در پوکت

اگر قبلاً هرگز غواصی را انجام نداده اید ، پوکت مکانی عالی برای یادگیری شیرجه زدن است. اینجا برخی از بهترین مربیانی را که در هر جای دنیا پیدا خواهید کرد ، و یکی از آنها به زبان شما صحبت خواهد کرد. از ماه نوامبر تا آوریل هر سال شرایط کاملی برای آموزش برقرار است ، اما حتی در طول فصل سبز نیز فقط با یک قایق کوتاه می توان مکانهای آموزش شیرجه را به راحتی در دسترس قرار دهد.یادگیری شیرجه راحت تر از چیزی است که فکر می کنید. یادگیری همانطور که شما با توانایی تنفس به دنیا آمده اید یکی از در دسترس ترین ورزش ها است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که باید از تجهیزات ساده ای استفاده کنید که به شما امکان می دهد برای مدت طولانی و معمولاً حدود یک ساعت در زیر آب نفس بکشید. کلاستروفوبیک نیست و اگرچه باید شنا را بلد باشید ، اما مهارت شنا شما لازم نیست فوق العاده باشد.

غواصی در پوکت

دو روش برای یادگیری وجود دارد

  • می توانید "سعی کنید شیرجه بزنید" یا در زبانه PADI ، یک جستجوی غواصی انجام دهید. این کار با یک مربی آموزش دیده انجام می شود ، معمولاً در استخر اما اغلب در قسمت مطمئن اقیانوس که دارای شرایط استخر مانند است. این تجربه به شما امکان می دهد ببینید که آیا آن را دوست دارید ، اما به شما اجازه نمی دهد شیرجه بزنید مگر با یک متخصص که شما را راهنمایی می کند.
  • بهترین راه برای یادگیری ، گذراندن دوره کامل غواصی است. این دوره به شما اطمینان بیشتری می بخشد و باعث می شود احساس امنیت بیشتری داشته باشید زیرا ما به شما آموزش می دهیم که در زیر آب خودکفا باشید. این دوره معمولاً حدوداً چهار روز طول می کشد و شامل تئوری ، تمرین استخر و چهار شیرجه در اقیانوس است. غواصی زندگی شما را بهتر می کند. آن را امتحان کنید و ببینید.
  • فکر کنم پس از خوانندن این مقاله علاقمند به تور ارزان تایلند شدید؟

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران